Wil beginnen met rc auto's

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door jesper, 30 mrt 2012.

  1. jesper

    jesper

    Lid geworden:
    15 jul 2010
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Burgum
    Hey mensen,

    Ik wil nu al een langere tijd beginnen met rc auto's heeft iemand een tip voor een goeie beginners elektrische ofroad auto op de schaal 1:10.

    Groetjes Jesper
     
  2. The_panda

    The_panda

    Lid geworden:
    22 jan 2011
    Berichten:
    170
    Locatie:
    muizen
    er is hier al meer als genoeg over geschreven,
    we kouwen hier niet alles voor.
    Er is een speciale zoekfunctie gebruik die dan ook
    lees de stickies eens door en bekijk oudere onderwerpen van beginner die juist dezelfde vraag stellen

    Rob
     
  3. den204

    den204

    Lid geworden:
    29 apr 2011
    Berichten:
    41
    neem een traxxas
     
  4. The_panda

    The_panda

    Lid geworden:
    22 jan 2011
    Berichten:
    170
    Locatie:
    muizen
    vrij nutteloze opmerking, niet enkel traxxas is goed
    hangt ook af van wat hij juist wilt doen,
    als je bv buggy wedstrijden gaat doen ben je niks met een bandit van traxxas bv niemand rijd hier wedstrijden mee, dan zit je al bij team asso, schumacher, durango,...

    is het budget niet al te groot kan je eens zien naar een traxxas of hpi,...
    is er en vrij groot budget dan koop je de betere merken.

    ik zeg niet dat traxxas of hpi slechte merken zijn maar er zijn er betere te krijgen

    Rob
     
  5. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Ik zal eens kijken voor de Traxxas rustler/VXL zijn mooie auto's en de onderdelen zijn niet duur.
     
  6. den204

    den204

    Lid geworden:
    29 apr 2011
    Berichten:
    41

    dat snap ik ook wel ik heb zelf een axial exo terra buggy
    alleen zij hij dat hij een beginner is dus leek mij traxxas en goed merk om mee te beginnen
     
  7. luuk rijd traxxas bandit

    luuk rijd traxxas bandit

    Lid geworden:
    6 jan 2012
    Berichten:
    139
    Locatie:
    berlicum ( vlakbij den bosch )
    hey jesper !
    je kunt uit deze vraag niet zeggen van wat jij voor een soort type auto wil ?
    je moet je een paar dingen afvragen .
    wat is mijn budget ?
    wat voor een type auto zoek ik ?
    welk merk spreekt mij het meeste aan ?
    zijn er onderdelen voor deze auto te vinden voor als er iets kapot gaat ?
    enzovoort

    voor ons is het dus niet te zeggen wat een goede keuze voor jou is .
    zoek op internet wat je het meest aanspreekt ;)
     
  8. dustyrick

    dustyrick Guest

    Sorry voor de off-topic:
    Naar de post hierboven.

    (Luuk rijd traxxas bandit) Ben jij echt 13 zoals je profiel aangeeft?:eek:
    Zoja, dan mijn complimenten voor zo post!:):thumbsup:

    Weer on-topic:

    Jesper,
    Ik ga Zondag mijn eerste rc auto halen en ik heb laatst dus dezelfde keuzen moeten maken als jij nu.

    Heb als eerst gekeken naar mijn budget, want dat blijft het belangrijkst.

    Daarna de keuze gemaakt of ik Elektro of Nitro wilde en het heeft alletwee zo ze voor en nadelen. (Dit kan ik niet zeggen uit eigen ervaring,maar door het vele lezen weet ik er ondertussen al een hoop vanaf)

    De voordelen van elektro:
    - Niet elke keer de opnieuw terug komende kosten van de nitro.
    - Als je zorgt dat je accu's vol zijn, kan je gelijk rijden, geen gedoe met afstellen etc.
    - Je valt niemand tot last kwa geluid in tegenstelling tot nitro.
    - Gaat tegenwoordig vaak harder dan een nitro.

    De Nadelen van elektro:
    - De aanschaf van een complete elektro auto met lader,lipo's etc, valt vaak een stuk duurder uit dan nitro.
    - En zullen vast nog wel meer nadelen zijn, maar die weet ik zo gauw even niet... :$

    De voordelen van nitro:
    - Maakt toch wel het vette geluid en de stinkende rook.
    - Het continu sleutelen aan de motor om precies de fijne afstelling te krijgen. (dit is zowel een voor als nadeel, het is maar net waar je van houd)

    De nadelen van nitro:
    - Elke keer weer opnieuw nitro kopen (had dit al verteld)
    - Elke keer opnieuw afstellen (ookal verteld)
    - Maakt wat meer herrie (Is maar waar je van houd..)


    Toen ik dat wist, kon ik kiezen voor off-road of on-road, die keuze was voor mij snel gemaakt, want een lange/vlakke weg of terrein is hier niet echt, dus heb ik voor off-road gekozen.

    Uiteindelijk heb ik gekozen voor de HPI Trophy buggy 3.5cc, omdat ik dit een hele mooie auto vind, maar ook omdat er vele mensen zijn die hem hebben aangeraden!:)

    Hoop dat dit je een beetje kan helpen met het kiezen/vinden van een auto!:)
    En kom je er echt niet uit, ga dan naar een goede modelbouwzaak en laat je daar goed informeren en dan moet het wel lukken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mrt 2012
  9. ekstazie

    ekstazie

    Lid geworden:
    25 jan 2012
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Heerenveen
    even kleine aanvulling, elke keer afstellen valt heel erg mee. ik heb mijne nog niet hoeven bijstellen en rij ermee sinds 2-3 maanden
     
  10. dustyrick

    dustyrick Guest

    Sirieus?

    Ow, wat ik toch begreep was dat je elke keer als je ging rijden, het wel iets moest aanpassen, al is het maar een 1/8 of 1/16 slag.. maar dat is dus niet zo?
     
  11. jesper

    jesper

    Lid geworden:
    15 jul 2010
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Burgum
    Bedankt voor alle reactie's, Ik ben al even door de zoekfunctie heen gweest maar ik kan niks vinden van een bepaald merk hymoto. Heeft iemand hier ervaring mee. De prijs valt me heel erg mee maar ik weet niet of de kwaliteit goed is.
     
  12. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Kwaliteit is niet goed nee....Spaar gewoon wat door en ga kijken bij traxxas (2de handsje misschien).

    @ekstazie

    Ik zit totaal niet in de nitro wereld, maar ik kan je bijna met zekerheid zeggen dat je echt wel vaker moet afstellen. Je motor reageert namelijk steeds anders bij andere weersomstandigheden (neem regen/mist/temperatuur/etc.). En ik rij ook nog wel eens op het circuit, daar zie ik vaak wedstrijdrijders en ook funrijders langs komen. Ik moet zeggen dat zowel de wedstrijd als fun rijders allebei elke keer hun motor afstellen.
     
  13. ekstazie

    ekstazie

    Lid geworden:
    25 jan 2012
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Heerenveen
    hij staat bij mij in een safe afstelling, omdat ik eerst wil leren rijden.
    Deze afstelling is wat te rijk. ik denk dat mensen bij het circuit toch meer het randje opzoeken.

    tuurlijk zal ik op een gegeven moment moeten gaan afstellen maar ben het nu nog niet tegen gekomen
     
  14. dustyrick

    dustyrick Guest


    Om nog even op terug te komen, 2-3 maanden geleden toen was de temp. rond het vriespunt en de afgelopen 2 weken zijn er dagen met 15+ geweest en dan kan jij vertellen dat je met deze grote verschillen niets heb veranderd aan je afstelling?

    Ik heb dan wel nog niet eens een rc auto, maar ik weet wel dat dat niet echt hoort.. als je kijkt naar andere mensen die allemaal vertellen dat als ze een uurtje gaan rijden vaak al 15 min kwijt zijn aan het warm rijden en afstellen van de auto?
     
  15. ekstazie

    ekstazie

    Lid geworden:
    25 jan 2012
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Heerenveen
    zoals ik zeg, hij staat safe. dus rijk en dus in een stand die in princiepe altijd start.

    rond het vriespunt was de auto ook alleen te starten met eerst de fhon erop te zetten en dan rijden als hij uitviel was ik klaar.

    en nu rijdt hij ook nog steeds goed, goede acceleratie en in top loopt hij ook mooi.
     
  16. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Zoals al eerder gevraagd zou ik even wat meer info neerzetten:
    wat wil je? buggy, truggy, monstertruck?
    wat mag het kosten?
    wat ben je er mee van plan? bashen, parkeerplaatsrijden, wedstrijdrijden?

    himoto zou ik zelf niet aan beginnen, in deze hobby is de prijs/kwaliteit verhouding vrij goed merkbaar en goedkoop is vaak (niet altijd!) duurkoop.
    Wat ik weet van de gebruikerservaringen is dit bij himoto (vaak) wel het geval
     
  17. jesper

    jesper

    Lid geworden:
    15 jul 2010
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Burgum
    Ik wil graag een monstertruck of een truggy. En ik wil graag gewoon wat in de speeltuin over heuvels crossen. Ik wil geen wedstrijden rijden mij budget maximaal 150 euro. Ik wil graag eerst kijken of de hobby bij me past.

    MVG Jesper
     
  18. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    budget is gewoon te laag voor een nieuwe, beetje betrouwbare RC auto. Je moet dan echt gaan kijken bij marktplaats, voor een traxxas bijvoorbeeld.
     
  19. jesper

    jesper

    Lid geworden:
    15 jul 2010
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Burgum
  20. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Nee, nogmaals deze merken zijn gewoon goedkoop gemaakt. Koop je een van deze auto's toch kom je er vanzelf achter dat het niks is. Spaar gewoon iets door, en koop dan een traxxas.
     

Deel Deze Pagina