(Winter) plannen?

Vandaag het hele modelbouwhok aan het uitruimen. Toch leuk om al je kisten zo eens naast elkaar te hebben liggen. Na ongeveer 1,5 jaar wisselen met modellen heb ik eindelijk het gevoel een gebalanceerde collectie modellen te hebben die aan mijn voorkeuren voldoen. Het enige dat nog gaat komen voorlopig is een SSL e-rompje. Vreemd gevoel om al een paar maanden geen drang naar een andere kist te hebben.. ;-)

ezasybym.jpg

Wat je niet ziet:
- onafgebouwde dynaflite Skeeter
- Multiplex FunJet
- Multiplex LS-3

Planning voor deze winter: (komt waarschijnlijk niet veel van terecht, maar goed om plannen te hebben toch?)

Op volgorde van prioriteit:

- Nieuwe sets vleugeltassen maken
- SSL onderhouden en mogelijk servo vervangen(ik verdenk een servo van slecht functioneren)
- De Cumulus 2000 opbouwen
- Dynaflite Skeeter afbouwen
- Alle kisten herzien, repareren en onderhouden.
- Supra project oppakken

En als de SSL e-romp binnenkomt krijgt die prioriteit om opgebouwd te worden.

Wat zijn jullie (winter)plannen?

Laatst bewerkt:
Vreemd gevoel om al een paar maanden geen drang naar een andere kist te hebben.. ;-)

Hoe doe je dat, zijn daar pilletjes voor? Support groepje? Zo'n 2 maand geleden kwam "echt het laatste" model met de post aan, inmiddels staan er alweer 2 te wachten op lijm.

Vrij veel winterplannen dit jaar, wat betreft de hobby:
* De MiMi afbouwen - 1 weekje werk in de avonduurtjes
* Nieuwe vleugelzakken maken voor 3 toestellen, de andere 3 zijn al voorzien.

* De Thermy uit FMT 10/11 2012 bouwen
attachment.php

2.35m wingspan, mooie v-tail :schrik:

Daarnaast staat er nog een piper cub waarvan de nitro moet worden verwijderd, de motor ligt al uit elkaar. Misschien ooit eens ombouwen naar electro - leuk voor volgende winter.

Hoe doe je dat, zijn daar pilletjes voor?

Nee, de SSL vervuld gewoon al mijn wensen! haha. En een beetje bij zinnen komen en vervolgens eens bedenken waar nou ECHT de voorkeur naar uit gaat. Het scheelt ook dat ik nog zo veel projectjes heb liggen. Ach, over een paar maanden zal er vast weer wat nieuws op stapel staan :D:schrik:

Leuke kist trouwens, die Thermy!:rolleyes:

Ik heb ook nog wel het een en ander in de steigers staan, kijken hoever we kunne komen:

Voor het VVG in januari moet de electro big lift eigenlijk eens klaar.
- rolroeren inbouwen
- electro inbouwen
- sleephaak inbouwen
- landingsgestel vervangen

Vleugels voor de brillant-V bouwen en elektronica inbouwen.

Grote ASW1-17 van Carrera van rolroeren voorzien.

Vleugelbevesiging van de Volare herzien.

En nog wat losse Odds and Ends

ik ga eindelijk is proberen om een amigo 3 te repareren/restaureren... had het vorige winter al op de planning staan, maar het is er niet van gekomen... dus nu maar eens herzien...

de remklepjes zijn in de vleugel ingebouwd, maar de romp heeft na een crash een erg slechte reparatie gekent... dit wil ik toch eens bijwerken zodat er een mooi folietje rond kan.

verder is er niet echt iets wat haast heeft!

er is immers in het DLG gedeelte een winterpostal lopende waar ik aan wil meedoen ;)

Plannen voor de Winter.... ja, die heb ik er wel en hoop:

- Super AVA Pro 4 Flaps V2. bouwen
- Orion E bouwen
- Taxi nog voor het eind van het weer jaar in de lucht krijgen (en het filmen)
- een mooie "oplaadkoffer" met 2 x 10S laders en een 12V. voeding in elkaar bouwen.
- Verschillende balancerkabels van al mijn lipo's op 1 systeem omsolderen.
En zo zijn er nog wel een paar dingetjes die ik wil doen.

De vraag is of ik wel verder kom als de eerste 3 punten van m'n "winterplan" ;)

Groetjes,

Jordy

Plannen voor de Winter.... ja, die heb ik er wel en hoop:

- Super AVA Pro 4 Flaps V2. bouwen
- Orion E bouwen
- Taxi nog voor het eind van het weer jaar in de lucht krijgen (en het filmen)
- een mooie "oplaadkoffer" met 2 x 10S laders en een 12V. voeding in elkaar bouwen.
- Verschillende balancerkabels van al mijn lipo's op 1 systeem omsolderen.
En zo zijn er nog wel een paar dingetjes die ik wil doen.

De vraag is of ik wel verder kom als de eerste 3 punten van m'n "winterplan" ;)

Groetjes,

Jordy

Ik voel ook nog wel ergens een DLG aankomen :mrgreen:
of niet?

- M'n Twin Astir ombouwen met een motorpylon op de rug
- Nieuwe romp voor de Spirit-V vleugel zodat ik de motor kan gebruiken voor
- ombouwen van de Topmodel Diva romp naar een elektro

en m'n nieuwste hersenspinsel is uitvogelen of ik kan leren om hele eenvoudige vleugelkernen zelf te snijden om dan zelf kleine (max +-1,3mtr span) hellingzwevertjes te bouwen. (denk aan PSS achtige semi-semi-schaal of gewoon aparte vormpjes om te kijken of het vliegt)

Genoeg om lekker voor mij uit te dromen als er weer eens geen moer op TV is haha!

Justus

filou even opschonen (@TS), en een 9x bestellen, met optie-pakket en alles wat nog zo nodig is
En berrie's ouwe DLG fiksen, en van accu/rx voorzien. Kleine dingen op zich.

Plannen...

1. Eraser helemaal perfect in de MX-16 programmeren
  2. Twister repareren (onhandige landing, neus in een rots...)
  3. Plankie afmaken (als Hobbyking nu eens eindelijk de motor in voorraad heeft)
  4. Een rag-schuimpje maken. Geschikt voor iedere helling en voor een WaKu-combat met de Pibrossen ;)
  5. Een 2.4 Ghz systeem voor de MX-16 selecteren, kopen en inbouwen. Waarschijnlijk een HoTT systeem.
  6. In- en uit elkaar halen van de Eraser optimaliseren. Om hem uit te schakelen moet de schuifneus (met daarin motor, regelaar en ontvangeraccu) er uit. En dat gaat niet echt makkelijk.

Laatst bewerkt:
  1. Twister repareren (onhandige landing, neus in een rots...)

2. Een rag-schuimpje maken. Geschikt voor iedere helling en voor een WaKu-combat met de Pibrossen ;)

Nu al schade aan de twister? Ernstig?

Een weasel is een leuk combat kistje, Ray heeft er een.

Plannen, plannen, plannen...

Leuk topic, zie het nu pas. Mijn plannen, in volgorde, althans, dat denk ik steeds, en het lukt nu vrij aardig...

Spinnin Birdy repareren, is klaar!
Countryman motoropzet afwerken, halverwege!
ASW 15 bestikkeren na reparatie, klusje van niks, maar moet nog steeds...
Wik Salto restaureren en motoriseren, dé klus
Tekeningen ontwikkelen voor de Morelli M200
Nog eens verlekkerd kijken naar de vintage Multiplex ASW ..(verrek, weet niet meer welk type het precies is..., wordt het dus echt tijd om weer even te kijken!)
En verder leren spelen met de schuimsnijder, wie weet wat daar ooit nog uitrolt.

Groet,
Jacob Bos

Dat is toch al gebeurd?? ;)
Niet helemaal. Jij hebt het grootste deel gedaan :thumbsup:

Nog te doen:
- optimale speed-stand en thermiek-stand instellen. Wij hebben het op basis van ongeveer gedaan, inmiddels weet ik van MaartenX de exacte instellingen
- gasknuppel te bedienen met de rechterhand (linkerhand start het vliegtuig) en ook traploos met de linkerhand. Dat werkt nu al aardig, denk ik.

Inderdaad een leuk topic :-).

Mijn plannen...
Pff, dat zijn er nogal wat. Mede omdat mijn zoon Nick de nare gewoonte heeft om mij zijn kisten te laten bouwen ;-).
Komt ie:

* De Ka8 voorzien van degelijke remkleppen. Heb een stel voor weinig op de kop kunnen tikken op Ebay.
* Eindelijk weer verder met de Mini Nimbus. Romp heb ik vorige maand al gespoten en de elektronica kan er nu in.
* Tegelijk met de Nimbus ben ik ook bezig met de Discus voor Nick. De romp is samen met de Nimbus gespoten en deze wacht ook op zijn setup.
Mijn bedoeling is om beide kisten klaar te hebben voor het treffen in Marknesse.
* Nick's nieuwste aanwinst, de Sebart Sukhoi verder perfectioneren. Dit luistert nogal nauw met zo'n 3D kist. Alles moet echt perfect zijn om er alles uit te halen.
* Als de zwevers klaar zijn maak ik mijn Extra 300 Leki van 1600mm span vliegklaar. Is nog een beste klus omdat hij van brandstof naar elektro gaat.
* En er staat voor dit voorjaar nog een Funcub voor mezelf gepland. Ik heb met die van Paulus gevlogen en dit is helemaal mijn ding, wat een leuk kistje :-).

Al met al genoeg te doen dus...

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt:
Ik ook maar dan :)

* Ava vliegklaar maken(voor clublid) en dan eerst zelf mee vliegen
* Helios DLG afmaken (voor ander clublid)
* MiMi DLG afmaken ( voor weer een ander club lid)
Dat was de afbouw service

*DLG stand maken, voor mn F3J is hij al klaar
*Vleugel baggen voor mn Speedo MK II
*Staart delen baggen
*Graupner Weihe 50 van 3,2 span is al bij de opknap service van Maarten
*Mal maken voor werppen

En eens kijken maar een nieuw project :mrgreen:

Lyckele

Mijn plannen:
  • Kamer verbouwen en herinrichten. klaar!
  • Foutje uit snijmachine halen (pas in augustus de oorzaak ontdekt). De 1e helft is klaar.
  • Koolwitje (4m00 Horten) nieuwe en vooral grotere elevons geven, er zitten twee ribben los van de (carbon) achterlijst, misschien opnieuw bespannen of repareren (bespanning is een combinatie van papier en zijde)
  • Adamas .....
Dirk.

Back