Wilga of Catalina?

Discussie in 'Watervliegen' gestart door olaf, 14 jan 2008.

  1. olaf

    olaf

    Lid geworden:
    6 nov 2007
    Berichten:
    945
    Locatie:
    Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173)
    Ik wil er ook graag een watervliegtuig bij kopen. Nu had ik mijn oog op de Wilga laten vallen, maar ik zag dat Greatplanes de Catalina had staan. Zag er ook leuk uit. Enig idee wat een beginner het beste kan kopen?
     
  2. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Tussen deze twee zou ik de wilga nemen.

    Mvgr hans
     
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Hier ook de Wilga denk ik maar zo.
     
  4. Bokrijkers

    Bokrijkers Guest

    Ook mijn keuze voor een "tussendoortje"!
    Nog iemand interesse om een Wilga te kopen?
    Misschien kwantumkorting bij meerdere kopers.
    Kijk eens op www.thexenonproject.com
     
  5. olaf

    olaf

    Lid geworden:
    6 nov 2007
    Berichten:
    945
    Locatie:
    Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173)
    Als je de prijzen bekijkt zitten de verschillen tussen de 129 en 134 euro, dus nu niet echt grote verschillen. Met de porto erbij van een eurootje of 7 is het verschil nihil voor mij, dus ik ga lekker naar de local store hier in de buurt.
    Hetzelfde zal gelden voor inkoop van meerdere toestellen of het moeten er echt veel zijn.
    Als je misschien 2000 Wilga's 2000 koopt zal de extra korting wel interessant zijn. ;-)
     
  6. Bokrijkers

    Bokrijkers Guest

    Hoi Olaf,
    heb jij het over dezelfde configuratie, of over het model van Graupner?
    De uitvoering waar ik het over heb is RTF dus incl alle toebehoren (Accu's RC ed)en met een "brushless motor upgrade".
    Indien hetzelfde wil ik graag het adres van jouw local store.
    groeten.
     
  7. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    hee dat zag ik ook net dat het een uitgebreide kit is, bij ons is de graupner wilga 119 euro zonder zender of accu.

    ik heb wel interesse om eentje mee te bestellen maar zonder de zender, dat geeft alleen maar problemen bij de douane.
     
  8. olaf

    olaf

    Lid geworden:
    6 nov 2007
    Berichten:
    945
    Locatie:
    Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173)
    Het is inderdaad de Wilga 2000 van Graupner en die is helemaal compleet, incl. motor, regelaar, servo's, drijvers voor op het water.
    Modelbouwzaak in Pijnacker heeft 'm en is iets duurder, maar het de porto van de goedkopere zaak erbij maakt het dus niks meer uit.
    Ik hoef er alleen maar een ontvanger bij en dan is 'ie klaar.
    Tja, w.s. alleen interessant als je er 10 koopt ofzo.
     
  9. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. olaf

    olaf

    Lid geworden:
    6 nov 2007
    Berichten:
    945
    Locatie:
    Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173)
    Wilga gekocht en nieuwe Easy Star

    Vandaag de Wilga 2000 gekocht en een nieuwe Easy Star. Is nu een grijs/oranje versie van uit, dus die er ook bij gekocht. De Wilga, wat velen kennelijk een erg lelijk vliegtuig vinden (zo ook in de modelbouwzaak) is een zeer compleet vliegtuig en vrijwel geheel gebouwd. Het enige dat nog ontbreekt is een ontvanger en een accu, maar verder zit alles erbij. Motor, regelaar, servo's en alle toebehoren, inclusief landingsgestel en drijvers.
    Aangezien ik toch voor houtbouw val, moet ik zeggen dat Graupner het vliegtuig keurig aflevert met alle toebehoren.
    Easystar trouwens ook in deze variant. Ziet er allemaal net wat gelikter uit.
     
  11. jan1966

    jan1966

    Lid geworden:
    3 aug 2005
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Kop van Noord-Holland
    Graupner Wilga

    Olaf,

    Ik heb ook interesse in de Graupner Wilga.

    Kan je vertellen hoe deze bevalt en heb je er al mee gevlogen?
    Ook wat detail foto´s zouden mooi zijn.

    Ik heb deze maand het artikel in de Modelbouw Aktueel over de Graupner Wilga gelezen, maar vond het artikel wat beknopt en oppervlakkig.

    Alvast bedankt en groeten van Jan
     
  12. olaf

    olaf

    Lid geworden:
    6 nov 2007
    Berichten:
    945
    Locatie:
    Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173)
    Hallo Jan,

    De Wilga is een leuk vliegtuig en zeker voor het geld. Alles zit er netjes ingebouwd. Motor, regelaar, servo's. Alleen nog een ontvanger en lipo en klaar is kees. Bij de eerste test brak de prop af tijdens het proefdraaien. Misschien de bout op de prop te vast aangedraaid of het was de locktide die het plastic had aangetast. In elk geval doet 'ie het nu niet meer.
    Heb 'm nog niet kunnen vliegen vanwege teveel wind helaas ... :-S

    Let er wel op dat je de bijgeleverde lijm gebruikt en belist GEEN secondelijm. Dat brand er zo een gat in namelijk. Eigen ervaring toen ik er een stukje klitteband in wilde lijmen en dacht dit wel te kunnen doen met secondelijm.

    Verder wordt het vliegtuig netjes geleverd en zit er veel bij voor dat geld.
    Oja, draai het gas in de lucht niet tever open! De enorme motorkracht is bedoeld om mee op te stijgen vanaf het water. Zodra 'ie in de lucht is heeft 'ie dat niet nodig ... :squarewink:
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Je hoeft geen locktite te gebruiken bij een prop hoor.. en als het een piepschuim toestel is; daar is speciale piep-secondenlijm voor, bv. van Zap.
     
  14. olaf

    olaf

    Lid geworden:
    6 nov 2007
    Berichten:
    945
    Locatie:
    Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173)
    Locktite wordt overal aanbevolen, dus dat doe ik netjes. Netter dan weer een dubbele bout. Wat betreft de lijm: er zit heel netjes een tube bij met lijm en als je die gebruikt is er niks aan de hand. Maar ... ik weet nu dat secondelijm dus een mooi gat maakt. Misschien handig voor mijn flycam ;-) ;-) ;-)
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2008

Deel Deze Pagina