Wildcat F4F van Earl Stahl

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door jbraeckman, 9 feb 2008.

  1. jbraeckman

    jbraeckman Guest

    Na enkele dozen van guillows ben ik nu effe aan het sratchbuilden.

    Het is een wildcat F4F. Onderstaande zit reeds in elkaar:



    [​IMG]

    en de vleugels:

    [​IMG]

    Hopelijk is hij tegen volgende week af en kan ik hen invliegen.
     
  2. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Geweldig, weer een vrije vlucht schaal kist! Het model ziet er goed uit. Mijn Wildcat ligt even te wachten tot na de indoor schaal wedstrijd in maart, daarna ga ik deze bespannen. Ik doe een Martlet kleurenschema, met engelse roundels, camouflage en invasiestrepen. Hoe wordt die van jou?
     
  3. jbraeckman

    jbraeckman Guest

    Ik ga hem proberen maken zoals
    sq. VF-3 op de USS lexinton in 1942.

    Maar ik moet eerlijk zijn, men vorige kits heb ik na de bahandeling met dope geverfd met acrylaat en hier ben ik niet tevreden met.:(

    Ik zal eens de foto's posten de komende dagen.

    Nu ga ik proberen om m'n dopemengsel op kleur te brengen met pigment of olieverf.:confused:
     
  4. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik heb zelf goede ervaringen met spuiten met spuitbusjes van Tamiya. Dit kan op het kale spanpapier na het spannen met water en dope is dan niet meer nodig. Ook spuitbussen autolak gebruik ik wel, voor de kleuren zilver en wit.
    Een alternatieve methode is een vel spanpapier in de juiste kleur spuiten en vervolgens daar het model mee bekleden. Het spanpapier moet dan wel nat (van water, niet van lak) worden opgebracht. Dope op gespoten papier geeft problemen omdat de spuitlak oplost en streept. Als je wilt kan er wel nog een transparante laag worden aangebracht met Pledge Parket Plus, internationaal beter bekend als Future Floor Wax.
    Future floor wax
     
  5. P51d man

    P51d man Guest

    Prachtig....
     
  6. jbraeckman

    jbraeckman Guest

    Eindelijk nog een kunnen voortdoen aan de wildcat:

    De vleugels zitten erop en bijna alles is bespannen.

    [​IMG]

    Hopelijk is hij dit weekend klaar voor de eerste vlucht.
     
  7. jbraeckman

    jbraeckman Guest

    Eindelijk nog eens tijd gehad,

    Zij is volledig bespannen en weegt zonder motor 20g.
    Ik vind dit niet zo slecht voor een span van ong. 45cm en het vierde toestel dat ik bouw.



    [​IMG]

    Ik heb ze ook een eerste laag dope gegeven.
    Deze heb ik met pigment op kleur gebracht en ik ben vrij tevreden van het resultaat, op de foto is ze wel ,nog nat

    In totaal zal ze drie lagen krijgen, dan nog een prop zelf maken uitbalanceren en dan effe in de lucht zien te krijgen.

    [​IMG]
     
  8. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    20 gram is een mooi gewicht, ben benieuwd wat het gewicht uiteindelijk is met prop en uitgebalanceerd. Ook wanneer dit model 30 gram weegt zal die prima kunnen vliegen. Na de eerste laag dope begint de kleur al aardig te komen. Wat gebruik je als pigment?
     

Deel Deze Pagina