Wil graag weer wedstrijden gaan rijden

• Topicstarter Topicstarter aapb
  • Startdatum Startdatum
A

aapb

Guest
:pHallo allemaal
Lang gelden maar wil graag weer gaan rijden.
Ik zoek een geschikte 1/10 electro auto die competatief is en waar je ook de onderdelen gemakkelijk voor kunt krijgen.
Wil ook wel graag weten of er veel veranderd is, ben twee jaar geleden gestopt.
Gr jaap:p:p:p

Een Xray T3 of een T2 009. zou een prime keuze zijn.
Oerdegelijke auto, onderdelen gewoon in NL verkrijgbaar.

Natuurlijk zeg ik dit omdat ik ze zelf heb en er erg tevereden over ben. Zo zal ieder zijn eigen merk aanprijzen.

2 jaar geleden.. euhm reed je toen nog met 5 cellen en en Orion element? of in de modified?

Tegenwoordig is het eigenlijk voornamelijk Lipo wat de klok slaat. De huidige klasses verschillen per club. Het Nk gaat er gereden worden met 13.5 turns brushless (Stock) en 6.5 turns (modified).
Het enorme verschil tussen nu en 2 jaar geleden zit hem dus in brushless en dan met name in de regelaars! (laat je echter niet afschrikken door deze regelaars met hun software)
De regelaars van tegenwoordig kunnen bijna allemaal aan de pc gehangen worden en zo van andere software voorzien worden. Ook is resulteert het electronisch vertimen van de motor voor een enorme power boost. Naast rijden komt het dus ook aan op de juiste software hebben en up to date blijven met de spullen.

Zoek eens op het forum naar een draadje over het opnieuw leven in blazen van de electro competitie! puur om de discussie te zien die er tegenwoordig gaande is.

Waarom meteen naar een TC? Misschien is een Pro10 wel wat voor je... ;)

Kant en klare kits zijn er van Corally (C10X NG) en CRC (Gen10X). Bij de laatste komt er nog wel een verbredingsset bij. Deze auto's gaan HARD!!! Bij verschillende clubs kan je er mee rijden met lipo en een 10.5 brushless motor en vanaf dit jaar ook weer NK's...

:mrgreen:

Oh god.. we krijgen toch niet weer zo'n iedereen zo'n topic waarbij het een wedstrijd wordt wie het hardst kan roepen waar hij zelf mee rijdt..

Het beste is bij je club gaan kijken met wat voor auto en elektronica de meesten (of in iedereen geval degenen met wie je het goed kunt vinden en die een beetje weten wat ze doen) rijden. Dan kun je namelijk met hun samenwerken voor afstellingen. Helemaal omdat het tegenwoordig ook bij de elektronica (lees: regelaar) heel belangrijk is om de juiste afstelling te vinden.

Verder is dat natuurlijk ook het handigst met ook op reserveonderdelen. Want als je met veel mensen dezelfde auto rijdt hoef je niet alles zelf op voorraad te hebben maar kun je afspreken wie altijd wat op voorraad heeft. Zo bespaar je jezelf een hoop geld en moeite.

…..Oh God.. we krijgen toch niet weer zo'n iedereen zo'n topic waarbij het een wedstrijd wordt wie het hardst kan roepen waar hij zelf mee rijdt...

Inderdaad misschien reed hij wel off-road

Jaap, misschien is het handiger om eerst even bepaalde zaken hier te vermelden oa: waar ga je voorkeur naar uit (on/off-road) wat heb je in het verleden gereden, in welke omgeving woon je, waar heb je gereden (op straat/bij een club ??), wat is je niveau, enz.

Ik zou zeker bij een club gaan kijken voor het betere advies, dan kan je ook meteen vragen stellen, over het geen wat je ziet en niet meer herkend uit jouw (glorie) tijd.

Inderdaad misschien reed hij wel off-road

Jaap, misschien is het handiger om eerst even bepaalde zaken hier te vermelden oa: waar ga je voorkeur naar uit (on/off-road) wat heb je in het verleden gereden, in welke omgeving woon je, waar heb je gereden (op straat/bij een club ??), wat is je niveau, enz.

Ik zou zeker bij een club gaan kijken voor het betere advies, dan kan je ook meteen vragen stellen, over het geen wat je ziet en niet meer herkend uit jouw (glorie) tijd.

Een TC leek mij.. aangezien hij een dergelijke afbeelding bij zijn naam heeft staan.

Maar inderdaad ga eens bij de dichtstbijzijnde club kijken wat er nu gereden wordt!
Bij ons is het nu 80% Xray.. wat het weer heel makkelijk maakt als je zelf net niet die ene draagarm of aandrijf-as op voorraad hebt.

En je staat natuurlijk vrij om Pro 10 of offroad te rijden ;)

ok ff voor de duidelijkheid:
Ik heb een paar jaar geleden een hal gehad in groningen Rc Indoor Groningen, heb al verschillende auto's gehad on road 1\10 meest indoor gereden dus.
Was toen idd 6 of 5 cellen modified.
Heb ook begrepen dat er met lipo wordt gereden, heb je dat ook andere laders nodig bv??
Heb zelf nog een Schumacher en een Kyocho Stallion

Ik zou zeggen gewoon eens met de auto gaan rijden die je hebt staan, wel rijdt bijna iedereen met lipo's, de rijtijden zijn dan ook even wat langer dan met de Nimh. Wel ben je voor Lipo accu's een lader nodig met een balancer om de cellen gelijk te kunnen laden, maar in de meeste laders zitten deze al ingebouwd. Dus gewoon een keertje naar Tynaarlo de sfeer proeven en je bent weer verkocht.

hallo jaap

alles goed neem ik aan?

Probeer het eens met een f1,leuke klasse.

En ik denk dat het voor het buiten seizoen ook wel wat word bij real80.

mzzls
kees met een k;)

Hoi Jaap,

Die Schumacher ken ik ;) volgens mij was ik degene die hem als laatste raakte op de baan .. vandaar de gebroken achter ophanging.

Lipo betekend inderdaad een andere lader aanschaffen.. voordeel: lipo laders zijn niet direct duur.

Een brushless set met 13.5 motor is aan te raden.. Stock gaat tegenwoordig al echt hard! en we weten nog niet eens hoe hard het komend buitenseizoen gaat met de nieuwe regelaars.

Kom gewoon Vrijdag avond of zondag de hele dag kijken in Tynaarlo, ik denk dat je 80% van de mensen wel kent! Dan zie je gelijk alle nieuwe dingen en kan je een boodschappenlijstje maken.

Groeten Vincent

Back