[WIPje] 1:144 Dragon F117A

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Caretaker, 7 mrt 2012.

  1. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    De F-117 Nighthawk was de eerste Amerikaanse lichte bommenwerper met stealth-eigenschappen. Het toestel is bijna onzichtbaar op de radar en kan daardoor vrijwel ongestoord over vijandelijk grondgebied vliegen waar hij met lasergeleide bommen gronddoelen kan aanvallen.
    Het hoekige zwarte toestel was dankzij het speciale ontwerp en een speciale coating moeilijk traceerbaar voor radarsystemen.
    In het begin ontstond verwarring over de taak van het toestel omdat het door de toegekende typeletter F in de pers bekend werd als ‘Stealthfighter’; de onbewapende F-117 is echter geen jager maar een lichte precisiebommenwerper. Waarom men er geen B-117 van heeft gemaakt was niet duidelijk. Later verklaarde de Ben Rich van Lockheed dat de USAF alleen de beste jachtvliegers in de F-117 wilden hebben en dat jachtvliegers absoluut niet in een B (bomber) of A (attack) vliegtuig wilden vliegen. Met de F aanduiding konden ze overgehaald worden.
    Vanwege zijn moeilijke bestuurbaarheid kreeg het toestel de bijnamen Frisbee en Wobblin’Gobblin. Overeenkomstig zijn naam werd het toestel alleen voor nachtacties ingezet.
    De Nighthawks waren gelegerd op de vliegbasis Holloman in New Mexico en deden dienst tot 22 april 2008,[1] om daarna te worden vervangen door de efficiëntere F-22 Raptor.

    Alvast een klein begin gemaakt met dit model terwijl de B-2 reparatie lag te drogen

    Foto van de boxart
    [​IMG]

    Sprue's
    [​IMG]

    Pitje, (let op de hoofdloze piloot.)
    [​IMG]
    Helaas heb ik momenteel geen mooi rond balletje wat ik als hoofd kan gebruiken..
    Ik heb geprobeerd een deel van een sprue te gebruiken maar ik kan het niet vasthouden en hij schiet ook steeds uit mijn pincet als ik wil schuren dus hij blijft hoofdloos.. Het is een hoofdje van 3mm in doorsnede . :weirdo:

    [​IMG]

    Dit is vast gedaan..
    [​IMG]

    Beetje lood in de romp. Volgens Dragon moest dat helemaal in de punt vand e neus maar ik heb geen kleine loodjes dus heb het maar om de bombbay heen geplaatst.
    [​IMG]

    En een finalefoto..
    [​IMG]
     
  2. Zillion13

    Zillion13

    Lid geworden:
    13 jun 2011
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Belgium - Brugge
    Wat je misschien kan gebruiken zijn van de plastiek bolletjes die in een zakje in een schoendoos zitten. Snap je wat ik bedoel?
     
  3. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Tnx, die ken ik idd.

    Maar de cockpit is nu dichtgeplakt en ik laat het zoals het is. Je ziet er straks toch niets meer van./.

    Ik heb nog een stuk of 8 kleine toestellen liggen dus wie weet heb ik de tips die ik krijg toch nog wel eens een keertje nodig..
     
  4. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Ok, vandaag een beetje aan het plakken en sproeien geweest.
    Hij staat nu in de primer en ik zie al een paar puntjes die ik nog even moet bijwerken..
    Er zitten wat lijmresten onder de canopy en ik wil toch de flaps lossnijden zodat daar wat meer diepte in komt.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Wat is ie toch klein zeg..
     

Deel Deze Pagina