wildvliegen in kwadraat,oftewel,hoe stompzinnig kun je zijn?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door ron van sommeren, 29 aug 2004.

  1. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Ron hier ! kan je de laatste "Algemene Plaatselijk Verordening" van de gemeente Groesbeek downloaden (.pdf) .... staat zo te zien niets expliciet over modelvliegen in .... zolang je geen overlast veroorzaakt, in een natuurgebied of park gaat vliegen, zie ik geen echte bezwaren tegen een vliegclub (of wildvlieger)
     
  2. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    oke ik moet opbiechten dat ik ook wel eens heb wildegevlogen (beter als verzwijgen)
    gelukkig niks fout gegaan, maar er hád vanalles kunnen gebeuren :oops: dus ik heb me lesje wel geleerd.
    ik zal het nu ook niet meer doen behalve als ik is un keer met een van me vrienden de polder in ga met me zwever

    als het op het clubveld is een keer voorkomt dat we met 2 op 1 ferquentie zitten, haal ik me kristal uit mun zender,
    kan je ook geen ongelukken veroorzaken :lol:
    ik heb wel een keer gehad dat ik mun calmato starte en die ineens vol gas ging, hij zat nog vast (altijd als ik m alleen start)
    en later bleek dat die andere z'n vliegtuig zat in te stellen, dus dat ook meteen ff aangepakt.


    toen ik een weekendje naar londen ging, zag ik in zo'n mega speelgoedwinkel een 4 kanaals delta liggen, met borstelloze motor en 2 lipo's 120 pond!!! dat is niet veel, stond op: easy to control en reaches over 100MPH
    dat lijkt me niet geschikt voor iemand die niks over deze hobby weet.
    je ziet de 100MPH (160Kph) en denkt OEHHH VET!!!! maar met een vlieggewicht van 480 gram, en dan 130kph met wind mee, met een onervaren bestuurder die m ff aan z'n vriendje showt, dat wordt minstens het ziekenhuis!!! :?

    en dat in een speelgoedwinkel

    is met een shocky voor de deur ook wildvliegen??
    dan ben ik een zwaare terrorist denk ik.
    maar ik let altijd wel op verkeer (1 auto in het uur) en evt. toeschouwers (ze raken nooit uitgekeken op die snap-rolls van mij :lol: )
     
  3. fonziebear

    fonziebear

    Lid geworden:
    26 mei 2006
    Berichten:
    481
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ach ja Wildvliegen., volgens mij willen de gemeente dat juist.
    Als je ziet dat onze club al meer dan 20 jaar zonder veld zit dan snap ik best dat mensen wild gaan vliegen.
    We hadden dit jaar bijna een veld maar door een vorm fout van de gemeente hebben we nu weer niets :evil:

    Als ik wil vliegen dan vlieg ik toch wel maakt me niet uit waar. ( heb ook liever een veld en hou me aan de regels maar ze maken het er zelf naar. )

    Ba®t
     
  4. trampo

    trampo

    Lid geworden:
    2 nov 2006
    Berichten:
    791
    Locatie:
    Enter
    haha, ik vlieg met m''n depron ultimate op m'n grasveldje, in het dorp.
    komen regelmatig mensen langs, maar ik kijk egt wel uit
    dat ik niet tegen ze aan vlieg.

    ik heb een keer iets doms gedaan,,,, iets heeeel doms.

    ik zat te vliegen met m'n ultimate (depron) draai ik iets bij naar me toe, maar door ietsjes teveel aan m'n knuppels te hebben getrokken, komt dat kreng recht op me af. gevolg.
    ik lag met een hele zere schouder op de grond, omdat ik mezelf was aangevlogen.

    is toch wel bijzonder hé?
     
  5. fonziebear

    fonziebear

    Lid geworden:
    26 mei 2006
    Berichten:
    481
    Locatie:
    Apeldoorn
    Das niet bijzonder das gewoon stom :lol: :lol: :lol: :lol:



    Bart
     
  6. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Dat mensen gaan zomaar ergens gaan vliegen vindt ik al niet kunnen maar daar doe je weinig aan :?

    MAAR als ze in vogelvlucht minder dan 2 KM van een modelvliegclub gaan vliegen, dat vind ik er toch wel OVER (er van bewust dat er een modelvliegclub is) :evil: :evil:

    Als je gaat denken dat er iemand die moeite doet om met alle regels inorde te zijn en op een erkend vliegveld met zijn kostbaar (3mtr F3M kist of schaaltoestel)gaat vliegen, gestoort kan worden door een idioot die zomaar ergens met zijn prulletje (met alle respekt ik heb ook epp prul) wil gaan vliegen omdat hij geen lidgeld wil betalen
    :sniper: :tank:
    Er nog niet aan denkend wat er nog allemaal zou kunnen gebeuren (wij vliegen tussen een drukke weg aan de eene kant en het echte vliegveld aan de anderekant)

    ps ik ben ook wel eens in de duinen en op het strand gaan vliegen maar heb me dan wel eerst geinformeerd of er geen RC-clubs in de buurt zijn.

    2,4 GHZ is daarvoor de ideale oplossing lijkt mij
     
  7. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    wat voor vliegtuigen waren het?

    gewoone simpele electro trainertjes van 600 gram ?? (o.i.d)

    of een jet die met 300Kmh over komt scheuren??

    aangezien ze zeggen dat er op het veld niet genoeg ruimte zou zijn, zal het geen kleine zijn.

    maar mensen die met grotere vliegtuigen vliegen zitten meesteal al langer in de hobby, en die zien het belang wel om in een club te vliegen.

    met vriendelijke vraag Ron
     
  8. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Jullie vergeten de mensen die lekker in de tuin met hun piccolo, dragonflyding , T rex of shockie vliegen .
    En er zitten er een hoop in de buurt van officiele velden lekker thuis te klooien !!
     
  9. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    En tel daarbij op de Lamaatjes van Ikarus die als zoete broodjes zijn verkocht en ook op 35 mhz zitten.
    Laatst hoorde ik wat gezoem buiten, blijkt mijn buurman zo`n ding te hebben :lol:
     
  10. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    En jij met je fikken tussen je swashplate friemelen waar 3 9 kiloservo`s op staan :D
    Dat hadden ze moeten verbieden die dingen op de 35 mhz , t wildvliegen niet !!
    Oh neeeeeeeee wildvliegen IS niet verboden hè :lol:
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Geen idee, doet er ook niet toe, ze vlogen op minder dan 500meter van ons veld terwijl ze jaar eerder als beginners bij ons hadden geïnformeerd. Onze vliegdeel, exclusief pits dus, is 100*80 meter.
     
  12. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    zo iets hebben wij een tijd terug ook gehad,
    wij vliegen op millitai terrein , en op een gegeven moment komen er 2 gasten bij het hek , van wij vliegen hier 600 meter verderop ...
    een tijd later komt de marechaussee , die meld dat de SAR heli een near-miss had gehad met een modelvliegtuig+- 500 meter buiten het veld....
    3X raden...
     
  13. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

  14. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.323
    Locatie:
    Harderwijk
    Nou de camera deed het nog in elk geval... :p

    Op de hei stond een keer een stelletje naar mijn Sportwing te kijken. Ik denk, ik maak een mooi bochtje vlak om ze heen... overtrek ik een tip in die bocht, en het toestel valt recht naar beneden, vlak voor hun voeten... :oops:
    Het is dan wel een schuimpje, met een duwprop, maar sindsdien houd ik wel wat grotere marges aan...

    Bart
     
  15. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    dit was te horen aan het geklets wel in de nederlanden.
    mogelijk zelfs iemand die op het forum zit maar dat kan ik niet met zekerheid zegge
     
  16. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Sorry oud topic..... zag t niet.




    .
     

Deel Deze Pagina