wil/vrij vliegen

Ik woon zelf in de buurt van Apeldoorn, ik zoek een leuke plek waar ik met mijn brandstofvliegtuig kan wild/vrij vliegen.

Ik vlieg vaak alleen bij een kennis in Arnhem, maar ja alleen is maar alleen en ik zoek liever wat in de buurt bij Apeldoorn.

dus wie weet er een leuk plekje en wie wil samen met mij vliegen.

Hey,

lijkt me niet zo moeilijk toch? Je rijd gewoon rond, en waar je een voor jou geschikt plekje vind, zoek je de eigenaar van dit stuk grond op. Even bellen, of aangaan, en je vraagt of je hier mag vliegen!

Er komen vanzelf wel mensen op af, en via via (mond tot mond) heb je er meestal vrij snel een of meer vliegmaatjes bij.

succes, greetz Aldert

het is niet zo dat ik tegen wild vliegen ben, zeg dit maar even voordat hier over een discussie onstaat

ik vlieg ook in omgeving apeldoorn wild maar dan met elektro

ik denk dat het op dit moment niet zo verstandig is om met brandstof wild te gaan vliegen in of rond apeldoorn, omdat de www.armc.nl bezig is met een vliegveld voor de club

uiteraard kan en wil ik je niet tegen houden maar hou het toch in je achterhoofd (het zou toch jammer zijn als het daardoor nog moeilijker wordt)
er zijn jammer genoeg veel bezwaren (waar niet he) tegen brandstof vliegen in en rond apeldoorn, getuige het feit dat de club jammer genoeg al heel lang bezig is om een vliegveld te vinden voor de club

groeten martin

Laatst bewerkt door een moderator:
Beter dan Martin had ik mijn gedachten niet kunnen verwoorden. Beter is het dus om nog even geduld te hebben en dan kun je bij de ARMC komen vliegen.

Het hoeft natuurlijk niet in Apeldoorn maar in de buurt van Apeldoorn.

bv iemand die al bij een boer op het land vliegt...dat is dan toch geen probleem ?

Als moderator:
Geen wildvliegdiscussie van dit topic maken. Berichten met meningen over al dan niet wildvliegen worden vanaf dit punt gewoon verwijderd. Topicstarter zoekt iemand om mee te vliegen, DAT is de vraagstelling.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik wil niet bijdragen aan de discussie, maar sta me toe een punt te maken,
door wild te vliegen word ook de noodzaak van een modelvliegveld onder de aandacht gebracht.....is dus niet per definitie slecht voor het realiseren van een veld.

een mooie locatie in apeldoorn? wat dacht je van de tuin bij paleis het loo...
lekker rustig, weinig kinderen die over het veld rennen, en je krijgt zeker aandacht van de media...

Aangezien er al een club in de gemeente Apeldoorn is, zou het niet netjes zijn om in die gemeente te gaan wildvliegen. Daar komt nog bij dat ze met nieuw veld bezig zijn, je zou de procedures behoorlijk in de vleugels kunnen vliegen. Verder 3-4km uit de buurt blijven om wederzijdse storingen te voorkomen.

Laatst bewerkt:
Henri zei:
Topicstarter zoekt IEMAND om mee te vliegen, DAT is de vraagstelling.
Dat is niet de gehele vraagstelling :teacher:

ik ZOEK EEN LEUKE PLEK waar ik met mijn brandstofvliegtuig kan wild/vrij vliegen.

En dit is de echte vraagstelling:
dus wie weet er een leuk plekje en wie wil samen met mij vliegen.
Dus niet alleen MET wie? maar ook WAAR? ;-)

een mooie locatie in apeldoorn? wat dacht je van de tuin bij paleis het loo...
lekker rustig, weinig kinderen die over het veld rennen, en je krijgt zeker aandacht van de media...
Gedaan! HEERLIJK! naast de oprijlaan geloof ik, een mooi gebied omsingeld met bomen, heli gevlogen. Er schijnt iemand met een zagi daar ook te komen.
niemand die je daar wegstuurt als je geen lawaai maakt.

Ik vlieg soms wild, het is ook mijn bedoeling veel wild te gaan vliegen de komende weken, oefenen voor een F3A wedstrijd met een ~2,5Kg electro bak.
Ooit 2 electro zweefvliegers tegen gekomen om mijn vaste plek, was aan het heli vliegen samen met Robin (robinio forumnaam).

Ik vlieg naast de Terwoldseweg
to: 52.228934,6.00287 - Google Maps
Hier ga ik het veld in, daar loopt nu een pad tussen die 2 kleuren veld, zoiezo is er een hoop anders geworden. 1keer aangesproken door de politie maar ik kon gewoon verder vliegen.

Als je er als niet geïnformeerde kijkt naar de armc dan is het een goed draaiende 40jaar oude, groeiende vliegclub die al 20jaar geen veld heeft.
Ik heb er alle vertrouwen in dat de man die voor ons strijd om een veld bij de gemeente er alles aan doet, Machiel als je dit leest, :worship: !
Maar ik zou er geen geld op inzetten dat we volgend jaar vliegen, het kan zo zijn maar zekerheid is er niet.
Moet je dan niet meer vliegen in omgeving Apeldoorn, ik denk van niet. Elke keer 45min rijden naar de vmvc is ook niet echt wat. Zeker als dat veld de helft van de tijd niet mag.
Maar in je eentje vliegen is veel minder leuk dan met meerdere. Ik ben er van overtuigd dat ik dan ook allang met de hobby gestopt was.

Lijkt me leuk een keer samen te vliegen. Maar dan moet je er wel tegen kunnen dat ik het woord electro een aantal keer zal laten vallen, zeker als je meer dan 10 keer tegen die propeller moet slaan.:mrgreen:

ok jongens zo is het wildvliegforum wel weer genoeg gespammed hier

Prima.

Ik kom er letterlijk net vandaan, F3A programma geoefend.
Eerst een aantal minuten gekeken hoe ik kon vliegen zonder dat de zon in de weg zat, dat kon alleen als ik over de volks tuintjes vloog, ik zag 2 auto's en geen fietsen, besloten die richting te vliegen. ("Windstil")
Na al mijn 4 Accu's te hebben leeg gevlogen kwam er een vrouw naar met toe dat ik toch wel heel laag zat en of ik ermee op wou houden. (de laatste minuut enkel meskant gevlogen en niet hoog)
Het ging haar vooral om het boven de volkstuintjes vliegen, en het gevaar. Dus ik zal in een andere richting vliegen voortaan.

Back