wiellen blokeren als ik het gas los laat???

• Topicstarter Topicstarter bart82
  • Startdatum Startdatum
B

bart82

Guest
hallo even een vraagje ben mijn LRP s8rebelbx aan het af stellen ging vrij goed maar nu blokeren de wielen als ik het gas los laat,alleen als ik op mijn zender de st trim een beetje open zet lopen de wielen wel vrij en rem hij wel goed,het leek dat servo van het gas ook even vast zat want hij reageerde een tijdje niet na ongeveer 5 min wel weer,toen ben ik er weer mee gaan rijden met de st trim iets open ging in het begin goed daarna schoot hij er als een haas vandoor en was er geen houden meer aan doe ik nu iets verkeerd of ligt het meschien aan de servo.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:confused:

Vast bedankt voor de reacties.

gr. Bart

Gas/rem inrichting goed afstellen ......

In dit geval de rem wat speling geven door de stangetjes wat te verstellen met de servo in z'n neutrale stand zodat de carb netjes gesloten is.

Met st trim bedoel ik de th trim van het gas zie dat ik het verkeerd heb ingevuld;)

Allereerst als je de juiste trimstand hebt gevonden moet je goed controleren als het gas van de carburateur nog goed dicht staat. Als je remt mag er geen beweging zijn en als je gas geeft moet de servo eerst een beetje beweging maken voordat die de carburateur bediend.

Daarna moet je ook de failsafe controleren, heel simpel zonder een draaiende motor de zender uit zetten en controleren als de carburateur zeker dicht is.

Verder doe je er verstandig aan om een accupack te gebruiken ipv een batterijhouder met 4 batterijen. Ik weet dat de Rebel zonder een batterijhouder komt maar het kan zijn dat je er toch 1 gebruikt.

Hallo ik heb de staafjes geprobeert te verstellen maar wat ik ook doe het lukt me niet,als ik de schakelaar van de auto uit zet beweegt de servo iets en lopen de wielen vrij, maar als ik de schakelaar aan zet beweegt de servo weer een beetje terug en blokeren de wielen,wat ik ook aan de staafjes stel het blijft het zelfde.
Als ik de schakelaar van de auto aan heb staan en zet die van mijn zender uit dan gaat de gasschuif iets verder open staan is dat wel goed???
Alleen als ik de th trim een stukje open zet doet hij het wel goed alleen dan staat de carbruateur te ver open en krijg ik hem niet terug gesteld tot 1mm.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

mvg Bart.

Dan doe je toch iets niet goed. Kijk eens naar dit filmpje, misschien wordt het dan duidelijker.
How to Set the Brakes of Nitro RC Vehicle - Video

In jouw geval moet je dus de glimmende metalen busjes iets naar achteren zetten, zodat de rem niet pakt als de motor stationair draait:
IMG_9037.jpg

Back