Wind S 110 - lipo ???

Ik kocht onlangs een Wind S 110 van Sebart met volgende setup ;
Hacker motor A50-16L (275Kv)
ESC Master Basic 90Amp Opto
Prop ; Mejzlik 20/10

Vorige eigenaar is tussentijds overleden en een clubgenoot verkocht hem in opdracht van de weduwe, PROBLEEM ;
Hij weet niet welke lipo hij vloog, 6S, 8S of 10S

Kan iemand mij helpen aan de hand van de setup wat hier het best van toepassing zou zijn.

Dries,
jij kocht die MissWind zeker.
Normaal is dit een 8S maar ik heb namelijk allemaal 5S en 6S lipo's ten huize liggen.
Gezien er een 20/10 op staat, vroeg ik me af of ik hem zonder problemen 10S kon vliegen.
Kwestie van de aankoop van 4S'en uit te sluiten.
Alvast bedankt voor de zoektocht

Bon, even ingetikt.

Is een iets oudere setup maar dat kan zeker geen kwaad.
De regelaar is een HV regelaar tot 12S dus dat is al geen beperkende factor

Deze zal op 6S gevlogen hebben want voor 8S, laat staan 10S is de prop gewoon veel te zwaar.
Met 6S en die prop kom ik volgens eCalc ongeveer uit op 270 W/kg. Daar kun je ruimschoots mee acrobatisch vliegen maar voor F3A vluchten schiet je toch iets qua power tekort zeker omdat de setup niet op zijn maximum zit.
Qua prop vind ik het trouwens persoonlijk een beetje raar (te weinig spoed). Ik zou er gerust een houten Xoar 20x12 of zelfs een 19x14 opzetten, want je wil toch een beetje vaart erin kunnen zetten. Met die props kom je uit op ongeveer 330 W/kg (een 15-20% meer power)
Met een 6S 5000 mAh ga je hem perfect kunnen vliegen.

Op 10S mag je hem zeker niet overproppen. Op de site van Hacker vind ik voor de nieuwe versie van deze motor maximum een 16x8 op 10S.
De hacker variant van ECalc (hier: http://www.ecalc.ch/motorcalc.php?hacker&lang=en&elevation=300) toont me op 10S maximum idd een 16x8.
Op 8S zou het eigenlijk ideaal zijn: 17x10 of 17x12 prop erop.

Als je geen 4S lipo's wil kopen zou ik het even op 6S houden (een 5000 mAh dan) en overwegen om de prop naar 20x12 of 19x14 te brengen.
Met de huidige prop (een duur ding trouwens) ga je wel kunnen vliegen maar je gaat toch wat tandjes missen.

10S zou ik eigenlijk niet doen, het gaat te zwaar worden, je wil hem licht genoeg kunnen vliegen.

Probeer eerst eens op een 6S 5000 of zo en evalueer het vliegbeeld.

Back