Hallo allemaal ik heb een vraagje.
Ik wil schroefdraad gaan snijden op mijn draaibank, maar ik snap nog niet zo goed hoe ik mijn wisselwielen moet zetten in welke volgorde.
Dit zijn de gegevens van de wisselwielen en de losse wielen die ik er bij heb, zie ook de foto's.
Ik heb W, Z en L ( In de beschrijving wordt er gesproken over Z1 en Z2 maar de zie ik niet in de tabel terug)
W is de bovenste (waar twee wisselwielen op kunnen, waarvan een de aandrijfwiel is)
Z is de middelste (waar twee wisselwielen op kunnen)
L is de rechte wiel naast de Middelste.
Hoe kan ik nu weten welke volgorde ik moet aan houden om de wisselwielen te plaatsen waar er twee op komen?
Nu zie ik bijv. bij metrische draad in klom Z ( 60/40) staan
Zo zit het nu:
Op W zit nu 72/30
Op Z zit nu 77/35
Op L zit nu 70 met daar achter een opvul ring.
Ik hoor graag van jullie ik ik het moet doen en waar ik op moet letten.

Ik wil schroefdraad gaan snijden op mijn draaibank, maar ik snap nog niet zo goed hoe ik mijn wisselwielen moet zetten in welke volgorde.
Dit zijn de gegevens van de wisselwielen en de losse wielen die ik er bij heb, zie ook de foto's.
Ik heb W, Z en L ( In de beschrijving wordt er gesproken over Z1 en Z2 maar de zie ik niet in de tabel terug)
W is de bovenste (waar twee wisselwielen op kunnen, waarvan een de aandrijfwiel is)
Z is de middelste (waar twee wisselwielen op kunnen)
L is de rechte wiel naast de Middelste.
Hoe kan ik nu weten welke volgorde ik moet aan houden om de wisselwielen te plaatsen waar er twee op komen?
Nu zie ik bijv. bij metrische draad in klom Z ( 60/40) staan

Zo zit het nu:
Op W zit nu 72/30
Op Z zit nu 77/35
Op L zit nu 70 met daar achter een opvul ring.
Ik hoor graag van jullie ik ik het moet doen en waar ik op moet letten.