winterproject gezocht

Hallo allemaal,

ik ben nog niet zolang bezig met deze hobby maar ben er alvast door gebeten. Ik vlieg nu met een hype u can fly maar ga op zoek naar een projectje voor te bouwen en achteraf natuurlijk mee te vliegen.

Ik heb niet zo een behoefte om volgens bepaalde regels of wedstrijden te vliegen. Voor mij is het gewoon fun maken op het veld.

Ik zit te twijfelen tussen een extra 300 60", de mxs 64", of een miss wind. Maar ik blijf toch steeds terug kijken naar de mxs 64" van extreme flight. Het is misschien wat extreem voor een nog steeds nieuweling maar er is ook geen haast bij. Dus wat denken jullie hiervan, is het te doen of krijg ik de garantie dat ik buiten de maiden niet veel verder zal geraken hiermee :p(rekening houdend dat ik eerst nog een tijd door vlieg natuurlijk met u can fly)?

Van zodra de keuze gemaakt is start ik met een bouwverslagje.

Die kist wordt aangeboden als ARF. Almost ready to fly dus...:)
Echt veel te bouwen valt er niet.

Maar, als je dat wilt, niks mis mee natuurlijk ;)
Verder lijkt mij de kist ook voor een redelijk gevorderde vlieger.

Echte bouwpakketten zijn er niet veel meer. Wil je echt bouwen dan zijn er genoeg tekeningen op het internet te vinden. Je kunt dan bijvoorbeeld met een simpel Depron model beginnen en later iets met Balsa gaan doen.
Keuze genoeg en ook van eenvoudig tot erg moeilijk.

Hallo allemaal,

Ik heb niet zo een behoefte om volgens bepaalde regels of wedstrijden te vliegen. Voor mij is het gewoon fun maken op het veld.

Van zodra de keuze gemaakt is start ik met een bouwverslagje.

Als je er zo over denkt dan is het bouwen met depron ideaal.
De fun/prijs verhouding zeer hoog.
Er is een scala aan bouw ontwerpen waar je zelf nog van alles aan kunt veranderen en daar leer je heel veel van voor heel weinig geld.
Over fun op het veld gesproken kijk dan maar eens naar yutube filmpjes van rc powers en flitetest.;)

http://www.youtube.com/user/flitetest

[media=youtube]0rfcFKKDUxU[/media]

** Pics with links to 600+ plans ** - RC Groups

Foamboard Scratchbuild University - RC Groups

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo bedankt voor de replys, ik bekijk zeker de gegeven links eens een keer. Alweer eens iets om over na te denken

Als je echt wil bouwen, raad ik je een SIG fourstar aan, dat is een prima tweede kist.
Deze is vrij gemakkelijk te bouwen als bouwdoos of van tekening.
Er zijn verschillende maten, de 20 en eventueel de 40 zijn ook uitvoerbaar als electro.
Een extra 300 60", de mxs 64", of een miss wind raad ik je aan voor daarna.
Er zijn diverse modellen die er sterk op lijken, zowel arf als kit.

Brrrr,
direct na een YCF een MXS of Extra?
Je kunt het proberen... maar toch maar eerst een laagdekker 'trainer' zou ik denken... Genre four-star, calmato sports, ...
Of een Steve-S van sebart, maar is alweer iets 'anders'

Hallo nogmaals,
mijn gedachte was om de MXS te nemen maar de uitslagen goed te beperken om zo een rustiger vliegtuig te krijgen, maar die redenering lijkt dan toch niet volledig te kloppen?

Ok, ondanks dat ik de mxs zo mooi vindt is het duidelijk dat ik beter niet te snel ga. Na nog wat opzoek werk een bezoekje aan een rc winkel en de commentaren en forumbesprekingen hier en daar denk ik te gaan voor de sebart wind s 50E. Nog steeds een redelijke stap vooruit, maar toch wat matiger dan een echt 3D beestje. Dat hoop ik toch. Nu nog een briefje maken voor de kerstman

Inderdaad een stap vooruit en het is een prachtige kist.
Ik vroeg mij alleen af hoe het met je vlieg ervaring staat en wat belangrijker is.
Het uiterlijk van je kist of het opdoen van vlieg ervaring.;)

Hey, ik weet dat mijn ervaring nog niet op het punt is voor dit soort kisten, of toch zeker niet om er al gek mee beginnen te doen. Ik zie dit ook meer als een motivator om naar toe te werken. Hij gaat pas de lucht in van zodra ze op de club zeggen dat ik er klaar voor ben. Ik heb ook nog een tweedehands yak 54, deze heeft me bijna niets gekost en zal er eerst aan moeten geloven, maar ook weer met de nodige begeleiding

Back