M
Mondiaan
Guest
Ik heb hier geen lijm maar die plakband kan een drik van 100 kg aan dus een vlucht denk ik ook ik ga die plakband erop doen![]()
Succes! Ik hoor het wel hoe het gegaan is.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb hier geen lijm maar die plakband kan een drik van 100 kg aan dus een vlucht denk ik ook ik ga die plakband erop doen![]()
Ook denk ik dat als ik lid word van een club dat ik dan een brandstof model wil ik weet allen niet waar ik dan de brandstof vandaan moet halen en hoe lang 1 tank mee gaat.
- 11.1V 2200 mah 35c lipo's. in men nieuwe setup ga ik er 2 tegelijk gebruiken dus, want moet nu met volledige downtrim vliegen.
- servotje met camera op de romp
ik heb nu wel het probleem dat met volgas ik mijn staart hoor trillen in de lucht. wat kan ik daar aan doen?
hier nog een kort filmpje:
[URL="- wild hawk rc plane[/URL]
cameratje stopje helaas al na 1 minuut filmen, waarschijnlijk was de batterij niet opgeladen
weet jij of je de motor kan vervanger zonder in het schuim te snijden? en als je een nieuwe romp bij conrad besteld zit de motor dan al in de romp of zit er geen in en hoe steek je er dan een in?Pfff laat ik maar eens weer reageren.
Me hawkie is al een klein tijdje op de grond. Binnenkort ga ik een nieuwe meenemer bestellen. Ovgrens vind ik het nog steeds een goed ding voor het geld.
weet jij of je de motor kan vervanger zonder in het schuim te snijden? en als je een nieuwe romp bij conrad besteld zit de motor dan al in de romp of zit er geen in en hoe steek je er dan een in?
Niet bij conrad volgens mij maar een gewone antenne werkt toch ook van een andere controller of niet?Moet wel kunnen denk ik. Omdat het aan elkaar gelijmd is (Waar de moter inzit)
Bij een romp zit de moter er niet in. Volgends mij moet je dan je draadjes van de moter in de regelaar doen en dan in een 1-ch stopcontactje steken. Zo gaat dat volgends mij.
Oja mijn antenne van de zender is kapot. Gebroken dus weet iemand of ik die ook ergens kan krijgen of bestellen
of langerantenne moet wel dezelfde lengte hebben, gaat anders ten koste van de reikwijdte
antenne moet wel dezelfde lengte hebben, gaat anders ten koste van de reikwijdte
of langer![]()
o das dan ook iets nieuwsNeen, zeker niet langer! Een te lange antenne zal net zo slecht werken als een te korte! De antenne is een afgestemde kring en de lengte van de antenne is redelijk kritisch. Gewoon de juiste lengte gebruiken dan is er niets aan de hand.
o das dan ook iets nieuwsik heb met een autootje gereden van zo'n 300 euro en er zat geen antenne op en ik ben toch redelijk ver geweest :S
Het was een bigscale autoDat kan best dan is de ontvanger zo ontworpen dat een spoel op de print en/of één of meer printsporen als antenne werken. De reikwijdte is echter wel een stuk minder als met een lange antenne. Aan die ontvanger een lange antenne aansluiten zal je vrijwel zeker geen of maar een heel klein beetje betere reikwijdte geven.
Een autootje gaat over het algemeen niet echt ver bij de zender weg. Als je 100 meter ver bent is de auto al niet voldoende zichtbaar meer om goed te kunnen sturen. Op dergelijke kleine afstanden zal je weinig problemen krijgen met de reikwijdte. Wat je wel zult merken is dat de gevoelligheid voor storingen een stuk groter wordt, vooral als je verder van je zender af komt.
Gebruik gewoon de antenne die de fabrikant ervoor heeft bedacht en meegeleverd dat werkt echt het beste! Zelf gaan "knoeien" om het beter te maken zal zelden of nooit het gewenste resultaat geven.
Alleen mensen die weten waar ze mee bezig zijn kunnen misschien wat aanpassen. Ik bedoel dan mensen met kennis van de elektronica en van zenders en ontvangers in het bijzonder.
Wil je meer weten over de lengte van je antenne en meer zaken aangaande de besturing kijk dan eens bij de modelbouw FQA. Als eerste DIT artikel.
Het was een bigscale autoik zat zeker verder dan 250 meter
op zo'n lange baan lol
Ik snap het zelf niet na die 250 meter stond hij wel oppeens stil dus...En dat geleufd gij zelf .... ;-)