wk2801 of wk2801E of de wk2801-pro

He luitjes​

Ik ben een beginnend rc heli vlieger en heb nu een paar maanden geoefende met de walkera 5#10.
En wil nu een stap verder.
Nu werd mij aangeraden om eerst te kijken voor een knappe zender.
En was ik eens rond gaan kijken en leek mij de wk-2801 wel een goede zender voor mij budget.
Alleen zijn hier 3 verschillende van en op de site van walkera staat bij alle 3 het zelfde.
Kan iemand mij vertellen wat de beste is???​

Alvast bedankt
gr Jasper​

hoihoi

Ik zou adviseren als je toch verder gaat met deze hobby koop dan een goede 6 of 7 kanaals zender zoals een spektrum dx6 of 7 2,4 ghz of een futaba 7 c. Daar heb je in de toekomst meer aan als een walkera zender.

Is maar een ideetje.

Ik bezit de DX7 en de WK2801pro..

dsc00150zz.jpg

De WK2801 serie:

• 2801 is een oude versie met verouderde firmware..
  • 2801E is een europees goedgekeurde nieuwe versie van de 2801, met nieuwe firmware. en <10mW zendvermogen.
  • Ook heb je nu een binding mogelijkheid om 8 verschillende toestellen een eigen code te geven.
  • 2801Pro is ook een goedgekeurde versie van de nieuwe 2801, zelfde als de 2801E, leverbaar in een <10mW versie en een <100mW versie. Meeeeer niet!
  • De 2801 kan geen 2801E of 2801Pro ontvangers aansturen.
  • De 2801x is wel backwards compatible met alle Walkera 2.4ghz ontvangers.
  • De 2801x is alleen aan walkera gebonden, dus kan geen ander merk 2.4ghz spul aansturen.
  • De 2801x heeft een mooi backlit systeem, als je in de schemering of bij nachtvliegen het menu moet induiken is dit mooi verlicht.
    Gaat na een aantal seconden ook weer uit, als je de trims of menu toetsen niet meer gebruikt.
Spektrum DX7

Hele goede zender met goede ontvangers.
Compatible met alle merken DSM2 ontvangers en zenders.

De DX7 heeft geen Backlight! SHAME on YOU Spektrum!!!

Een paar typen ontvangers hebben satelliet ontvangers, dit wordt gebruikt als een diversity systeem. om onder elke hoek een zo goed mogelijk signaal ruisverhouding te verkrijgen.
Zie ook de WIFI routers met meerde antennes, zelfde principe.

Vershil tussen beide:

• De DX7 zal wel beter presteren dan de WK2801 ivm de (satelliet)ontvangers.
  • De 2801x en de DX7 zijn qua menu configuratie ongeveer hetzelfde.
  • De 2801x heeft beduidend BETERE nettere electronica aan de binnenkant, de DX7 ziet er niet uit!! Hier kan Spektrum nog een heleboel van leren!!!! In elkaar gepriekt met allemaal resten soldeerd flux. ik zal foto's maken..
  • De 2801x is heel simpel in 4 stick modussen om te zetten.
    De DX7 daarintegen NIET!, let hier op bij aanschaf! alleen in mode 1 of 2 verkrijgbaar, en daarna verder niet gemakkelijk om te zetten.. ivm andere firmware.
Ik heb tot op heden nog geen eigen naardigheden ontdekt met zowel de 2801PRO en de DX7

De DX7 heeft wel de mogelijkheid om als master of slave te fungeren ivm lessen.. "trainer functie"

Laatst bewerkt:
hoi jasper,

ik ben zelf al een tijd in het bezit van een walkera 2801 en ben dik tevreden met deze zender.
ik gebruik hem voor zowel heli's als normale vliegtuigen.
alle 3 de zenders zijn goed, de 2801 pro zal wellicht een wat grotere reikwijdte hebben als de 2 voorgangers maar ik heb nog nooit geen problemen gehad met signaal verlies.
de 2801 is naar mijn idee een prima basis zender, maar mocht je er een aanschaffen, zou ik toch voor de pro versie gaan.

(extra ontvangers zijn op ebay voor ongeveer 25 euro incl verzenden te koop, hoef je geen ontvangers te wisselen als je meerdere vliegtuigen hebt ;))

@ pd5dj,
mijn 'oude' 2801 koppelt prima met 2801E ontvangers!

Laatst bewerkt:
Inmiddels al een zender?

Ik zit er aan te denken om mijn WK2801 Pro + 2 RX2801E ontvangers te verkopen.
Dus als je nog wat zoekt.

beste pd5dj

ik heb ondertussen een set gekocht een walkera 60b met een wk2801-pro erbij dat was een stuk goed koper dan het los te kopen.
ik heb eventuweel wel intressen in 1 van je rx.

groetjes jasper

Back