Wind Guru

• Topicstarter Topicstarter Islandman
  • Startdatum Startdatum
I

Islandman

Guest
Mischien een stoom vraag, maar weet mensen hier van Wind Guru? Als niet dan hoor ik het wel. Super site.
Douglas.

Even gekeken, lijkt mij identiek aan windfinder. Helaas erg beperkt aanbod van locaties in Nederland (als jouw stek erbij zit natuurlijk ideaal)

Tuurlijk zit scheveningen erbij :).
In de pro versie kan je dacht ik ook gewoon gps coordinaten invoeren.

Windguru zit meestal wel redelijk, alleen met de kracht soms een stukje ernaast.
Winfinder is ook wel lekker en samen geeft het wel een aardig beeld.
Mooi vind ik ook de real time windgrafiek. Niet erg real time op zich, maar wel leuk om achteraf te zien. Oh ja, tussen 3 en 4 zakte de wind idd even in. Wel grappig.
Ook handig dat hij de nachtelijke uurtjes qua voorspelling bijhoud, al klopt daar soms geen drol van.

Voor aan de kust is soar alert ook handig. kan je ook email-alerts krijgen als de wind binnen bepaalde marges komt:
Soar Alert System

weeronline, handig voor actueel en een beetje algemene familie-voorspelling
weer Scheveningen WeerOnline

grappig, maar waar. Deze site is lastig te lezen, maar wel goede info. je moet even zoeken, maar is wel de moeite waard: yr.no - Været for Norge og verden fra Meteorologisk institutt og NRK

Om het compleet te maken moet je natuurlijk ook weten wanneer de zon opkomt en ondergaat: Tabel ZONSOPKOMST en ZONSONDERGANG tijd in Nederland

windguru free heeft wel de voorspelling van 12 uur geleden iets wat windfinder niet heeft. daar moet je wel rekening mee houden.

Wind Finder

Wind Finder is een beetje nep en is volgens mijn een en kopie van Wind Guru.

dit soort sites lijken heel snel een kopie want er zijn niet veel verschillende manieren om de informatie te brengen. en ik gebruik meestal beide als ik ga varen.

Back