Winter bouw indoor projectje - Fokker DR1 - 1/20

full
full

Binne kort gaan we weer wat in de zaal vliegen en dus een nieuw klein Depron Fokkertje DR1 gebouwd
Gewoon 3 zichtje van de real one verschaald naar 1/0 en snijden en prutsen maar en hier zijn er wa fotokes van se .
Nu natuurlijk benieuwd of da ga vliegen he :-))

Grtjs Blitske

Laatst bewerkt door een moderator:
laatste details

full
full

Binne kort gaan we weer wat in de zaal vliegen en dus een nieuw klein Depron Fokkertje DR1 gebouwd
Gewoon 3 zichtje van de real one verschaald naar 1/0 en snijden en prutsen maar en hier zijn er wa fotokes van se .
Nu natuurlijk benieuwd of da ga vliegen he :-))

Grtjs Blitske

Voila de sticketjes er op en hij lijkt weer wat echter .
Nu wachten tot we binnen kunnen vliegen , ff niet mogelijk nu .

Grtjs en iedereen de beste wensen zou ik zeggen , veeeeeel vlieg plezier in 2015 !!!! Blitske
full

Dank u van het zelfde.

Daar zit toch wel wat kennis van zaken in.
Houtbouw met ribbenvleugels eigen gemaakte prop mini brushless.
ben benieuwd hoe dat vliegt.:)

vereerd :-)

Dank u van het zelfde.

Daar zit toch wel wat kennis van zaken in.
Houtbouw met ribbenvleugels eigen gemaakte prop mini brushless.
ben benieuwd hoe dat vliegt.:)

Bedankt voor je lovende woorden :-) ik ben inderdaad meer een houtbouwer maar dit kleine ding is wel degelijk zo goed als volledig depron :-)
Dan heb ik er toch een beetje de real look kunnen insteken , oef :-)
Hier wa meer info se : Is gewoon gemaakt van een 3 zichten plannetje van nen echte , alle maten verkleind met 1/20 en dan krijg je een lief klein 3 dekkertje met een spanwijdte van 345mm ( met de aileronw bij een 370 mm.
Bouw fotokes heb ik er ni van want als ik aan het plakken ben dan plakke mijn vingers ook en blijft da fototoestel altijd plakke
icon_e_smile.gif

Hier paar gegevens van het klein prutske ; span dus een 345 mm / gewicht zonder batterij 77 gr / gaat vliegen ( hoop ik ) met een 2 S lipo van mijn Align 150 / minimotortje van 13mm +/- 30w - trekt een 4 Amp volle gas , dus vluchtjes van een 5 a 6 min zou moeten lukken / schroefje iets zelf gesneden , geschuurd da een beetje schaal lijkt en met deze schroef de metingen gedaan en trekt vrij stevig .
Hopelijk gunstig vlieg verslagje volgt

Grtjs Blitske

Dat kan nog wel eens lastig vliegen.
Dat hangt af van vlieg ervaring natuurlijk.
Gewicht en vermogen lijkt wel goed te zitten maar met zo een klein richting roer is een grondstart nog wel eens een probleem.
Dat was het al met het origineel in de eerste wereldoorlog en met later gebouwde riplicas.
Ik ben benieuwd.;)

[media=youtube]FoBr7KVxMGo[/media]

Dat kan nog wel eens lastig vliegen.
Dat hangt af van vlieg ervaring natuurlijk.
Gewicht en vermogen lijkt wel goed te zitten maar met zo een klein richting roer is een grondstart nog wel eens een probleem.
Dat was het al met het origineel in de eerste wereldoorlog en met later gebouwde riplicas.
Ik ben benieuwd.;)

[media=youtube]FoBr7KVxMGo[/media]
Hey CD tje

Ja zal inderdaad afwachten worden en inderdaad het richtings roer ( wat niet aangestuurd wordt ) is erg klein , maar zo is het wel beetje op de schaal verhouding .
Het opstijgen zal dus zo wat het probleem zijn en het sturen met de ailerons zal ik moeten doen he :-) Hen ondertussen al wel modelbouwervaring van een 45j geleden maar ik zal evengoed blij zijn als ik het beestje zelf met zijn wieltjes op de grond kan zetten :-))
Een ding is zeker plezier van het bouwen kunnen ze me al niet meer afpakken en zo is het bij alle modelvliegtuigen he ( zeker als je ze zelf bouwt )

Je hoort het wel :-)) Grtjs Blitske

Nice... Je kan msn de richting mixen met de aileron. Bij ons in de club is er iemand diemet een soortgelijk model vliegt en heeft moeten mixen.

Doe zo verder...prachtig toch die oude modellen

We zien het wel :-)

Nice... Je kan msn de richting mixen met de aileron. Bij ons in de club is er iemand diemet een soortgelijk model vliegt en heeft moeten mixen.

Doe zo verder...prachtig toch die oude modellen

Op het moment is het richtings roer volledig vast , als het nodig is zal ik er nog wel ergens een servoke bij krijgen zeker ;-)
Heb er ondertussen ook nog een plastic '' nep motortje ingeprutst en nu blijf ik er af tot da vliegt !!
Moet nog wel ander stekkertje op voor de lipo ma is besteld .
Grtjs Blitske
full

Nice... Je kan msn de richting mixen met de aileron.

Dat lijkt mij nogal moeilijk te realiseren want Blitske schrijft namelijk:

..... Ja zal inderdaad afwachten worden en inderdaad het richtings roer ( wat niet aangestuurd wordt ) is erg klein , maar zo is het wel beetje op de schaal verhouding....

Maar het kan inderdaad wel eens lastig worden om van de grond op te stijgen zonder en werkend richtingroer. Met de rolroeren corrigeren werkt dan echt niet. ;)

ik hoop gewoon dat da beestje na een metertje of 2 bollen het luchtruim kiest en dan zal het aan dit ventje ligge da het ook een tijdje in de lucht blijft :-))

Grtjs :-))

Back