wiesel op nitro?

• Topicstarter Topicstarter rick67
  • Startdatum Startdatum
R

rick67

Guest
hi rick hier, na 25 stilstand in de modelbouw wil ik weer gaan beginnen (heb bouwen kriebeld weer), heb mijn zinnen gezet op een wiesel (heb vroeger een minispeed met jumbo550 gehad op 12v was leuk ding) m'n zender (microprop variomodul AM antiek!) werkt nog en heb nog een o.s.max.10 (1,76cc 0.2kw/0,25pk) met watergekoelde kop liggen en een gelagerde m4 as nu heb ik de volgende vragen
is de motor geschikt (te klein/te groot)
en als hij geschikt is met welke schroef zal ik beginnen?
dacht er eerst aan om hem op een oude graupner miniprop te bouwen maar het artikel hier over de wiesel heeft mijn interesse weer voor de minispeed naar boven gehaald alleen denk ik dat het abs rompje smelt dus de wiesel word van epoxy of polyester
alvast bedankt

ik zou al eens beginnen met epoxy rompje is fijner om mee te werken

denk dat je os max met 0.25pk te klein is
ik zou ook eens denken aan een 2.5 cc motortje watergekoeld.

gr.

Hey,

Als je een beetje geduld hebt en handig ben dan moet je best wel een wiesel kunnen bouwen.

Verder heb ik geen verstand van nitromotoren en ik kan ook nog niet goed schatten of iets goed is maar mijn oude 600 motor was iets rond de 0,2kw. die liet mijn 68cm lange boot ongeveer 50 km/u gaan, een wiesel moet met die nitromotor dus makkelijk kunnen lijkt mij, alhoewel hij met 2,5cc natuurlijk wel harder zou gaan. ik zou eventjes een reactie van iemand anders afwachten maar mijn mening is dat als je dat motortje hebt liggen moet je hem lekker gebruiken! scheelt in de kosten en is hardstikke leuk om is wat antiek spul te laten varen:D

Groetjes,

Jelmer

ligt er aan hoegroot het rompje gaat worden..
als het rompje tussen de 40 en 50 cm gaat worden zat het best nog we vooruit gaan met dat motortje.
word het rompje boven de 50 cm zal het krap gaan worden

ja hij word 50 cm lang en met 200watt dacht ik dat dit wel zou moeten kunnen. laat ik er maar mee gaan beginnen en als het niks is kan ik altijd nog naar 2,5cc gaan, was bang dat hij veel te klein zou zijn maar met 200watt zal hij wel vooruit gaan (als ik een nieuwe schroef koop want die heeft de verkeerde spoed) . bedankt voor de reacties

Back