WK F5B, Buzau Roemenie

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Gerben, 31 aug 2012.

  1. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Binnenkort is het zover, het WK F5B in Buzau, Roemenie.

    Joris en ik zullen Nederland vertegenwoordigen.
    Voor Belgie komen Luc, Willy en Hugues aan de start.

    Luc en Willy vliegen de 11e die kant op, ik ook maar een paar uurtjes later. Spannend, voor het eerst met de modellen op het vliegtuig, ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Gelukkig mag ik bij de maatschappij waar ik mee vlieg 32kg bagage mee (naast de modellen die als 'sports equipment' meegaan), maakt het iets makkelijker de spulletjes mee te nemen.
    Hugues komt als ik me niet vergis een dag later aan met de auto, Joris vliegt op de 15e.

    Het programma ziet er als volgt uit:
    14-15 September 'Buzau Cup' (een 'voorwedstrijd' om alles te testen)
    16 September Aanmelding, modellenkeuring. limitertesting
    17-21 September WK.

    Er worden 2 ronden per dag gevlogen, voor een totaal van 8 ronden, zolang het weer het toelaat (de 21e is reservedag). Na 5 ronden geldt er een schrapronde.
    Waar je normaliter met 1 schrap op 4 ronden zit, zit je nu op 1 schrap op 8, dat maakt het een stukje lastiger, je zult dus iets meer op safe moeten vliegen...

    Natuurlijk ben ik al een tijdje bezig met voorberedingen. Vluchten boeken, overleg met Luc en Willy, lokaal vervoer organiseren, hotel boeken, FAI certifikaten voor de modellen (KNVVL bedankt!) en wedstrijden vliegen.
    Ik heb gekozen dit jaar met 10S te gaan vliegen, een ideale aandrijving vinden blijkt lastiger dan gedacht en eigenlijk ben ik helaas nog steeds aan het testen en zoeken naar een geode combinatie. Dit heeft al veel tijd gekost om de ramping goed af te stellen, veel lipo's getest en verschillende props. Er zit vooruitgang in, maar de perfecte setup is er nog niet.. (eigenijk loopt m'n 6S setup nog het beste..) Niet echt ideaal zo vlak voor het WK, maar het is niet anders, het zal een compromis worden..
    Naast de modellen wordt er nog gewerkt aan een trnasportkist. Ik heb (net als Joris) een Sportube gekocht, waar een binnenwerk in komt om de modellen veilig in vast te kunnen zetten. Als ik tijd heb zal ik wat plaatjes posten, maar die tijd is de komende week erg kostbaar!

    Eerst nog komend weekeind 2 wedstrijden, zaterdag in Nederweert, zondag in Andenne (Belgie). Volgende week de laatste dingetjes klaarmaken, koffers pakken, wegen en herpakken. De tijd gaat snel...

    Hopelijk is er Internet in Buzau, dan zal ik hier proberen wat updates te plaatsen..

    Gerben
     
  2. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Pylonracen en Speedmodels begint een beetje op een kalender te lijken al deze bijeenkomsten meetings wedstrijden, het is geen informatie waar iemand wat aan heeft indien hij hier niet naar toe gaat of deelneemt, oke er is misschien niet een andere plaats om het te plaatsen , maar is wel te realiseren zoiets, want boeiend is het niet voor de meeste lezers

    gr Andre
     
  3. cardenio

    cardenio

    Lid geworden:
    6 jun 2011
    Berichten:
    6
    Ik vind het eerlijk gezegd wel leuk om te lezen hoe actief men hier bezig is het modelvliegen boven het hobbyniveau uit te trekken.
    Ik zou zeggen, ga zo door! :)
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi Cardenio,

    Dank je:)


    Net berichtje binnengekregen, Quick heeft Joris en mij gesponsord met 2 jacks en 4 T-shirts. Ik heb ze nog niet thuis, maar op het plaatje zien ze er goed uit:
    [​IMG]


    Nu nog even het bedrukken organiseren, moet natuurlijk wel een mooi 'Dutch F5B Team' tekst oid op :)

    Gerben
     
  5. Jan Jaap

    Jan Jaap

    Lid geworden:
    16 jul 2009
    Berichten:
    667
    Locatie:
    IJsselmuiden
    Ik vind het ook leuk om dit soort verslagen te lezen. Wij zitten wel in het F5B wedstrijd gebeuren maar wedstrijden in het buitenland en zeker Roemenië is toch even iets anders.
    Dan vind ik pylonracen en speedmodels ook een High end wedstrijd sport.
    Die hotliner en het zoveelste ragbakje is natuurlijk leuk maar als het echt hard moet, dan is de nodige know-how en de bijbehorende centjes wel nodig.
     
  6. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Afgelopen weekeind verliep niet al te best..
    De wedstrijd in Nederweert bracht allerlei problemen. Waar ik voorheen nooit problemen had met propellors, ben ik dit weekeind 3x een prop verloren, dat lijkt dit jaar een terugkerend issue geworden te zijn. Ik denkte weten waar het aan licht, gaat nog wat tijd kosten deze week, hopelijk heb ik dan een permanente oplossing..
    Helaas ook een model behoorlijk beschadigd, romp gekraakt en de vleugel heeft een 'bobbel' en een defecte servo...wel te fixen maar dat kost nog meer tijd deze week..
    Aan de andere kant was er het nieuwe PR met 49 rakken, en zondag een degelijke wedstrijd in Belgie, war ik heg wat dingen heb kunnen testen (props, aandrijving, nieuwe lipo's).

    Met nog een week te gaan is er nog veel te doen, helaas geen ideale situatie en niet zoals ik het gepland had. Maar het feit ligt er, niets aan te doen, even goed doorhalen komende week..

    To do:
    -Model repareren (lamineren, servo vervangen, etc)
    -aandrijving aanpassen om props vast te houden
    -transportbox afmaken
    -koffers pakken en wegen en herpakken enzovoort (gelukkig vlieg ik met Wizzair, 32kg ruimbagage :) )
    -props repareren (schroefdraad dol)
    -al mogelijk: trainingsvluchten
    -en dan zijn er nog allerlei kleine dingetjes..

    Nog genoeg te doen deze week, worden weer lange nachten..

    Gerben
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ach, de titels zijn informatief André, de schade valt wel mee, je zult daardoor geen draadjes voor jan l*l openen. Pylon/speed is nu éénmaal meer aan competitie en wedstrijd gekoppeld dan andere subfora. Hetzelfde zie je ook in het speedbootforum, meer wedstrijd-draadjes dan gemiddeld.
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik zal komende week even een bouwdraadje maken van mijn nieuwe F5B model, dan hebben we weer wat plaatjes om naar te kijken.

    GJ
     
  9. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Adop Niet alle mensen zijn het zelfde daarom hebben we op tv ook zoveel verschillende zenders en als er één is die niet bevalt kun je weg zappen.
    Bij fora's is dat het zelfde als je een onderwerp niet leuk vind klik je door wat is techniek toch mooi.

    Ik kan alleen maar zeggen heren veel succes in Roemenië en mogen jullie met goede resultaten terug komen en hele modellen.

    En Gerben een slechte generale is een goede uitvoering.

    Robert
     
  10. Joriz

    Joriz

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Amsterdam
    Hier een bijdrage van de andere helft van het nederlandse F5B-team.

    Ondanks dat ik absoluut niet kan meedraaien met de toppers heb ik er heel veel zin in!!! Ik hoop op een leerzame week waar ik veel ervaring op ga doen.
    De laatste tijd ben ik heel druk geweest met verhuizen en m'n pasgeboren zoontje dus niet veel kunnen oefenen (lees: helemaal niet). Maar dat zie ik dan maar als een strategie om alles heel te houden voor de wedstrijd ;-)
    Ik ga proberen elke ronde stabiel 41/42 rakken te vliegen en netjes de 10 minuten uit te zweven en daarmee niet laatste te worden.
    In tegenstelling tot Gerben doe ik niet mee aan de voorafgaande wedstrijd, daar heb ik geen vakantie voor kunnen krijgen.
    Buzau make your chest maar wet!

    Groet Joris
     
  11. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Bij deze wil ik Gerben, Joris, Luc en Willy veeeeel succes wensen
    met het WK.

    Jongens geniet ervan!!!

    Gr Frank
     
  12. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Hier een paar drukke dagen achter de rug.
    De schade aan het B-model is nu hersteld. Ook zijn de aandrijfassen van de beide motoren gewisseld, ditmaal heb ik het platte kantje veel minder diep geslepen (hopelijk is het verliezen van de props nu over). Aan een regelaar langere draden gezet, zodat ik nu beide modellen met dezelfde accu's kan vliegen (tot nog toe vloog ik met allerlei verschillende 10S lipo's). Nog een reserve regelaar opgebouwd (aan de Ice 160HV zitten ernorm dikke draden, allemaal gewisseld voor iets dunnere draden, ook de plek waar ze op de regelaar zitten iets veranderd en de condensatoren omgekeerd, zodat de regelaar korter is).
    Vanavond vlak voor zonsondergang nog 2 testvluchtjes kunnen doel en de beide modellen lijken het goed te doen. 1 'hete' setup voor goed weer, 1 tamme setup voor minder weer.

    Vanmiddag kreeg ik eeb belletje dat de kleding klaar was, dus meteen opgehaald.
    Met dank aan Quick voor hun gulle bijdrage en aan Artstudio Thomas voor het ontwerp van de logo's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Morgen de transportbox klaar maken en inpakken, moet lukken, net op tijd voor de vlucht op dinsdag...

    Gerben
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Mooie kleding, jammer van dat hoofd dat op dat shirt zit ;-)

    Stickers voor op de modellen zijn gesneden, morgen afleveren bij Gerben.
    Even kijken of ik ook nog snel wat Dutch F5B Team stickers kan snijden.
    Ik verwacht dat er op elke lantaarnpaal daar wel een sticker komt!

    GJ
     
  14. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Zouden ze maar 3 lantaarnpalen hebben dan? ;)

    Alles is ingepakt, was nog een heel gedoe...
    Gisteren eerst de transportkist afgemaakt (een Sportube maar dan met 'eigen' binnenkant van Gamma-hobbytriplex). Modellen voorzien van alle nummers en gedmonteerd voor transport. Past allemaal mooi, ik neem 3 modellen mee en dat zirt nu netjes en degelijk (hopelijk degelijk genoeg..) in de Sportube.
    De koffer inpakken viel nog even tegen. Eerst alles ingepakt, he dat past makkelijk.. en toen moest de tas met gereedschap en reservedelen er nog in...
    Bij de tijd dat alles erin zat, was de koffer 40 kilo, oeps 8 kilo overgewicht (ik vlieg met Wizzair, daar mag je 32kg mee..). Dus alles weer uitgepakt en alle niet essentiele spulletjes weggelaten, korte broek minder, wat sokken minder, 2e stopwatch eruit etc..
    Om 3 uur vannacht was de koffer dan eindelijk 31.7 kilo, met nog 0.3kg voor de toilettas straks :):).

    Spannend, ik heb nog nooit modellen op het vliegtuig meegenomen... Hopelijk gaat alles zo mee.. die Sportube is ruim 2 mtr lang, vreemd om zoiets groots mee te nemen op het vliegtuig..

    Op naar de volgende update, dan vanuit Buzau :)

    Gerben
     
  15. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  16. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  18. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Of je gaat op Facebook kijken bij F5 World Championships 2012 Buzau, Romanie

    Aanmelden | Facebook

    GJ
     
  19. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    of je neemt een tolk in huis
     
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Deze heeft even niets te doen.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina