Wielen vallen eraf bij mijn Xray T1 FK

• Topicstarter Topicstarter RCJS
  • Startdatum Startdatum
R

RCJS

Guest
Bij mijn Xray T1 FK vallen telkens de wielen eraf na een paar minuten, dit komt doordat de schroeven eruit vallen.. dit is opzich al vreemd dat er schroeven in moeten ipv gewoon een moer erop zoals bij bijna alle auto's, maar dan verwacht ik sowieso dat de schroeven niet eruit vallen tijdens het rijden.. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? behalve vastlijmen..

s3010055yo4.jpg

Alvast Bedankt!

Heb jij wel goede schroeven ??? normaal zijn dat 2 inbusschroeven.
Ik heb 2 jaar met een T1 evo2 FK gereden en mijn zoon doet dat nog.
Okee ze zijn er wel eens af gelopen maar alleen omdat ik ze niet goed
had vast gezet, normaal lopen die schroeven niet zo snel los.
Ik zou zeggen koop eens originele schroeven, daar zitten ook speciale
ringen bij die een beetje bol zijn

Nou daarbij liepen ze er juist af en heb ik deze schroeven genomen, maar hier idd, die imbusschroeven kan ik niet goed vast draaien, omdat dat een tussenmaat is, want heb hier 2 imbussleutelsetjes liggen maar bij beide is die maat er niet bij, of net te groot of net te klein.. vandaar dat ik deze schroeven erin heb gedaan, omdat ik deze beter kan dicht doen..

Nou daarbij liepen ze er juist af en heb ik deze schroeven genomen, maar hier idd, die imbusschroeven kan ik niet goed vast draaien, omdat dat een tussenmaat is, want heb hier 2 imbussleutelsetjes liggen maar bij beide is die maat er niet bij, of net te groot of net te klein.. vandaar dat ik deze schroeven erin heb gedaan, omdat ik deze beter kan dicht doen..

Dan heb je waarschijnlijk inbusboutjes met inch maten denk ik ...

Maar goed .. klein drupje loc-tite en het is opgelost ....

Heb je wel de ring die tussen je velg en de schroef moet ertussen? Zo niet, dan zou ik dat eerst eens proberen...

En voordat je wat dan ook gaat doen, koop je eerst even passend gereedschap, dat is wel zo handig ;)

Inderdaad wat Jaap zegt... modelbouw valt of staat met goed gereedschap...

Ja, dat ringetje zit er tussen, heb nu maar een setje nieuwe imbussleutels gekocht en veerringen. Ik probeer het eerst met de veerringen en anders gaan de oude imbusschroeven er weer op..

schroeven van de wielen los

dag

hebg het zelfde probleem bij mij gaan ze ook los

nu heb ik gezien dat er ook snel wissel siestemen zijn maar weet niet of ze ook voor de xray dat hebben ???

als iemand een oplossing heeft horen we die graag

groeten matthieu

sorry verkeerde topicje volgens mij

dag

hebg het zelfde probleem bij mij gaan ze ook los

nu heb ik gezien dat er ook snel wissel siestemen zijn maar weet niet of ze ook voor de xray dat hebben ???

als iemand een oplossing heeft horen we die graag

groeten matthieu

gewoon een uberklein beetje CA of locktite.

wil je dat systeem zelf maken dat je slechts een moer erop hoeft te draaien, dan pak je een stel bouten of draadeind. (bij bouten knip/zaag/vijl de kop eraf tot je basicly een draadeind hebt.)

Locktite dat erin en dan kun je er daarna een moer op draaien.

edit : omg oude koe zeg

oke bedeankt voor de tip

mischien een idee

als er nog meer tips zijn zijn ze welkom

groeten matthieu

Ik had daar ook last van met mijn FK05. Wat ik gedaan heb is M3 bouten gepakt op de goeie lengte en die vanuit binnenuit (eerst asjes helemaal losmaken) door de wielmeenemers gedraaid. Op laatste stuk wat loctite gezet zodat ze nooit los kunnen gaan. Nu kam ik mooi mijn banden vastzetten met moeren ipv schroeven.
Kan eventueel wel ff foto's maken morgen, nu niet, nu roept me bed me.

Martijn

Back