Wild hawk vliegtuig

Discussie in 'Beginners' gestart door jsk, 20 jun 2009.

  1. jsk

    jsk Guest

    Hallo.

    Ik zoek iets simpels dat makkerlijk te besturen is en toch een stapje hoger is dan de x-twin boten en en esky co-comance. Op filmpjes zie ik dat beginners er ook aardig over weg mee kunnen en dat hij goed vliegt. Ik zou hem graag willen kopen omdat hij ook betaal baar is voor mij. Maar wat denken jullie hier over

    Dit is de link waar ik hem zou willen kopen.
    mjspeelgoed.nl (powered by CubeCart) op WinkelSLIM.nl, r/c cessna 2ch

    Gr Stijn
     
  2. jsk

    jsk Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. jsk

    jsk Guest

    Ik vind de protech skyraider ook mooi. Allen zou ik zelf voor de cessna gaan. En als ik een protech skyraider koop zou ik dan met mijn evaringen zonder leeraar mee over weg kunnen. Of zal ik de eerste keer toch nog naar een club gaan of met iemand afspreken die er verstand in heeft.
     
  4. DaveML

    DaveML Guest

    Ik ben heel alleen begonnen met de EZ*.. En heb em nog nooit gecrashed. Ik denk dat als je de tijd neemt (lezen, simmen, testen) je het misschien alleen afkan.
     
  5. jsk

    jsk Guest

    Ik weet dat een skyrider makkerlijk vliegt en ik denk omdat ik bijna elke dag wel op mijn esky co-comance en mijn ep racing boot zit (en vroeger ook de picooz een paar outo,s en een paar x-twins) meschien het zelf mij lukt. Maar is er ook bekend over die cessna ik vind hem van de 2 wel het mooist en zou hem graag willen vliegen allen kom ik niet vedder dan filmpjes kijken. Ovgrens kijk ik gewoon naar wat toestellen en kijk wat jullie er van denken want deze sprak mij ook wel aan

    http://www.speedtoys.nl/view_product.php?product=mjs201037

    Ik begrijp dat het meer speelgoed is dan modelbouw maar ik zoek gewoon iets simels net zoals die 2-ch cessna.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2009
  6. jsk

    jsk Guest

    Deze site heeft nog wat goede foto,s en informatie BananaHobby - 2 CH Sky-3845 Airbus Cessna Radio Remote Control Electric RC Airplane RTF . Maar zou ik met dit vliegtuig zonder leraar af kunnen of zou ik toch de eerste paar keren naar een club gaan. Ik vind dit echt een mooie vliegtuig en als ik ook lees ook een beginners vliegtuig. Zelf zou ik deze eeder kopen dan een skyrider maar als jullie deze af raden ga ik denk ik voor een skyrider. Ofgrens heb ik thuis een simulador gekregen bij mijn co-comance heli dus ik oefen er best veel op.

    Gr Jsk
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jun 2009
  7. willemvdm

    willemvdm PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Besef wel dat dit toestelletje eerder onder speelgoed als onder modelbouw valt.
    Je hebt dus 3 snelheden motor.
    Langzaam = dalen, middel = vooruit, snel = stijgen.
    Je kunt hem dus besturen, maar beperkt.
    Heeft weinig te maken met echt modelvliegen, meer vrije vlucht met wat besturing.
    Verder is dit echt een toestel voor indoor of windkracht o (en dat is het in Nederland bijna nooit)
    Van een Easystar heb je veel meer plezier, maar die is ook veel duurder.

    Succes Willem
     
  8. jsk

    jsk Guest

    Ik weet dat het meer onder speelgoed valt. Maar dan ga ik voor een skyrider allen het probleem is dan dat ik die nergens kan vinden niet in de winkels maar ook niet op internet site,s. Ik vind de ez een beetje duur om mee te beginnen ben bang dat het 1 keer mis gaat. Als ik voor de EZ ga dan kan ik hem pas kopen over 1 jaar de skyrider kan ik dan kopen na de zomer. Dus voor welke zouden jullie gaan. Oja ik wil de eerste keren wel naar een club
     
  9. jsk

    jsk Guest

    Ik ga voor een Ez toch. Omdat ik de skyrider nergens kan vinden en de ez toch iets beter is. Als ik hem heb ga ik naar een club om hem af te stellen en in te vliegen en me eerste rondje maken.
     
  10. jsk

    jsk Guest

    Hallo. Ik loop nog even te lezen maar er is ook een wing dragon 3-ch. Lijkt een klein beetje op een ez allen een andere kleur bouw en er zit een poppetje voor in. Is dit niet iets om te beginnen voor op een club of zou ik de ez nemen
     
  11. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    de skyraider is hier en daar wel verkrijgbaar. Ook zijn er onder andere namen nog meer easystaar clonen te koop. Het beste alternatief voor de EZ is de AXN Floater-Jet die bij onze chinese vrienden van hobbycity te koop is. Deze heeft ook rolroeren en standaard al een borstelloze motor. Veel beter dus!
    Ook zenders en accu's kun je daar kopen. Je ontkomt er echter niet aan dat het al gauw 200 euo gaat kosten.

    Die Cessna waar je naar kijkt is echt speelgoed. 3 standen gas schiet niet op, en het lijkt erop dat het richtingsroer niet eens proportioneel is. je bent dus erg beperkt in de mogelijkheden en bent continu aan het corrigeren.

    Als club zijn er bij jou vandaan twee opties (ik ken de buurt, kwam er vroeger regelmatig :D). Je kunt naar de AirFighterClub in Arkel of naar de Red Eagles in Dordrecht. De eerste is iets dichterbij, de tweede leuker en vriendelijker.
     
  12. jsk

    jsk Guest

    Ik ga dan gewoon voor een ez als ik de skyrider kan vinden ga ik voor die.
     
  13. dirtbike72

    dirtbike72 Guest

    ik heb ff geleden een wild hawk gekocht bij conrad , een namaakversie van de EZ , hij ziet er net hetzelfde uit , vliegt erg goed , er zit enkele een goedkopere 3CH afstandsbediening in maar die doet ook perfect haar werk ...

    Ik en mn broer hadden nog nooit gevlogen met een echt vliegtuigje , enkel met zo'n 2 ch ding van 20 eur die op 2min plat is , en het is ons perfect gelukt om alleen te leren vliegen met die wild hawk....

    De eerste keer zijn we alletwee wel een paar keer redelijk hard neergekomen maar we hebben allebei niets van schade , een sterk vliegtuigje dus ...

    prijs RTF = 105 eur , je kan er niet echt voor sukkelen dus :D
     
  14. jsk

    jsk Guest

    Ik ga dan naar de afc want die weet ik goed te liggen ik fiets er altijd langs. Maar ik lees dat mensen met de skyrider en de ez zelf hebben leren vliegen zonder leraar met allen een beetje evaring zoals mij. Dus als ik een ez heb zou ik dan nog naar een club gaan of zal ik het zelf proberen
     
  15. jsk

    jsk Guest

    dirtbike72

    Ik heb net gelezen er over en hij is inderdaad echt heel mooi ik begrijp allen de afstands bedingen niet omdat hij maar 1 stik heeft hoe werkt het. Dit is ook een mooie optie denk ik voor mij. Het matriaal is epp dus dat zit wel goed.
     
  16. jsk

    jsk Guest

    Ik lees nog even over de wild hawk en ik lees dat de afstandsbedining niet echt goed is en de moter slechter is dan de ez. Maar vedder een prima vliegtuig. Maar wat denken jullie ez of wild hawk
     
  17. willemvdm

    willemvdm PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Als je verder wil in deze hobby zou ik gelijk een goede 4 kanaals zender kopen.
    Kun je ook gebruiken in je volgende vliegtuig.
    De zenders die bij een RTF set zitten zijn meestal van matige kwaliteit.
    Nu iedereen overschakeld van 35 Mhz naar 2,4 Mhz kun je vaak goede gebruikte 35 Mhz voor weinig geld.
    Ik zou daarvoor kiezen i.p.v. een RTF setje.
    De EZ* is gewoon een goede beginnerskist.
    De Wild Hawk ken ik niet.
    De AXN Floater jet / Clouds Fly is een snellere en wendbaardere soort EZ* , en voor een hele scherpe prijs!
    Maar toch kost alles nog veel geld voor een beginner:

    Stel je koopt bij Hobbycity
    Stel Clouds Fly = 43 euro inclusief servo's + motor + regelaar
    accu 3s200oMah = 15 euro
    Lipo lader = 15 euro
    Verzendkosten = 30 euro
    Corona Dc ontvanger synthised = 20 euro
    Dan zit je dus rond de 120 euro
    (mogelijk ook nog inklaringskosten + BTW)

    Krijg je nog een gebruikte zender + accu + lader voor de zenderaccu
    Zit je totaal snel op 200 euro.

    Maar je ziet ook geregeld een gebruikte EZ* staan, ik heb die van mij op dit forum gekocht voor minder als 50 euro met servo's en 2 accu's!

    Succes Willem
     
  18. jsk

    jsk Guest

    Me ouders willen niet dat ik een 2de hands koop. Maar ik koop eerst gewoon een ez of hawk en dan doe ik later pas een nieuwe zender en moter enzo
     
  19. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    als je het echt graag wilt en het geld simpelweg niet beschikbaar hebt, wat goed voor te stellen is, dan kun je ook eens hier kijken:
    complete sets

    Koop dan alleen als het even kan wel de Fusion. Die is wat groter en vliegt dus veel beter. En oefen vooral heeel veel op de simulator voordat je het gaat proberen.
     
  20. jsk

    jsk Guest

    Ik ga voor of de ez of de skyrider of de hawk. Zelf denk ik nu dat de hawk gewoon het best optie is voor mij. De flight simulador is de fms die bij de esky co-comance zat.
     

Deel Deze Pagina