Wilga omgebouwd naar buitenloper

Hoi Hoi

De standaard elektromotor met vertraging en regelaar beviel me niet, de regelaar brande er al na 4 vluchten uit.

Op aanraden van Eric Kennis heb ik een 2830 buitenlopertje met een 25A regelaar gekocht.

Jitze had zijn buitenloper heel eenvoudig met alu verleng buisjes vastgemaakt en dat vond ik ook voldoende, alleen ik heb carbonpijpjes gebruikt met M3 draadeindjes en M3 lokmoertjes.

Het motorplaatje is van 2,5mm berken, de gaatjes 3mm heb ik overgenomen en geboord van de oude steun.

Om de juiste plek te vinden waar het motorke moet komen heb ik zo gedaan.
Hard propas tenopzichte van het bovenste bevestigings gaatje is 21mm ik heb een gaatje van 3mm geboord in de motorplaat buitenloper er in gezet en je kunt de gaatjes 4x zo overboren met 3mm.
551170520_6_8l9W.jpeg

551170577_6_PA7M.jpeg

551170662_6_939G.jpeg

551170477_6_rxIR.jpeg

Tata ist wat of ni
551172437_6_dV4L.jpeg

Zo dat is weer helemaal toppie nu ga ik nog de vleugels onderhanden nemen wand dat is ook een zwakke zooi, vindt ik.

Groet Japio

Laatst bewerkt:
Ziet er strak uit Japio!

Als je straks de vleugel en eventueel het stabilo hebt verstevigd gaan we het gat van Brummen onveilig maken. Jij met je wilga, ik met m'n minimag, dat wordt wat.

goed werk jaap. ik vroeg me af in hoeverre dit carbon bestand is tegen drukkrachten, daarom heb ik alu gebruikt.

vleugel verstevigen is erg verstandig. ik wil er een 6mm skyshark 3P (of was het 2P?) pook voor gebruiken. dit zijn de carbon stokken die ze bij dlg's gebruiken als staartboom.

ik ga er v d week aam beginnen, afgelopen week met mn tuin bezig geweest. moet ook gebeuren...

ik heb ooverigens een 2834/10 buitenloper, die ik met een 18A regelaar en 9x7,5 prop vloog.
regelaar was kapot na crash, nu een robbe 20A.

o ja: ik had mn motorschot flink geperforeerd voor koeling. blijft voldoende sterkte over!

Back