winkels

• Topicstarter Topicstarter veldman123
  • Startdatum Startdatum
V

veldman123

Guest
hallo weet iemand een winkel waar ik nog een beetje goedkoop nitro kan halen????

Volgens mij maakt dat niks uit, ik heb ook wel gezocht maar het scheelt je misschien twee euro die je vervolgens aan het reizen of verzendkosten weer kwijt bent.

nou ja wel hoor want ik heb bij een winkel gekeken daar stond 1 liter voor 17 te koop en bij een andere winkel voor 13.

ik denk dat je voor nitro niet altijd voor de goedkoopste nitro kunt gaan.
soms zijn ze niet zo sequur gemengd enzo, dat had ik ook een keer.
motor liep er niet goed op, dus..

Als iets goedkoper is, moet dat prijsverschil ergens in zitten..
Meestal is de marge voor de winkel niet zo groot, dus moet er iets goedkopers in de brandstof zitten

= niet best

Ik denk dat er bedoeld word voor zelf gemende brandstoffen.
Bij kant en klare als bijv. Tornado is 4 euro wel een verschil.
Maar als je 15 km moet rijden er voor, is het met de reiskosten ook weer verloren.

Merlin €24,95 2,5 liter
Tornado €25,95 2,5 liter

En welke nu beter is ??? Ze zullen beide wel goed zijn omdat de wedstrijd rijders het ook rijden.

Verkrijgbaar bij de winkel in mijn handtekening

@veldman123 anders kom zaterdagmiddag ff langs kunnen we ook wel ff naar je auto'tje kijken.

@veldman123 anders kom zaterdagmiddag ff langs kunnen we ook wel ff naar je auto'tje kijken.

nou nee sorry dat kan niet want we zijn druk bezig met de verhuizing(we gaan verhuizen!!) en vrijdag trekken we der in dus er is heeeeeel vvvveeeeeellllll werk
maar ik stuur je wel effe een pb.

Als iets goedkoper is, moet dat prijsverschil ergens in zitten..
Meestal is de marge voor de winkel niet zo groot, dus moet er iets goedkopers in de brandstof zitten

= niet best

Methanol en Nitromethaan moeten in een zo goed als zuivere vorm komen. Methanol is met een 99.9% zuiverheid te vinden maar ook in 99.7 waar bij de 0.2% verschil meestal alleen vocht is maar wel degelijk een prijsverschil maakt. Hetzelfde geldt ook voor Nitromethaan, zo kan je ook Nitromethaan als schoonmaakmiddel en als zuurstof toevoeging voor lassers vinden maar die zijn lang niet zo zuiver.

Grote verschillen zijn te vinden in de oliën. Olie mag misschien de smerende factor zijn maar het moet niet een afremmende functie krijgen. Hoe beter de smering des te lager de percentage olie te gebruiken is. Vaak lukt dat gewoon niet en wordt er gespeeld met combinaties van ricinus en synthetisch al dan niet met low friction toevoegingen zoals Teflon of de bekende Slick-50.
Minder olie is niet alleen wenselijk voor de prestaties maar ook voor meer ruimte voor Methanol waardoor langere rijtijden op 1 tank haalbaar is en geloof mij, een 15sec meer rijtijd op 1 tank kan een verschil tussen winst of verlies uitmaken.
Al met al speelt research and devellopment een grote rol, de betere fabrikanten ontwikkelen vaak ook hun eigen oliën.

Voor de gewone hobbyïst zal die paar tienden procent aan zuiverheid of de paar procent mindere olie een worst zijn en kan daarom met Methanol van 1 euro per liter, Nitromethaan van 20 euro per liter en simpele maar doeltreffende 2-takt oliën van 10 euro per liter brandstoffen gemengt worden die nog geen 5 euro de liter kosten. En om heel eerlijk te zijn, als je de juiste oliën gevonden hebt zou je bijna niets anders meer willen want je weet wat de brandstof is en doet en het blijft constant hetgeen wat bij de merkbrandstoffen continu veranderd.

Back