Wielen van 1/8 buggy draaien andere kanten op?

Hey medeforummer,

Ben bezig met het opbouwen van een protech enigma buggy. Maar ik kwam daarnet op het volgende tegen.
De auto is nu eindelijk een echte roller. Alleen geen motor en geen servo's maar voor de rest alles in orde.
Het gehele aandrijfsysteem zit er nu ook gewoon op. Als ik de buggy vooruit duw is er geen probleem. Achteruit ook niet.

Nu komt het probleem, als ik aan- de spur/middentandwiel draai gaan de voorbandjes naar voren en de achterbandjes naar achteren. Draai ik de spur de andere kant op, draaien de achterbandjes naar voren en voorbandjes naar achteren.

Hoe komt dit??? Hoort dit zo? Zit het probleem dan in de de voor of achter differntieel?
Ik schrok een beetje van deze ontdekking omdat ik dacht de auto eindelijk in roller stadium heb kunnen krijgen.

Hoor graag van jullie!

Groetjes Aron

Wauw snelle reactie. Super!
Ik ga morgen of van de week de auto maar weer uit elkaar halen. Kijken welke differentieel verkeerd om zit. Differentieelhuizen zaten namelijk nog helemaal intact.
Bedankt!

je moet je spurgear tegen de klok in draaien(als je van achter de auto kijkt.) om te kijken welke er goed ligt.

De andere moet je dan alleen ff omdraaien.

Maar check dit ook ff..

Als er geen olie meer in het middendiff zit, kan dit kwaaltje ook voorkomen.

Dag allemaal er is niks mis met u buggy het hoor zo de zijn draai heel zachtes aan u voor wiel en achter moet MOET degen richting gaan MOET. Ik heb dat bij mijn vorza en mijn losi. Rcfanaat het hoor zo de zijn.
maar als je aan midden diff draait moeten ze gelijk gaan anders zit er niet juist in u achter diif of voor dat moet je is naar kijken .
Voor de rest weet ik er niks meer van ik hoop dat je er mee geholpen bent grtz Phi

Mocht die nu 1 diff omgedraaid hebben en bij het starten van de motor blijkt de auto achteruit te rijden heeft hij de verkeerde diff omgedraait en mag die alle 2 de diffs even omdraaien......

(Ik denk, ik meld het maar)

Dag allemaal er is niks mis met u buggy het hoor zo de zijn draai heel zachtes aan u voor wiel en achter moet MOET degen richting gaan MOET. Ik heb dat bij mijn vorza en mijn losi. Rcfanaat het hoor zo de zijn.
maar als je aan midden diff draait moeten ze gelijk gaan anders zit er niet juist in u achter diif of voor dat moet je is naar kijken .
Voor de rest weet ik er niks meer van ik hoop dat je er mee geholpen bent grtz Phi

Tjah, echt wijs uit worden doe ik niet maar de TS geeft aan dat het gebeurd als hij aan zijn SPURGEAR draait. Dus niet als hij aan een wiel draait..
Enne volgens mij doet je T het niet op je toetsenbord..

Mensen nu heb ik er meer dan genoeg van er is meer maals gezegt geweest dat ik schrijf problemen heb en toch kunne jullie het niet laten om op fouten de wijzen jullie zijn off topic aan gaan goed bezig.

Het is een hobbyforum en geen school dank u.

Laatst bewerkt:
Mensen nu heb ik er meer dan genoeg van er is meer maals gezegt geweest dat ik schrijf problemen heb en toch kunne jullie het niet laten om op fouten de wijzen jullie zijn off topic aan gaan goed bezig.

Als ik het na 5x lezen nog niet snap vraag ik mij af als de boodschap wel over komt.....

Ik neem aan dat als je al genoeg kritiek over je heen hebt gehad er dus ook meerdere malen het advies is geweest om gebruik te maken van een spellingschecker, DOE DAT DAN!!!!!

Ik heb één maal problemen en ben autistis ik krijg het niet geleert .
Blijk baar kunne dat niet begrijpen en respekteren. zult altijd van die mensen hebben die beter weten ik heb alleen mijn mening gegeven over dat diff probleem en word je nog op je fouten gewezen sorry daar heeft niemand recht in simpel.

Back