wit uit spuitbussen

Bestaat er een witter wit dan het wit "pure white" van Tamiya? ( Ik gebruik spuitbussen. )

Ik ben een ongeveer 30 jaar oude RC Honda RC30 (schaal 1:5) aan't opknappen die helemaal vergeeld is. Ik heb de wielen met Tamiya TS-26 "pure white" gespoten omdat Tamiya TS-7 "racing white" minder wit zou zijn dan pure white. Maar eerlijk gezegd zou ik ze nog witter willen hebben. Het originele wit van de body is nu toch witter dan de wielen.
Er ligt hier een A4 naast de wielen dat veeeel witter is dan het pure white, dus de wielen.

Ik heb hier nog nieuwe spuitbussen "RC COLOURS planes and boats" van Ghiant Aerosols staan in de kleuren RC 00 GLOSS, RC SILVER 91 en RC WHITE 10. Kent iemand deze spuitbussen ?

ik zou kijken bij NCS kleuren of RAL kleuren en dan kleur bepalen die je wilt hebben...
maar weet niet of die in spuitbussen verkrijgbaar is... (kun je natuurlijk altijd laten maken, maar kost natuurlijk weer het nodige)

we hadden pasgeleden schade gevalletje op een MB bus formaat slagschip... die had een kleur er op zitten genaamd Arctic White... was ook wit met een blauwzweem er in waardoor deze witter dan wit leek... in ieder geval witter dan de witte auto die er naast stond. (fiat panda)

zou een autospuiterij benaderen, die kunnen je waarschijnlijk verder helpen. (niet alleen met spuiten, maar ook met kleur en advies)

kleur grondverf beige,grijs,wit scheelt ook,
wit is in dit geval t beste
en na meerdere lagen moet de kleur wel witter moeten worden

Ik heb dus wel witte primer gebruikt. 3 Mistlagen en 2 dikkere lagen. Daarna 3 mistlagen lak en 3 iets dikkere lagen lak. Maar het is zeker niet wit genoeg naar mijn goesting. Witter zal ik het hiermee niet krijgen.
Het wit in de body is witter dan de wielen nu, en dat is zeker niet de bedoeling.

Een Honda RC30 heeft het kenmerk van de hagelwitte wielen, en dan vooral het achterwiel dat er zo uitsteekt met de enkelzijdige ophanging en de uitlaat aan de kant van de ophanging.

Het is in ieder geval wel beter dan voordien.
Ik kan misschien eens kijken naar de kleurcode van het wit dat er gebruikt is van de 1:1 RC30. Maar die lak zal dan misschien weer niet te gebruiken zijn voor modelbouw.

kleur grondverf beige,grijs,wit scheelt ook,
wit is in dit geval t beste
en na meerdere lagen moet de kleur wel witter moeten worden
Gr Porta.

Back