Beste Vriende
Zoos de meeste van jullie zeker weet, moet ik binne de volgende maand na een nuwe appartement schuif as gevolg van een nuwe werk. Zijnde de volgende werk op de Haarlem nouw masten is, zou dit niet wijs wees om daarmee voort te gaan voordat de schuif voltooid is. Maar aangezien ik eers mij nuwe werk teen de 10de Februarie aanstaande jaar begint, kan ik darem ook niet ledig zit. Vervolgens het ik maar begint om n start te maak met de Willem Barentsz. Aangezien jullie almal wel vertrouwd is, met de geschiedenis van de WB, zal ik dit agterwee laat en op de bouw konsentreer.
Mens moet eeenvoudig melding maakt van de uitstekende verpakking waarmee @*Hans* zij bouwdozen verpak. Daar is nouw niet eens een haartje uit plek.
De verlijming van de spanten op de kiel heb zonder voorval geschied, maarre ik het baie zeker gemaakt dat de toppen van de spanten mooi gelijk met de bovenkant van de kiel zit (net zoos @pietsan Piet in zij uitstekende bouwverslag adviseer het. (ik heb vir Piet gevra om oor mij schouwer te loer tidens de bouw en dit is dan ook een van de hoofredes waarom ik deze bouwverslag plaas.
De eerste dek (Dek A) is gelijmd, maar op deze stadium was Spant #11 noch net een dryfit.
Net zoos met de Haarlem heb ik afvalstukjes hout min of meer op maat gezaagd en tussen de dek en de kiel vasgelijmd om stevigheid aan de dek te verleen. Bij de rode pijl het ik wel zeker gemaakt dat de opening van de hoofdmast oop is.
Hier kan de stukje notenhout wat aan de achterkant van Spant #1 vasgelijmd word, mooi geziet word.
Dit vorm dan een schag waarin de fokkenmast mooi kan past tussen de stukje notenhout en de kiel.
Deze plaatje wijs de grootste (voorste) van de twee luiken wat op Dek A gepast word.
Een schematische afbeelding van de konstruktie van deze luik.
De kleinere of achterste luikje op Dek A.
En de schematische voorstelling van de achterste luikje. En zo is tien plaatjes al weer op!
Wordt vervolgd.
Heinrich
Zoos de meeste van jullie zeker weet, moet ik binne de volgende maand na een nuwe appartement schuif as gevolg van een nuwe werk. Zijnde de volgende werk op de Haarlem nouw masten is, zou dit niet wijs wees om daarmee voort te gaan voordat de schuif voltooid is. Maar aangezien ik eers mij nuwe werk teen de 10de Februarie aanstaande jaar begint, kan ik darem ook niet ledig zit. Vervolgens het ik maar begint om n start te maak met de Willem Barentsz. Aangezien jullie almal wel vertrouwd is, met de geschiedenis van de WB, zal ik dit agterwee laat en op de bouw konsentreer.
Mens moet eeenvoudig melding maakt van de uitstekende verpakking waarmee @*Hans* zij bouwdozen verpak. Daar is nouw niet eens een haartje uit plek.
De verlijming van de spanten op de kiel heb zonder voorval geschied, maarre ik het baie zeker gemaakt dat de toppen van de spanten mooi gelijk met de bovenkant van de kiel zit (net zoos @pietsan Piet in zij uitstekende bouwverslag adviseer het. (ik heb vir Piet gevra om oor mij schouwer te loer tidens de bouw en dit is dan ook een van de hoofredes waarom ik deze bouwverslag plaas.
De eerste dek (Dek A) is gelijmd, maar op deze stadium was Spant #11 noch net een dryfit.
Net zoos met de Haarlem heb ik afvalstukjes hout min of meer op maat gezaagd en tussen de dek en de kiel vasgelijmd om stevigheid aan de dek te verleen. Bij de rode pijl het ik wel zeker gemaakt dat de opening van de hoofdmast oop is.
Hier kan de stukje notenhout wat aan de achterkant van Spant #1 vasgelijmd word, mooi geziet word.
Dit vorm dan een schag waarin de fokkenmast mooi kan past tussen de stukje notenhout en de kiel.
Deze plaatje wijs de grootste (voorste) van de twee luiken wat op Dek A gepast word.
Een schematische afbeelding van de konstruktie van deze luik.
De kleinere of achterste luikje op Dek A.
En de schematische voorstelling van de achterste luikje. En zo is tien plaatjes al weer op!
Wordt vervolgd.
Heinrich