WLToys V912 vanaf 50 meter hoogte na beneden gecrasht

Met mijn V911 wilde ik wel eens helemaal de lucht ingaan tot de hoogste punt en dan gas ineens uit doen.
Als hij bijna de grond raakt dan gas weer volop dus kon ik mijn heli perfect opvangen.

Dit probeerde ik ook met mijn V912 (50 meter hoogte) helaas nadat hij viel pikte hij de gas niet meer op. :eek:
Ik zag de onderdelen door de lucht vliegen en kon er best wel om lachen :rofl:

Maar toen ik mijn heli weer in elkaar zette was hij alleen maar aan het spinnen.
Toen begon het uitzoekwerk.

Gekocht:
- Moederbord
- Brushless ESC

Na aantal weken wachten (Banggood) bleek inderdaad dat bij moederbord het niet overleefd had waarschijnlijk was de gyro stuk. De helikopter bleek niet echt stabiel te zijn en toen ik hem achter thuis probeerde crashte ik tegen de schutting aan met als resultaat dat de achtermotor stuk was.

Weken heeft toen de heli op de kast gestaan toen ik weer opnieuw onderdelen ging bestellen.
Dit keer 3 nieuwe achtermotoren en nog wat kleine onderdelen die snel stuk gaan besteld:D

Uiteindelijk de helikopter weer gerepareerd maar hij bleef maar niet stabiel vliegen.

Deze week maar eens de as vervangen.
Volgens mij was het wel een beetje nodig :oops:
14470575_1287692444588600_212083772461117512_n.jpg


Wat denken jullie..... hij heeft nog nooit zo stabiel gevlogen :rolleyes:
Ik kan nu zelf binnen vliegen. Waarschijnlijk heb ik de as al in begin iets krom gevlogen.
Sterker nog ik kan voor het eerst hoveren :thumbsup:
Ben weer als een kind zo blij om mijn hobby weer op te pakken :worship:
 
je hoeft geen Einstein te zijn om heli te vliegen ...maar dit ...

na een goede crash is het altijd raadzaam om je machine goed te controleren, zeker de assen / lagers e.d.
Dat betekend dus vaak de machine (deels) uit elkaar schroeven en alles checken.
 
je hoeft geen Einstein te zijn om heli te vliegen ...maar dit ...

na een goede crash is het altijd raadzaam om je machine goed te controleren, zeker de assen / lagers e.d.
Dat betekend dus vaak de machine (deels) uit elkaar schroeven en alles checken.

Je hebt helemaal gelijk Sven75.
Ik controleer altijd na een crash.
- Innershaft
- Blades
- Swashplate en de connecties

Maar de as zelf heb ik nog niet eerder vervangen van mijn 912 :oops:
Was trouwens een fluitje van een cent :thumbsup:
 
bij die kleintjes valt het vaak nog mee..
Maar vanaf 250 maat (bladlengte 200 mm) kom je er eigenlijk nooit schadevrij af.
Kleiner, dan wordt het lastig.
Soms wel, soms niet..

Mijn mcpx bl heeft heel wat gekke crashes gehad, en eigenlijk maar 2 keer een beetje schade gehad. en eigenlijk beide keren met wat lijm en geknutsel op kunnen lossen.
maar je moet het wel eerst constateren ;-)
heli's zijn daarin krengen.. als zo'n as maar een haartje scheef is, kun je gekke trillingen krijgen.

soms kunnen trillingen zelfs de gyro's van slag gooien..
 
Had ik inmiddels al begrepen,al is het nog steeds een onduidelijke nummering )911/912/913/914 maar da's geen opeenvolgende grootte).
Ik heb een V911 da's een heel kleintje. Maar echt leuk! Zeer crashbestendig en geinig om te vliegen.

Ben nu aan het nadenken over hoe een schaalrompje op zoiets te zetten.
En welke maat ik dan ga nemen. Een 450 is wel leuk, maar ook al erg groot.
DWZ je hebt wel een fiks weiland nodig om daar een beetje mee te kunnen stoeien.

Het leuke van die kleintjes is, bij mooi weer op het grasveld om de hoek, drone-vliegers pesten.
 
Back
Top