Zomaar een draadje om de winteractiviteiten van de verschillende F5B vliegers te volgen. Ik heb besloten om op 6S te blijven vliegen volgend seizoen. Vrijwel direct na mijn besluit heeft mijn ICE200 de geest gegeven. Nadat ik de ramping nog eens onderhanden had genomen en een 18*21 RFM prop had gemonteerd ipv 18*19 RFM. Ik zag in eerdere logs al een shaky stroom verloop bij de start. Was wellicht al een aanwijzing. Voor de nw Avionic heb ik een 6S 1511/1.5D met Marcus 300 regelaar van Hugues overgenomen. Hopelijk houdt de Marcus regelaar wel 5.5KW vol. Zou moeten werken met de Sergei prop. Ben erg benieuwd. De staart is inmiddels gelijmd. Zal nog wel even duren voordat alles klaar is. Training. Heb de rakken eens goed uitgezet met een richtsysteem (2 pijpjes ~5mm diameter haaks aan de camera set-up toegevoegd). Ik was inderdaad te kort gaan vliegen.
Voor volgend seizoen heb ik eigenlijk alles al klaar. Alleen nog 1 9s pakketje solderen die hier al een poosje ligt. Verder ga ik m'n oude Avionik opbouwen als fun/trainings toestel met weinig vermogen. Hoop nog wel een Sergey prop te kunnen bemachtigen voor m'n 2 wedstrijdmodellen. Verder zal er van vliegen voo rmij niet heel veel meer gaan komen met de komende koude. Nog wel een DLG besteld om wat af te kunnen reageren en wat beter zweven te leren.
Wij gaan de uitgefikte regelaar vervangen en dan de romp weer opnieuw opbouwen met hardware. Voor de rest zijn we (team Kampen) druk bezig met plannen maken van onze club voor wat betreft een verhuizing naar ons nieuwe (vaste) veld. Als alles meezit dan zou de verhuizing ergens in mei / juni plaatsvinden. Volgens Gerben hebben we in september daar een eerste F5B wedstrijd (mits goedgekeurd).
Alles zit in de Avionic. CG op 70mm uitgewogen met een Turnigy 3000 30C 6S. De 2650 65C accus geven mogelijk teveel power met een Sergei prop. Vandaar de 30C accu. Nu de roeruitslagen nog kopiëren. Andere open deur vraag. 6mm connectors, direct bij LMT bestellen?
Ik heb een andere romp ontworpen voor de S17. Langer en minder weerstand. Die wordt nu in Zwitserland afgevormd en daar ook voor me gebouwd. Alle aandrijvingen heb ik verkocht en ik denk dat ik niet in Nederland vlieg maar 2 of 3 Eurotourtjes doe (Gommersheim en Bad Bruckenau). LMT stekkers heb ik er nog wel een paar van en anders direct bij LMT bestellen. Uitkijken met Markus regelaars, niet te veel instellen! Je kan zoveel instellen dat je hem binnen 3 seconden stuk kan hebben. GJ
Hmm, winterplannen..goede vraag. Ben bezig met een update voor het websysteem met een usb interface (ipv via een losse 2.4ghz modelbouwzender). Moet nog 2 B12's opbouwen, maar de beperkte accuruimte weerhoudt me daar ernstig van. Misschien toch maar B10 blijven vliegen, ben er nog niet uit. Dan wil ik nog een 10s nieuwe motor gaan proberen, en nog een 6s aandrijving gaan testen. Hopelijk krijg ik nog wat nieuwe props binnen, ook dat zal nog wat test-vluchten gaan vereisen. Nog genoeg te doen dus Ronald: balen van die ICE 200. Hoe lang was je ramping? Volgens mijn schatting redden ze niet veel meer dan 1sec. Eventueel heeft Christian Ullbrich nog een aar CC125's te koop als het goed is (en ze nog niet weg zijn). Ik kan ze voor je modden (George) als je wilt. Groet, Gerben
Ik vlieg de leomotion nu op 5S met een schulze regelaar, gaat ook goed. Een Sergei prop op een 6S leomotion geeft ~22s motor loop tijd. Niet te handelen voor een regelaar. 5S is goed genoeg voor een B model. En ik heb nog een redbrick. Zou ik terug naar 6S kunnen op de freudenthaler 18*19. Het nw model is klaar. Klaar voor de eerste vlucht. Zaterdag ziet het weer er goed uit!
batterijen 6S Hallo, Ik heb nog een bergje batterijpacks 6S. Sommigen zijn maar voor de laatste wedstrijd gekocht en nog in prima staat. Allen kunnen minstens dienen om te trainen of te testen en de meesten ook voor wedstrijd. Willy
Iemand in Duitsland zoekt nog een 4 tot 6S motor, Pletti of Neu, niet te heet. Prijs tot zo'n 175 euro.. Wie o wie?
Ik heb een pletti voor 6S. Met 4S is die uiteraard niet te heet. Heb er ook eentje voor 4S (F5F). Dat is dan zowiezo niet te heet. Het is maar wat je bedoeld met niet te heet. Richtprijs +/-200€
Willy, is dat een 220-37 P6? Hij wil naar 5 a 6 KW dus een F5F motor valt een beetje af Ik zal het doorgeven.
Neen Dat is een 220/33/P6. Die hebben we gebruikt voor 6S. Die is licht en gaat zeer goed met een 17.5 x 20-21. De F5F is een 220/33/P4
Zo, vorige week gevlogen met nw B10, nw 6S 30C Turnigy pakket, 1511/1.5D met Marcus 300 regelaar. 7.5KW peak, 380A. Oeps! Weinig ramping (0.7sec.) en de eind niveau iets teveel op safe (nog kortere ramping). Na 8 stijgvluchten (Raaaaap!! zegt zo'n prop dan. Spectaculair hard!, zeker voor een eerste vlucht) was de regelaar het zat. Regelaar doet het gelukkig nog wel. Gisteren terug naar 5S. Resultaat: 280A, 4.8KW en teruggerekend 27s motorloop, 3.45V per cel. Met nog extra opgepept 5S pakket lijkt me dit voldoende. PS wat is zo'n B10 toch heerlijk vliegen. Beetje het hoogte roer natrimmen en zo'n kist vliegt toch gewoon weer op rails!
2 compleet nieuwe Avionik B10 afbouwen. Ik zoek enkel nog een extra YGE 200 HV FAI of gelijke regelaar. De rest heb ik compleet. Nederlandse en Belgische wedstrijden meevliegen en de nodige Eurotours. Voorbereiden voor de WK. Met dank aan Ronald die me zijn plaats gunde. Ik heb er echt zin in.
Voor de nw Avionic heb ik een 6S 1511/1.5D met Marcus 300 regelaar van Hugues nu op RFM 18*19 small en 6S 2650 HK A-spec. gevlogen met voldoende ramping deze keer. Max. 4.8KWatt na ~1s. 25sec motorlooptijd. Motor temp: 41 graden (begonnen op 8 graad).Vliegt lekker vlot. Mooi! Hoef ik geen nw accu's aan te schaffen
Inmiddels alweer lente aan het worden en ik heb vanaf september helemaal niks meer met vliegen of F5B gedaan. Begint bijna toch wel weer tijd te gaan worden om wat te gaan doen. Als eerste de DLG maar proberen in Maart af te hebben.
nw aandrijving Neu 1511/1.5D loopt mooi op 5Kw piek en 25 sec. motorloop, 6S en RFM 18*19 smal. Vrij korte ramp dus af en toe een kleine ""raaap""
rakken de rakken moeten wel opnieuw aan worden gewerkt, ik vlieg niet te kort deze keer, echt 150m, maar duik teveel het rak in, een flink aantal keer, de snelle set was met cut en telt dus niet