"wings across the water'' artikel uit de oude doos

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Bart83, 30 dec 2011.

  1. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Hier een leuk artikel uit een speciale uitgave van model airplane news uit 1994.
    De vliegboot op de omslag is een Short s.23 'c' class empire flying boat. Ooit hoop ik er zo een te bouwen. Ik heb nu een tekening gekocht van Ivans's plans Short Solent 400 , deze kan mooi als leidraad dienen voor de constructie van de empire.

    Dit artikel heeft mij toen heel erg aangestoken met het watervliegvirus , ik was toen 11 dus echt heel veel is er de jaren daarna niet van terecht gekomen. Pas in 2009 had ik mijn eerste water vliegtuig , de Robbe Seabee.

    Heren , veel plezier met lezen.


    Mvg,

    Bart

    http://issuu.com/bart8309/docs/wing_across_the_water

    [​IMG]

    Wing across the water.pdf

    Wings across the water - PDF (''play'' aanklikken en de weergegeven text invoeren , even geduld en voila )
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2012
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Hmmm... beetje onhandig op zo een PDF te moeten verpakken?
    Moet ik weer een bijzonder exe programmaatje installeren, terwijl dat veilig kan via Acrobat? Het zal wel okay zijn... maartoch
    Lijkt me een prachtig blad overigens.
    Immer balen dat we geen pdf op het forum kunnen plaatsen. Bij RC-Groups kan dat wel!
    Het zou dan ook een aardig een omwegje kunnen wezen :)
    Alhoewel het ervaren kan worden als een auteursrechtelijke schending... Lastig.
     
  3. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    weet je een site dan waar ik een pdf'je op kan zetten zodat hij iets toegangkelijker is ?

    ik heb alleen het artikeltje van watervliegen ingescand hoor , kan ik hiermee gezeur krijgen dan ?

    mvg ,

    Bart
     
  4. beekman

    beekman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Groesbeek
    Ik kan er ook niets mee, deze software is niet compatible voor de MAC.
    Ik zou gewoon de bronvermelding erbij zetten als je het ergens openbaar neerzet.
    Verder zou ik ook ff geen uploadmogelijkheid weten, ik heb een NAS die online is daar zou ik het dan neer zetten. In de Cloud zetten misschien?
     
  5. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Nee niet zo snel gezeur. Je weet het niet. Als je het op RC-Groups zou zetten, kans van wel. Wereldwijd platform.
    Je niet weet of er nog copyrights gelden... of hoe men omgaat met zoiets. Ook al zet je het met de beste bedoelingen neer. Zullen ze het weer weghalen bij klachten. Verder zal er niet veel gebeuren. Ik had het iets te vlot bedacht...
    In NL zal er niet zo snel iets gebeuren. Amerikanen begrijpen geen hol van onze taal. :D

    Moet de PDF als exe ingepakt worden zoals je het nu aanbied?
    Of kan je er ook een PDF plaatsen?
    Als je geen goede PDF kan genereren, kan ik dat wel doen. Heb daar voor de software voor. PC/MAC PDF is platform onafhankelijk.

    Wat daarna wel te doen is het tijdelijk de downloaden op een server zoiets als YouSendIt. Je stuurt het dan naar jezelf. Als het niet te zwaar is, tot 50mb, daar goed kortstondig te hosten. Blijft dan tien dagen downloadbaar en dan hier de link plaatsen.
    Dat heb ik destijds met de tekening van de Puma II gedaan. Er was toen gretig aftrek :)

    Dan is er tegenwoordig WE Transfer. Zelf nog niet getest. Maar kreeg er laatst een bestand mee aangeboden. Kan je even uitzoeken?
    Kan zijn dat het alleen via email lukt een downloadadres door te geven?
    Testen waard?

    Ik weet niet hoe zwaar je originele PDF is? Ik kan hem in Acrobat en/of Photoshop lichter maken, optimaliseren?
    Zaakje is pixel georiƫnteerd. Er is een grens aan grootte en jepg verschroting bij het nog leesbaar houden. Laat maar even weten.
     
  6. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Heren , ik heb ff wat zitten zoeken en het is volgens mij gelukt ( op mijn laptop lukt het nu ) ik heb de 1e post even aangepast.

    Fijne jaarwisseling .

    Mvg,

    Bart

    Wing across the water.pdf
     
  7. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    iedereen de beste wensen voor 2012 !!!

    mvg ,

    Bart
     
  8. beekman

    beekman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Groesbeek
    Werkt helaas niet voor de mac.
    Iedereen de Beste (vlieg) wensen voor 2012.

    Michiel
     
  9. beekman

    beekman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Groesbeek
    PDF online zetten

    Ik heb nog even gekeken om een PDF bestand online te zetten ik ben uitgekomen bij ISSUU Issuu - You Publish
    Binnnen 3 minuten had ik een account aangemaakt en een pdf bestand online staan om het te proberen:

    Robin R2160

    Werkt makkelijk en duidelijk; niet te veel reclame vensters (zodat je door het bomen het bos niet meer ziet).

    Check het uit zou ik zeggen...

    gtz Michiel
     
  10. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
  11. beekman

    beekman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Groesbeek
    super het werkt!
    Ik heb het gelezen en het is inderdaad met veel enthousiasme geschreven.
    Kan me voorstellen dat je hiervoor warm loopt!
     
  12. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Mooi dat je het zo leuk vind.

    mvg,

    Bart
     

Deel Deze Pagina