Winter project Mystery Man.

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door bel10, 23 nov 2018.

  1. bel10

    bel10

    Lid geworden:
    28 jun 2012
    Berichten:
    369
    Locatie:
    Oost Vlaanderen
    Na enig zoekwerk denk ik te beginnen aan het bouwen van een “Meeuw” (gull wing) vleugel en ben bij de Mystery Man uitgekomen,een ontwerp uit 1938.Het zal een hele uitdaging zijn en ik zal iets van een verslag maken en uiteraard komen er vragen aan :weetnie:.Verdere details volgen nu eerst van het mooie weer genieten,grtz Bel10:bye:
     
    HBZWEEF vindt dit leuk.
  2. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.875
    Locatie:
    Hulshout België
  3. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.307
    Locatie:
    Dordrecht
    Prima keuze ga ik zeker volgen
     
  4. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.829
    Locatie:
    Vlaardingen
    Staat bij mij ook hoog op de short list.
     
  5. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Zwolle
    Mooie kist en wat voor een motor had je in gedachten?
     
  6. bel10

    bel10

    Lid geworden:
    28 jun 2012
    Berichten:
    369
    Locatie:
    Oost Vlaanderen
    Heb de tekening nu op ware grootte uit laten printen en kan nu aan t studeren.Het omzetten naar mm is nog wel te doen en er worden houtsoorten genoemd die ik zeker niet heb liggen zoals bv “basswood” wat dacht ik lindehout is.later daarover meer.
    Ik ga als eerste beginnen met het centrale vleugeldeel en daar heb ik dan meteen vraag over,in t origineel wordt bij de centale liggers een soort draad als versteviging gebruikt en die zou ik weg willen laten en de liggers wat dikker maken.Helaas lukt nu even niet om tekening bij te voegen
     
  7. bel10

    bel10

    Lid geworden:
    28 jun 2012
    Berichten:
    369
    Locatie:
    Oost Vlaanderen
    er gaat nog meer niet goed zie ik nu,ben op locatie en zal thuis foto,s bijvoegen,tot later helaas Bel10:bye:
     
  8. bel10

    bel10

    Lid geworden:
    28 jun 2012
    Berichten:
    369
    Locatie:
    Oost Vlaanderen
    Ben nu weer achter eigen pc en hierbij een schets van ligger met de steundraden mystery man.jpg die langs ligger en in de ribben zitten.grtz Bel10:bye:(morgen weer wat verder):mad:
     
  9. bel10

    bel10

    Lid geworden:
    28 jun 2012
    Berichten:
    369
    Locatie:
    Oost Vlaanderen
    Maar eens begonnen met de liggers van centrale vleugeldeel,heb die gemaakt van 4 mm vliegtuig triplex,nl 4 x 1 mm(= 12 laagjes) en 1 mm dikker dan op tekening,de cw ( central wing) ribben ook 30 % dikker,lijkt me genoeg.Nu eerst de voorlijst en dan de achterlijst ,ben er nog niet hoe ik dat ga doen:(,grtz Bel10:bye:
     
  10. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.829
    Locatie:
    Vlaardingen
  11. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Zwolle
    Wat is het toch een prachtige kist...nogmaals de vraag,...wat voor een motor komt er op?
     
  12. bel10

    bel10

    Lid geworden:
    28 jun 2012
    Berichten:
    369
    Locatie:
    Oost Vlaanderen
    Ik weet nog niet wat voor motor erop komt:hammer:,ben nu aan t experimemteren met het buigen van de vleugelliggers,ligt nu te drogen,zal wel zondag worden voor het resultaat.Morgen kerstboom ed ,grtz Bel10:bye:
     
  13. bel10

    bel10

    Lid geworden:
    28 jun 2012
    Berichten:
    369
    Locatie:
    Oost Vlaanderen
    Leuke bijdrage trouwens Frans,mooie opname,s Bel10:bye:
     
  14. bel10

    bel10

    Lid geworden:
    28 jun 2012
    Berichten:
    369
    Locatie:
    Oost Vlaanderen
    Ik ben op zoek naar een simpele methode om een latje/plankje met dikte van 3,5 mm te maken,ik heb nu iets van 4,2 mm met m,n zaagmachine gemaakt.ik heb geen schaaf machine en/ofvandikte machine .Zelf dacht ik aan iets met schuurmachine met langs geleider van metaal op hoogte.De plankjes moeten later dienen als ligger in de vleugeldelen van de MYstery Man,grtz Bel10:bye:
     
  15. bel10

    bel10

    Lid geworden:
    28 jun 2012
    Berichten:
    369
    Locatie:
    Oost Vlaanderen
    Heb iemand gevonden die de plankje op de juiste dikte heeft gemaakt,:thumbsup:.Kan nu aan de vleugel beginnen,eerst een helling fabrieken,zal nog voeten in aarde hebben,maar beginnenn er na de feestdagen aan,grtz Bel10:bye:
     

Deel Deze Pagina