Wik Salto EDF

Discussie in 'EDF forum' gestart door PH_AJH, 17 okt 2009.

  1. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Nou, het gaat er toch van komen. Mijn oude Wik Salto zwever heeft een EDF op z'n rug. Niet in de eerste plaats bedoeld om snel te vliegen, het is meer de bedoeling om omhoog te komen. Onzinnig om daarvoor een EDF te nemen, ik weet het, maar het is wel lachen.
    Het is een Wemotec Mini Fan Pro geworden met daarin een HET-RC EDF-2W motortje. Een 70A opto regelaar en 3 cellen 2500 mAh lipo maken het af.
    Vliegklaar zit ik nu op 1880 gram bij een spanwijdte van 235 cm. In zweefuitvoering weegt hij net 1400 gram en dat is vrij weinig. Te weinig eigenlijk om bij een beetje wind lekker op te schieten. Ik verwacht dat het vlieggewicht met EDF geen enkel probleem zal zijn.

    Als je het verder wilt volgen kun je eventueel bij mijn oorspronkelijk bouwdraadje van deze zwever kijken: http://www.modelbouwforum.nl/forums/zweefvliegen/73875-vintage-winterproject-2-wik-salto.html

    Hier alvast een klein stukje film van de testrun. Je hoort bij het optoeren een naar geluid, dat zijn de steuntjes die resoneren als de vleugels er niet op zitten. Geen paniek dus :)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  2. Coenair

    Coenair

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    230
    Locatie:
    Bathmen
    COOOL!!!

    Maar ik vind wel dat Tom niet meer zo moet schelden op de video:)
    Zometeen maiden, ben benieuwd.....
     
  3. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Hij doet het :)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Nog maar ééntje. Kicken, zo'n EDF.....



    En deze is nog mooier

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. crashburn

    crashburn Guest

    dat gaat best rap!!!..:D
     

Deel Deze Pagina