Windows 8 tablet als fpv scherm.

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door prokiter, 25 dec 2013.

  1. prokiter

    prokiter

    Lid geworden:
    19 dec 2009
    Berichten:
    105
    Locatie:
    Brummen (gelderland)
    Hallo,

    Ik ben van plan een dji flame wheel f450 quadracopter aan te gaan schaffen.

    Nu heb ik de vraag of ik mijn Microsoft Surface Pro ( volledig Windows 8 ) kan gebruiken als fpv scherm?

    En wat ik hiervoor nodig zou hebben ( zoek het op budget gebied maar wel met redelijk beeld en bereik)

    Heb beschikken tot een usb 3.0 poort en een Mini displayport.

    Gr Arwin Lubbers
     
  2. World Citizen

    World Citizen

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    886
    Dit moet kunnen. Ik durf alleen niet te zeggen hoe. Ik werk privé met Apple en Zakelijk met Microsoft dus zou niet weten hoe dit moet, maar ik weet dat ik zelf Svideo en Composite naar DisplayPort heb omgezet op een MAC... En om eerlijk te zijn moet het sowieso op Windows gaan als het ook op Mac gaat :)

    Je zult de Mini Display moeten converteren naar Svideo of Composite.Composite is eigenlijk makkelijk omdat je dan eenvoudiger aansluit op je camera.. *(welke camera heb je?)

    De software word een heel ander probleem... installeer een Linus distro en ik zou het je zo kunnen vertellen, maar onder W8... ???

    Succes :) De software word in iedergeval bepalend... de kabel komt wel goesd.
     
  3. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Deze vraag is al vaker lang gekomen.

    Ja dit zou zeker moeten gaan. Met een USB capture stick moet dat zeker lukken.

    Echter zal het als FPV scherm niet geschikt zijn omdat je altijd een vertraging zal hebben.
    Jou tablet heeft tijd nodig om het inkomende analoge signaal om te zetten (renderen) naar een digitaal beeld.

    hoeveel die vertraging zal zijn is afhankelijk van de snelheid van je tablet.

    Het is wel zeer geschikt om je beelden op te nemen.

    Voor fpv zou ik altijd een analoog lcd schermpje gebruiken.
     
  4. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    Lekker leesbaar topic met al die onnodige qoutes :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  5. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Ik quote altijd alles.
    Al een paar keer gehad dat er iemand voor is en dan reageer je dus op een ander bericht dan dat je bedoelt.

    Niet onodig dus maar noodzakelijk als je geen ruzie op het forum wilt zoals ik dus had
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  6. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch

    Het is gewoon nutteloos en dus nergens voor nodig, als je dat niet inziet....:teacher:
     
  7. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik heb 'm dit ook al proberen uit te leggen in een ander draadje.
    Forumregels gelden echter niet voor hem. :confused:
    Bijzonder irritant gedrag.
     
  8. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Snap ik...
    Heb het ook wel eens gehad... Zeker niet lollig.. Helemaal toen ik nog mod was. Toen had ik echt de poppen aan het dansen... Leuk is het niet... en dat terwijl het niet eens de bedoeling was!

    Ik doe het anders:
    Nu reageer ik gewoon, en als er iets boven mijn post staat.. dan druk ik op de juiste post op quote.. dan kopieer ik die tekst.. sluit af door te annuleren..
    Dan weer naar me eigen post, deze editten, daar naar boven gaan, en dan plakken.. dan staat de quote weer in mijn eigen post, en is alles weer duidelijk.....

    Werkt prima voor mij...
     
  9. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    Nu back on topic..... Ik ben nl erg benieuwd of het mogelijk is wat de ts vraagt :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  10. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Zoals ik al zei kan het maar is het niet praktisch
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2013

Deel Deze Pagina