Wifi extender dji phantom

Hallo allemaal,

Als eerste iedereen nog een super 2015 toegewenst.
Sinds kort ben ik in het bezit van de dji phantom vision V3.
Na nu wat lipo's leeg te hebben gevlogen ben ik benieuwd hoe lang het bij jullie duurd voordat de batterij van de wifi extender leeg raakt.
Vanmiddag nadat ik alles netjes had volgeladen nog even twee lipo's leeg gaan vliegen.
Bij de tweede lipo stond de lading van de extender al op nog maar 30%
Ik denk als dat ik zo een derde lipo er bij ga aanschaffen, dat ik dan beperkt ga worden door de accu van de extender.

Graag jullie mening hierover, weet graag of dit normaal is of dat ik hiermee terug moet naar de leverancier.

Groeten,
Jan

Dat zal best zo zijn.
Maar dit zit er origineel op, vandaar de vraag aan anderen hoe hun bevindingen hierover zijn.
In de toekomst kunnen we altijd nog aanpassingen gaan doen, maar eerst maar even oefenen met de standaard spullen.

Gr jan

Mijn collega had zonder extender 2 keer een flyaway.

Hoe het nu gaat kan ik niet vertellen...........zijn multi had een definitieve flyaway.

@Hermanusb:
De vision heeft volgens de handleiding juist de besturing op 5,8GHz zitten, dus dan heb je geen last van de 2.4GHz wifi verbinding. Juist als je dan de veelgebruikte 5.8GHz AV zenders gaat gebruiken krijg je problemen.

Afstandsbediening:
Frequentie 5.728 GHz-5.85 GHz
Communicatie Afstand (open gebied)
CE Compliance: 400m; FCC Compliance: 800m
Werkt met een accu

M'n FC40 is het kleine broertje van de vision ( zelfde frequentie gebruik )

Gisteren viel spontaan de "fpv" verbinding weg, de telefoon dacht ik zoek gezellig eens een ander netwerk op

nóóít op vertrouwen , fpv + wifi = slecht plan
Alleen nuttig om je camera te mikken en mensen te laten meekijken

Ok, vind ik niet erg.
Hou hem toch graag binnen gezichtsveld!
Maar nu heb ik nog geen antwoord op de vraag.
Er is hier toch vast wel iemand met vision die mij wat meer weet te vertellen over de batterij duur van de extender?

Dan hoor ik het graag.
Gr jan

@Hermanusb:
De vision heeft volgens de handleiding juist de besturing op 5,8GHz zitten, dus dan heb je geen last van de 2.4GHz wifi verbinding. Juist als je dan de veelgebruikte 5.8GHz AV zenders gaat gebruiken krijg je problemen.

Afstandsbediening:
Frequentie 5.728 GHz-5.85 GHz
Communicatie Afstand (open gebied)
CE Compliance: 400m; FCC Compliance: 800m
Werkt met een accu

fas nieuw voor me.

dus ook opletten als er phantom piloten op de club vliegen terwijl je daar fpv aan het vliegen bent op 5.8ghz...

Die met een wifi camera zijn 5,8

Dus de vision(s) en de FC40

De normale zijn 2,4 ( die Phantom 2 van m'n collega iedergeval )

Back