Winterzwiepen...welke handschoenen gebruik je?

If any......

Vandaag was het weer auw auw auw....koude vingertoppen ! Welke handschoenen gebruiken jullie.....of gebruiken jullie die niet ? Ik heb vandaag gezwiept met door Beppe gebreide wollen handschoenen met halve vingers...maar dat gaat 'm niet worden voor mij.

Dus op zoek naar wat anders !

-handschoenen-gebreid-vingerloos-tp_8528651573609525492vb.jpg

Jaap heeft goede ervaringen met latex handschoenen. Je weet wel, die waarmee ze een inwendig onderzoek doen.
En die handschoenen die jij hebt laten breien lijken mij perfect, ik heb ze namelijk ook.....

Of je gaat gewoon bij je baas eens in de kasten neuzen, wellicht kom je iets tegen. Deze zouden wel een goede zijn, en je hebt nog enigzins gevoel waar je vingers/duimen zitten op je stuurknuppels.

Koude vingers geen probleem meer :)
zie foto
images.jpg

Jaap heeft goede ervaringen met latex handschoenen. Je weet wel, die waarmee ze een inwendig onderzoek doen.
En die handschoenen die jij hebt laten breien lijken mij perfect, ik heb ze namelijk ook.....

Latex handschoenen houden de wind goed tegen en je blijft gevoel houden met de werpstift. Bij de werpvingers gaan ze echter snel stuk.

Ik gebruik liever een paar dikke wanten waar ik de werpvingers afknip.

Neopreen handschoentjes van 2mm werken erg goed en tasten je gevoel ook nouwelijks aan. Enkel niet zo slijtvast dus zoek er wel een met een rubber versteviging bij je werp vingers of plak er zelf iets op.

Vodka schijnt ook te helpen

Beppe's handschoenen doen het voor mij al jaren alleen heb ik rechts duim, wijsvinger en middelvinger afgeknipt (alleen voorste kootje) en links alleen duim en wijsvinger.

Beppe's handschoenen doen het voor mij al jaren alleen heb ik rechts duim, wijsvinger en middelvinger afgeknipt (alleen voorste kootje) en links alleen duim en wijsvinger.
Ik heb precies hetzelfde afknipwerk gedaan bij Thermal (!) Insulation handschoenen die ik voor 3 of 4 Euro bij de bouwmarkt heb gekocht. Gaat prima, warm genoeg.
Groet,
Jan

Tip van mijn vorige werkgever in Schotland: 's ochtends vroeg je handen wassen in ijskoud water of met sneeuw. Dan heb je geen handschoenen meer nodig. Uit ervaring weet ik dat het erg goed werkt, maar als je tussen door een tijdje lekker warm binnen zit dan werkt het niet meer.

ik heb bij mijn vlieghandschoenen de tippen niet volledig doorgeknipt, maar het bovenste stukje heel gelaten. Tijdens vliegen/werpen haal je ze even van je vingertoppen af en rusten ze bovenop je kootje. Na het vliegen/werpen trek je ze als een soort vingerhoedje weer over je vingers.

ik heb bij mijn vlieghandschoenen de tippen niet volledig doorgeknipt, maar het bovenste stukje heel gelaten. Tijdens vliegen/werpen haal je ze even van je vingertoppen af en rusten ze bovenop je kootje. Na het vliegen/werpen trek je ze als een soort vingerhoedje weer over je vingers.

Idem hier, met fleece handschoenen. Bij de duimen het topje wel geheel verwijderd, ging me andes in de weg zitten met alle schakelaars.

Als het echt heel koud word is de zender-zak nodig, maar ik heb nog niet gegooid met die constructie om mijn nek. lijkt me niet handig. Dan maar met heli's vliegen... die lanceren en vangen toch niet zo lekker met de hand en kan ik de vingers warm houden in de zak. :)

Back