wild thing verschaald

• Topicstarter Topicstarter boten anna
  • Startdatum Startdatum
B

boten anna

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben onlangs begonnen met het bouwen van een verkleinde versie van de wild thing (ong. 50cm lang). Heb eerst de tekeningen verschaald in autocad. Er komt een elektromotor in.

De spanten zijn van 6mm triplex en de rest van 3mm triplex.

Ik heb enkele foto's, maar ik weet niet precies hoe ik deze in het bericht moet zetten??

Ik heb nog wel enkele vragen, maar wil eerst ff de foto's erop zetten, dat is wat handiger lijkt mij...

Groeten Corné

6 en 3mm triplex?? VEEEEEL te zwaar, spanten kan je eventueel nog van 3mm maken, maar ook dit is al te zwaar eigenlijk. Denk meer aan 2mm voor de spanten en 1mm voor de beplating. Rompen van bijna een meter worden nog op deze manier gebouw. Op jou manier zal een wildthing echt veel te zwaar worden.

Tip: lees nog is wat bouwverslagen van goede houtbouw rompen op het forum, hier staat veel nuttige informatie en krijg je wat meer 'gevoel' voor gebruikte materialen.

6mm is inderdaat veelste dik. De spanten worden bij de orginele tekening meest 3mm dik.
als ik jouw was zou ik balsa hout gebruiken. dit is licht en goed geschikt voor een bootje van 50cm. Verder sluit ik mij helemaal bij jvdz aan.

ik zet mijn foto's er op via ImageShack® - Image Hosting 320x240
als je je foto's heb geupload moet je het bovenste textje kopieeren en dan weer plakken op het forum.

Oké! bedankt vr de reacties.

Maar ff opnieuw beginne denk ik :)) was nog niet erg ver dus het maakt niet uit.

Heb nog wel vraagie: is een spiegel van 3mm ook goed mogelijk, of moet deze iets dikker, omdat hier toch e.e.a. aan opgehangen wordt?

Gr.

de spiegel is inderdaad een spant, alleen deze krijgt het wel zwaarder te voorduren als de rest ivm de hardware die erop bevestigd zit
Ik zou de spiegel versterken met nog een laag 3mm triplex (dus 6mm totaal). Dat kan je doen als de romp al deels gemaakt is, dat hoeft niet perse direct te gebeuren

4 mm zal ook al wel voldoen, alleen aangezien je 3mm gebruikt is het makkelijker om dat ook te gaan gebruiken voor de versteviging

Back