(Winter) plannen?

Wet van behoud van ellende.... Noem ik dat.
Wel een erg leuk hobby!
Ik hoe me in deze keer ver weg....... Alleen een lier over genomen.....

Groeten Peter

koopziek noem ik het ;) niet alleen een vrouwelijk trekje hoor.
bij mannen geldt dit evenzeer, alleen zijn de interesses anders ;)

bedankt voor de felicitaties...
het is inderdaad een zegen, ik zie het bij anderen...
alleen zit je met het probleem dat je ook dat hokkykot vol duwt met toestellen machines etc...
de grootte is niet belangrijk, uiteindelijk zit het tot tegen het dak vol ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Koopziek... ikke? Neeeeeee, zeker niet. :rolleyes:

Nadat ik de Pace FXE bij Lesky had besteld dacht ik wel dat het nu genoeg was.
Nouja, dus niet.
Ik heb m'n Epsilon Competition, één van m'n twee FunCub's, een Super AVA Pro en de A1 Skyraider verkocht.
De Cularis hangt als Lamp in m'n hobbyruimte.
Dat zijn 5 modellen minder.

Maar er is wel het één en ander voor terug gekomen.

Een Multiplex Solius, een Easy Star II, een ELF, een nieuwe Super AVA Pro 4 Flaps, een Lux van Topmodel.cz en een NAN Orion + de Pace FXE zijn nog onderweg in de pipeline.

Ik had nog een FunCub en een Taxi 2400 dus nu zijn het 9 modellen geworden in plaats van de oorsponkelijke 7 modellen die ik had.

Wat een rot hobby ;);)

:ontopic::ontopic:

Wel ben ik al een eind vooruit gekomen met m'n winterplannen.

De Graupner Taxi 2400 heb ik gerepareerd en wacht op z'n re-maiden

Alle 2/3/4 S Lipo's hebben 4mm Goldplugs gekregen.
Ik was het zat met 4 verschillende oplaadkabels te hannesen.

Ook alle Balancer aansluitingen zijn allemaal netjes omgesoldeerd naar het XH systeem zodat ik ook daar maar 1 board nodig heb.
Dat was best wel een karwei maar zo is het veel beter.

Paralel ben ik 4 modellen aan het (op)bouwen.
De Solius is gisteren klaar geworden.
De Lux is bijna klaar, de ELF is op ca. 50% en de nieuwe Super AVA Pro 4 Flaps is ook al voor meer als de helft gebouwd.

Ook mijn "oplaadkoffer" met 2 laders is op papier al ver gevorderd en dat wordt na het bouwen van de zwevers het volgende project.

Er is nog veel te doen. :p

Groetjes,

Jordy

Ik had nog een FunCub en een Taxi 2400 dus nu zijn het 9 modellen geworden in plaats van de oorsponkelijke 7 modellen die ik had.

Euu....... Ik heb vanmorgen een telling gedaan in mijn hangar. Bij 17 modellen ben ik maar gestopt...... :rolleyes: 13 zijn er vliegklaar, die kan ik zo pakken. De nog lopende projecten worden wel netjes afgebouwd.

En zelfs dan nog zegt mijn vrouw dat het modellen zijn die niet weg mogen. Ze vind ik dat ik mijn modellen mooi bouw, met de opmerking dat ze in mijn modellen een soort van passie ziet die ze lang niet gezien heeft.

Mijn SG-38 krijgt aandacht, de Junior net zo veel, en de Salto krijgt een extra setje vleugels.

Ech, ik heb niets te klagen... Behalve dat het soms wel moeilijk word om nee te zeggen als er weer eens een te leuke kist voorbij komt...

Hoi Jaap

Ik heb er geen foto's van gemaakt omdat het het nogal standaard is.
Het is wel een hele leuke kist en vliegklaar met een 3S 2600mAh lipo ligt het gewicht bij 1348 gram.
Ik heb de Cularis ook gehad, maar dit is een heel ander verhaal
De Solius is veel steviger, de vleugels buigen eerst bij heel veel druk.
Ongelofelijk dat dit alleen maar schuim is.

Multiplex heeft echt aan een paar hele goede details gedacht.
Bijvoorbeeld is de doos waarin de Solius wordt geleverd tevens ook de transportbox.
Het handvat zit niet in het midden, maar veel verder naar voren zodat de Solius met motor precies uitgebalanceerd te dragen is omdat de aandrijving natuurlijk zwaarder is.
Dat zijn zo kleine dingetjes die me erg bevallen.
Ook het cockpit van de zwever ziet er super uit en vanuit de doos in de lucht duurt het hooguit één minuut.
Bekijk maar de link van Funcup.
Daar zie je alles wat je moet weten.

Ech, ik heb niets te klagen... Behalve dat het soms wel moeilijk word om nee te zeggen als er weer eens een te leuke kist voorbij komt...

Ja, zo is het precies!

Groetjes,

Jordy

ik durf niet te zeggen hoeveel toestellen ik heb :o :confused: (34?, zat ooit op 48 met de bouwdozen meegeteld.)

maar er moet zeker nog een amigo afraken, evenals een riser 100 voor mijn vrouwtje lief, dat ze ook kan knuppelen buiten haar cumulus xxl en haar robbe disco...

dat heb je als je met 2 vliegt en allebei een andere smaak hebt van modellen.

of dit in de voortijd nog lukt om ze vliegklaar te krijgen? ik hoop van wel, maar vrees er voor.

Ah, 34 gedeeld door 2 is slechts 17 dus er is zeker nog ruimte voor wat nieuws :rolling::rolling::rolling:

Groeten Peter.

PS, moet ook, ver weg zijnde, oppassen niet wat leuks aan te schaffen....

het is eerder 30 -4 ;) haha

ik heb nog wel een paar toestellen die ik wil hebben maar dat zal nog wel enkele jaren duren...
het moet te extreem zijn toch? :p

Tja, een ASW 22 BL ook erg mooi.... 5.3 meter maar wel wat kostbaar.
Blijven sparen. Er is zoveel moois te koop (helaas??)
Eerst eens afmaken en vliegen met de vliegtuigen van de zomer. De Nemere is ook mooi en heeft ook nog wat werk en de Fokker D17 moet ook de lucht in van de zomer. Hopelijk een langere periode thuis om e.e.a af te maken.

Groeten Peter.

nimbus 4 van een metertje 6?
een DFS habicht van een meter of 4 voor op de helling.

ik heb nog een fokker DR1 die af moet, daar zou ik graag mee vliegen...

en een elefantje mss als er nog ruimte is...

Hey Terrence!

Denk je dat het een beetje mooi uitkomt met de spinner?
IMAG0904_zps7176eae1.jpg

Het droogt als een speer.....mijn handen jeuken! Maar ik houd mij in hoor......morgen ga ik pas verder.

He Justus,

Was gezellig vandaag, Inderdaad wachten tot morgenochtend met uitpakken.

Spinner lijkt mooi, maar een coolnose van Aeronaut lijkt nog mooier

CN-Spinner-40-2-30mm-013725961_s_0.JPG

of deze van Reisenauer

Turbo-Spinnerkappe-40-5mm-1841004_b_0.JPG

Ben benieuwd hoe de staart er morgen uitziet, en hoe het rompje van de Dlg is geworden:)

Succes met wachten;)

Terence

Hey Terrence!

Denk je dat het een beetje mooi uitkomt met de spinner?

Het droogt als een speer.....mijn handen jeuken! Maar ik houd mij in hoor......morgen ga ik pas verder.

zojuist even mijn zolder opgemeten ;)
(mijn toekomstige hobbyruimte)

sjonge jonge een goede 8x8 meter! dat wil dus zeggen 64m² aan uitleefruimte! ;)
ik kan er haast in testvliegen :p
het mooie is dat de spanten het toelaten om leggers onder te maken... aan stokkage ruimte dus geen gebrek...

er is maar 1 nadeel...
de vloer is van OSB platen, en het stof is er niet zo makkelijk uit te krijgen...
misschien een verflaagje erover, maar ik ga het eerst zo proberen.

ik weet dus wat te doen komende maanden!
een hobbykot maken waar meerderen jaloers op zullen zijn ;)

de machines zullen in de garage blijven staan.

Back