Wil je graag iets meer weten over throttle/-pitch curves?

Wil je graag iets meer weten over throttle en/-of pitch curves?

Hoi,

Wil je graag iets meer weten over throttle en/-of pitch curves? Lees dan mijn nieuwe setup guide over throttle en pitch curves.

http://www.hcw-rc.nl/SetupGuides_Curves.html (aangeboden door Heli Club Westland)

Mondeling is het makkelijk uitleggen hoe dit soort dingen werken, maar op papier zetten is best lastig. Ik ben mijn best gedaan. Hij is nog niet helemaal af, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Laat even weten wat je ervan vind of je er wat aan hebt gehad.

Gr. Boudewijn

Laatst bewerkt:
Dit is zeker handig ben al een stuk meer te weten gekomen.

Thanks!

Dit is zeker handig ben al een stuk meer te weten gekomen.

Thanks!

Ok, fijn om te horen dat je er wat aan hebt gehad.

Inmiddels is de pagina hier en daar bijgewerkt, er moeten alleen nog 2 tot 4 plaatjes bij en een aantal veel gestelde vragen, dan is hij klaar.

Gr. Boudewijn

Ziet er goed uit. Het maakt het voor mij allemaal een stuk duidelijker.
IK wil binnenkort m'n belt cp die ik nu nog met de originele zender vlieg, gaan instellen in
mijn MX12.
En ik denk dat het met jouw informatie wel moet gaan lukken.

Gr, Moelie.

Één ding wil ik er nog wel apart bij vermelden.

Wanneer je zeker van te voren weet dat je met de tijd looping, roll, rugvluchten wilt gaan doen,
kun je echter veel beter gelijk met een lineare pitch curve beginnen,
of in ieder geval met o graden in het midden.
Eventueel voor de eerste paar keer onder de nul een curve van 0 naar min 4 graden.
Zoals Boudewijn al min of meer aangaf in zijn uitleg.
Die overigens erg fraai en prof. er uit zien.

Laatst bewerkt:
Één ding wil ik er nog wel apart bij vermelden.

Wanneer je zeker van te voren weet dat je met de tijd looping, roll, rugvluchten wilt gaan doen,
kun je echter veel beter gelijk met een lineare pitch curve beginnen,
of in ieder geval met o graden in het midden.
Eventueel voor de eerste paar keer onder de nul een curve van 0 naar min 4 graden.
Zoals Boudewijn al min of meer aangaf in zijn uitleg.
Die overigens erg fraai en prof. er uit zien.

Klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Eigenlijk had ik dat ook eerst verwerkt in de pagina, maar toen zag het er allemaal erg druk uit, dus heb ik het daar maar weggelaten. Misschien dat ik het bij de meest gestelde vragen zal zetten.

Thanks!

EDIT: Het staat nu een meest gestelde vraag bij met tekst en uitleg over meteen leren vliegen met een lineare curve.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb veel aan de video's gehad , mijn hele trex 450 is samen met "finless" gebouwd het was heel gezellig samen ;-).

Maar ik moet eerlijk zeggen de setup guide ziet er erg goed uit en ik denk dat vele hier aan wat kunnen en zullen hebben.

Laatst bewerkt:
Kijk....dat ziet er helemaal top uit.
Mijn complimenten voor de uitleg, erg begrijpelijk.

Toch altijd weer handig zo'n forum en mensen die energie voor andere mensen erin willen steken.

Nou... ik vind die twee plaatjes (animatie) niet helemaal bij de pagina passen. Ik ben nog op zoek naar iets anders. Maar misschien dat ik ze er vanavond weer tijdelijk inzet.

Ik heb zitten denken om zoiets als een Glossery of Therms te schrijven. Maarja.... dat is heel veel werk. Er gaat namelijk veel tijd in zitten. Mondeling is iets wel uit te leggen, maar op papier zetten is best lastig. Overigens wil ik voorkomen dat ik overkom als de alwetende goeroe , want dat ben ik zeker niet ;)

Je kunt in ieder geval wel vanuit gaan dat ik de website ga aanvullen met een hoop nieuwe pagina's vol met informatie.

Thanks voor de input!

Gr.Boudewijn

Laatst bewerkt:
We gaan binnenkort beginnen aan een bouw video over de Trex 600,
mogelijk dat we daar ook nog wat citaten uit jou handleidingen in zullen zetten Boudewijn, neem aan dat dat geen probleem zal zijn tenminste?

We gaan binnenkort beginnen aan een bouw video over de Trex 600,
mogelijk dat we daar ook nog wat citaten uit jou handleidingen in zullen zetten Boudewijn, neem aan dat dat geen probleem zal zijn tenminste?

Uiteraard mag je uitleggen wat je wil, is helemaal aan jou. Als je maar geen lappe tekst overneemt vind ik het best. Je mag uiteraard ook naar onze website verwijzen, je moet zelf maar kijken wat je prettig vind.

In ieder geval suc6 met je video.

Gr. Boudewijn

Hoi Manual,

Ja klopt, sorry, klein probleempje met de hardware. Het probleem is dat de server tijdelijk ergens op een datacenter staat. Maar ik heb even geen toegang tot dit datacenter omdat een maat van me op vakantie is. Anyway... hopelijk heb ik vanavond de server weer in de lucht.

Gr.Boudewijn
Oke top :)
Ik vond het een erg handige site!, vooral mee door gaan :)

Bedankt!!

Bedankt voor deze nuttige informatie.
Zal eens kijken hoe dat allemaal aanvoelt.

Misschien dat ik inderdaad uiteindelijk me throttle en pitch curves zalf kan aanpassen naar hoe ik het fijnste vlieg.

Ik zal eerst eens beginnen met al de throttle en pitch curves te verwerken in een makkelijk overzicht (exel is daar goed voor).

Ik zal vanavond maar op de simulator proberen kijken naar de verschillen. Vandaag toch geen vliegweer :(

KDS078

Back