Winter-Projecten

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Anonymous, 11 okt 2004.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Valt mee, ik heb met een redelijke standaard aandrijving de 96 km/u neergezet met een 480bb

    Maar mijn winterproject is het verbouwen van een M18 en daarmee proberen wat races te winnen.....
     
  2. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Mag ik vragen welke setup je had? Welke cellen, regelaar enzo?

    Ik had die 96 km/u mogen mee maken, dat gaat hard, vooral voor zo'n klein ding :|. Tijdens die dag op erce heb ik een tijd neergezet van 40 km/u met een speed 300.

    Groeten, Thomas
     
  3. marvin

    marvin Guest

    Me winter project is me M18, rijdklaar maken, en kijken wat ik nog kan veranderen. Ik denk een andere bodem plaat, zodat mijn grote electronica erop past :roll: . Dan ga ik met me oom een alu gelagerde stuur inrichting freezen, zodat ik minder speling op m'n stuur heb van me 1:8 buggy. Voorderest veel werken, zodat ik aan het begin van het seizoen op de beurs in Duitsland wat goed spul kan kopen, en miss me pro 3 proberen te sellen, voor een Xray 8)
     
  4. Stijn S

    Stijn S Guest

    @thomas hoe kun jij een tijd van 40km/h neerzetten:p wel knap trouwens:)
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Niet goed opgelet, ik was daar namelijk ook en heb vele malen boven de 90 km/u gezeten met 1 top van 96 km/u.

    OK, de setup:
    12 cellen van de zgn. KAN's
    speed 480bb-race motor
    Schultze Slim 40CWe regelaar
    Eigen shassis
    Ferrari body

    Zoek maar op speedrun op dit forum en je zult de topics tegen komen.
     
  6. Sander

    Sander

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Zaandam / Amsterdam
    De Rs4-3, uitelkaar/cleanen/inelkaar.
    En dan heb ik nog een hele stapel met 1/24 (Tamiya) statische modellen klaar staan om in elkaar gezet te worden :D Mag m'n airbrush ook weer eens uit de kast :roll:
    Dus wel wat te doen de komende donkere wintermaanden.
    PS. zijn er nog mensen hier die naar Soesterberg gaan zondag a.s.?
     
  7. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Mijn winter-projectje:

    [​IMG]

    [​IMG]

    oeps... een heli is geen "Algemeen rollend materieel" :oops:
     
  8. Qlone

    Qlone Guest

    Wat hebben al die heli-figuren toch met loopings en inverted vliegen... dat is nu ook niet origineel meer hoor...
     
  9. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Nee... niet orgineel... Maar ik zou zo blij zijn als mijn heli op het einde van de looping geen "Algemeen rollend materieel" geworden is ;)

    Dus dat is mijn missie deze winter ;)
     
  10. Qlone

    Qlone Guest

    Da's ook weer zo. Ik wordt ook altijd nerveus als m'n auto's heli-neigingen krijgen en inverted flights doen :p
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Op de simulator is dat zo makkelijk (bij mij dan :) )

    Maar ja, gaat het fout heb je aan het opbouwen ook een aardige winterklus......
     
  12. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    In beide gevallen ben ik deze winter dus wel zoet ;)
     
  13. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Zo, even wezen klussen en heb mijn bodemplaat af, zodra mijn broer weer thuis komt met zn camera maak ik foto's :D

    Ja, ik had het over die micro van jou die dus 96 km/u ging :D prachtig gezicht, en dat heeft mij dus geinspireerd tot mijn ombouw.

    Bij de weg, ik wist van je 480BB-race, en wist van je eigen chassis en van je ferrari body.. Zo slecht heb ik dus ook weer niet opgelet ;), enige wat ik dus niet wist was welke cellen en wat voor een regelaar :)

    Want ik wil natuurlijk ook zo hard kunnen :p Thanx!

    Later, Thomas
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
  15. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Branden de koolborstels door dan? Een 480bb is wel iets duurder dan een speed 300 dus die wil ik niet slopen :(. Hoeveel volt raad je aan om maximaal te gebruiken?

    Groeten, Thomas
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    10 cellen zal gaan maar met een max van een 24 tands pinion. Op 8 cellen zou je wel naar 26 of 28 tands kunnen gaan.

    Overigens is de Jamara 400/23 dezelfde motor maar met veel krachtigere magneten, een aanrader !!!
     
  17. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Zo, ben net nog even naar de modelbouw shop geweest en heb de graupner 480bb-race samen met KAN cellen aangeschaft. Ik heb nog gevraagd naar die Jamara 400/23 maar jamara vind het kennelijk niet belangrijk om het toerental er bij te zetten. En omdat ik toch liever voor zekerheid ga ben ik toch maar gegaan voor de graupner.

    En tja, bij het vergelijken van de speed 300 en de 480bb kom je er toch achter dat hij groooooooot is :|. Ik ben er trouwens ook achter gekomen dat ik over moet stappen naar 150mm puur omdat de motor anders niet past :( (Stond ook in roelof's verslag maar wist niet waarom het niet zou passen)

    Ik houd julie op de hoogte!

    Later, Thomas
     
  18. r_m

    r_m Guest

    Heb wel zin in een project maar waneer weet ik nog niet :roll: :p

    denk dat het een 1:10 nitro wordt en er dan meer zo'n need for speed underground auto van maken met een 4takt vliegtuig motortje er in als dat mogelijk is met wat aan passingen :D
    en een dubbele uitlaat ofzo. 8)

    of een nitro boot lijkt me ook wel heftig.
     
  19. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    mijn project begint goede plannen te krijgen, even wachten tot de uiteindelijke uitvoering:
    wedstrijdauto bij mekaar sprokkelen om volgend jaar op ERCE te gaan rijden.

    welke auto het word..... jaa, wat zou het toch zijn..
     
  20. Tazzy

    Tazzy

    Lid geworden:
    24 okt 2004
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Den Haag/Leidschenveen
    Zit voor mijn winter project nog op alle onderdelen te wachten, zelfs de auto staat op dit moment nog in amerika op vliegveld O'Hare
     

Deel Deze Pagina