Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hey harald. Bedankt ik ga zeker even bij het nvm na vraag doen. Maar de Barendz is uit de jaren 50 60 toch. Dat hoor je en zie je ook aan de filmpjes van weismuller op youtube
Gr Nick
Hey Harald.
Dat draatje gaat inderdaad over de Willem Barends 1 de boot uit de jaren 20. Jandoodjes had er wel een foto bij gezet van de boot uit de jaren. 50 60. En ik wil zo i zo de boot uit de jaren 50 60 . Ik heb op de site van nvm gekeken en daar heet i de Barends zee. Ik hoop dat dat de zelfde sleper is die ik op youtube heb gezien
Gr Nick
Het lijkt erop dat je sleper Willem Barendsz heette in de Wijsmuller tijd en door Smit is omgedoopt tot Barendts zee. Kan bijna niet anders of moet hetzelfde schip zijn. Welke schaal ga je haar bouwen? Kon op maritiemdigitaal.nl verder geen tekeningen van haar vinden alleen een foto.
Groeten,
Harald
Lijkt mij handig voor je een dergelijk topic start dat je op z'n minst zelf weet welk schip je wilt bouwen, komt wat serieuzer over.
En de Smit Hudson lijkt in de aller verste verte niet op de Zwarte Zee. Net zo min als de Willem Barentz op de Zwarte Zee lijkt..
Tenzij je op elkaar lijken vind dat ze beide maar één schroef hebben......