WK 1:10 brandstof Bangkok

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snowmansion, 10 nov 2022.

  1. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Hi allen,

    Ik weet niet echt waar ik dit moet vragen, vandaar dat ik dit hier plaats. Bij RCtech vond ik ook geen topic.
    Ik vroeg me af waar ik informatie kan krijgen omtrent het WK 1:10 brandstof dat momenteel gehouden wordt in Bangkok. Vroeger had je nog wel eens live coverage van RC Racing tv en kon ik ook de tijden volgen via MYCRM. Maar nu zie ik alleen video's die, zo lijkt het, achteraf gepost worden op RedRC. Is er live coverage van de finale dat iemand weet? En waar kan je de laptimes volgen?

    Ik vroeg me verder ook af hoe de TQ bepaald wordt? Is dat gewoon de snelste tijd over de 6 kwalificatieronden? Via RedRC zijn de winnaars per kwalificatieronde als volgt. Alleen bij Q6 snap ik niet helemaal hoe de volgorde bepaald wordt.
    Q1 Groskamp
    Q2 Greiner
    Q3 Matsukura
    Q4 Matsukura
    Q5 Balestri
    Q6 "Three drivers went into the sixth & final qualifier vying to secure the pole position for the 9th running of the World Championship. With Balestri delivering an impressive performance his IF15 cornering on 2-wheels throughout the 7-minutes as Matsukura tried to match his pace. While Matsukura couldn’t do so, unfortunately a slower track mean’t Balestri’s time was 1.2 seconds short of what he needed to repeat his 2018 TQ start. The other contender for the top spot, Jilles Groskamp would get a P4 for the final effort behind Tadahiko Sahashi, a result that would count towards his third overall ranking."
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    REDRC heeft mensen on site met dagelijks verslag. Ook op Facebook zijn der div organisaties die dagelijks nieuws brengen en er is een livestream te vinden..
    (1) IFMAR | Facebook
    (1) Siriwat production | Facebook

    Rules: Microsoft Word - ifmar_wc_10_ic_track_2022V0.doc

    Maar de kwalificatie gaat als volgt.

    Bij de start heeft men een redelijk idee van diverse rijders waar in te delen.
    Dan krijg je na de trainingen een paar getimde sessies waar de 3 snelste achter elkaar gereden rondes bepalend is voor een overall ranking.
    Op basis van die ranking worden de echte kwalificatie heats ingedeeld om per heat zoveel mogelijk gelijke rijders te hebben.
    Er worden een aantal kwalificatie heats gereden en de ranking per gereden serie worden punten toegekend.
    Van het aantal gereden kwalificaties worden een aantal beste resultaten meegenomen in een totale ranking waaruit de finales worden opgesteld.
    De nummer 1 krijgt pole, de nummers 2 t/m 5 krijgen een soort van kans voor de 2e plek direct in de eindfinale middels de superpole
     
  3. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Dank je Roelof! Ik ga die livestream volgen.

    Ik ben benieuwd naar de superpole en de finale. Las dat er extreem veel grip was op het circuit met wat auto's die daardoor op hun dak eindigden.
     

Deel Deze Pagina