WLToys V931 micro 3D helicopter

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
D

DutchRC

Guest
Halloa :)

Ik vond het wel weer eens tijd voor een nieuwe helicopter-poging ;) Ik heb wel wat ervaring met heli's, maar nog niet veel vlieg-uren..
Mijn oog viel op de WLToys V931 omdat die er leuk uit ziet (vind ik :))

Bij deze wat links naar verschillende leveranciers:

HobbyKing: https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=66864

XK K123 versie op banggood:
http://www.banggood.com/XK-K123-6CH...pter-RTF-p-974727.html?p=TO251813974002015038

XK K123 BNF versie:
http://www.banggood.com/XK-K123-6CH...pter-BNF-p-976343.html?p=TO251813974002015038

2 extra lipo's:
http://www.banggood.com/XK-K123-6CH...-Battery-p-985599.html?p=TO251813974002015038

En mijn unboxing van de V931 dan :)

Specs:
Model number: V931
Length: 275mm
Height: 80mm
Weight: 78g
Main Blade Length: 276mm
Tail Rotor Blade Diameter: 57mm
Battery: 3.7V 500mAh 20C Pack
Transmitter: 2.4Ghz with LCD Display
Flight time: 5-7 minutes
Gyroscope: 6-Axis
Main Motor: Brushless Motor 1106
Tail Motor: Brushed Motor 8520

Interessant, maar wat voegt het toe aan de kleine 4 kanaals FP helikopters?
Deze heeft ook een motortje op de staart.... Net als de 4 kanaals.

Ik vind 'm wel mooi trouwens. Wel aan de prijzige kant!

Nou.. deze kun je dus volledig 3D vliegen (op de kop hoveren / tick-tocks.. dat soort dingen)..

Nou.. deze kun je dus volledig 3D vliegen (op de kop hoveren / tick-tocks.. dat soort dingen)..
Nou daar kan ik dus niksssssss van he... ben meer zo'n schaalvlieger...
Een stall-turn en een looping, dat is het dan wel...

Overigens vind ik het WEL een heel mooie heli, en dat formaat is leuk.
Ik sjouw er altijd een stel mee op vakantie. Handig formaat.
Heb ook een 450 maar da's veel te groot (zag dat jij een Augusta daar hebt staan... mooi ding).

Ik vraag me af hoe "crash proof" die is. Dat heb je snel met die kleintjes.
Tenminste... als je er buiten mee vliegt.

Ah ja.. maar je kunt deze heli ook normaal vliegen uiteraard. Je hebt DAN inderdaad niet iets aan die CP :)
Hoe dan ook is het een mooi gedetailleerde heli wel.. Vreemd genoeg nog gedetailleerder dan die Agusta van me :D (die is inderdaad ook mooi)

Ghehe ik ga de crash-proof heid niet met opzet testen :D Ik denk dat er van de kap niks over blijft ;)

Ik heb van die kleine nine-eagles heli's. Dat is 4ch FP.
Ook best schaal-gedetailleerd, eigenlijk. Hoe nieuwer hoe mooier.
En ik kan je vertellen, soms dondert er eentje van 30 meter naar beneden,
en dat gaat gewoon goed behalve als ie recht op de straatstenen knalt.

Dus niet te bang hoor, lijkt me dat hij best heel blijft als je boven een grasveldje vliegt.
Ik heb een EC-145 van Robbe/Nine Eagles en die overleeft 't ook, lijkt me eenzelfde constructie.
Overigens kan je die ook als CP 6 kanaals krijgen, met 4 bladen (Of als BO-105, ook nog) net als jouw "AS-350".
Ik vind het verbazend hoe klein ze 't allemaal kunnen maken en hoe het vliegt.

NB heb je deze gezien, heeft ook nog torque-tube staartrotor aandrijving!!!

Ja! Die 1ste heb ik inderdaad ook naar gekeken :) Wellicht probeer ik die ook nog wel ;)

Wow.. die 2e heeft zelfs een variabel-pitch staart :D Dat zou veel beter moeten werken :)

Dat bedoel ik... de eerste (EC-145) kan je ook nog 1 maatje groter kopen, of zelfs 2 maatjes groter.
Dan zit ook alles erop en er aan. Hetzelfde maatje als die eerste heb ik ook, maar dan als Fixed Pitch.

Maar ja... die grotere, daar is dan wel de "lol" af want dat kost ook wel wat. Over de 150 euro.
Overigens, doe ik expres die links en niet de video's, worden het TOCH NOG video's. Meh!

Hahaha maakt mij niet uit ;)

En inderdaad.. het is leuk om zoiets te vliegen terwijl het nog redelijk betaalbaar is.. Ik zag dat die 2e heli alles behalve cheap is.. Helemaal als je em in NL wilt hebben..

Nou voor die is er ook een alternatief - maar dan (volgens mij) wel weer met zo'n staart motortje,
en > 130 euro helaas. http://www.marco-modelbouwshop.nl/a...bh-6-kanaals-flybarless-schaal-rc-helicopter/

Overigens zo'n Bravo SX (een schaal-MD500E) is echt heel klein, iets over 20cm, en vliegt wel heel goed.
Kosten minder dan 80 euro, voor een tientje heb je een koffertje er bij met de hele reut er in.
Heb ik ook dan kom je daar met zo'n klein koffertje en zzzzzoeffffff daar gaat dat ding. Meer dan 7 minuten met een accu.
Heel leuk speelgoed, eigenlijk net-iets-beter-dan-speelgoed.

Maar ik moet sowieso ook nog leren vliegen met een Collective Pitch... kan er nog niks van.
Die 4 kanaals zijn wel een goede leerschool.

Ik ben wel BENIEUWD hoe zo'n kleine 6 kanaals nou precies werkt,
heeft dat ook "soft strat", heeft het een governor, hoe gaat dat "optoeren"?
En is het een beetje in de hand te houden...

Okee.. die gDT heli ziet ook verre van slecht uit :)

Nope.. wat je doet is: optoeren in normale mode, tot 50% (dan vlieg je dus nog net niet). En DAN schakel je over op CP mode.. Op dat moment gooit hij de bladen dus horizontaal en toert verder op.. Doordat de bladen op dat moment horizontaal staan, kan de motor optoeren zonder veel weerstand..
Dat is met grotere heli's eigelijk ook de manier om je spullen (o.a. je lipo's) heel te houden...

Ha vandaar dat het bij mij in de soep loopt... Eigenlijk zou ik eens een goed stuk daarover moeten lezen.
Ik blijf een beetje aanklooien eigenlijk. Ik weet ongeveer hoe het moet maar niet exact.
Moet m'n 450 ook nog afstellen...

Wat betreft die DTS, ik denk dat het allemaal 1 grote kliek is, ze gebruiken allemaal dezelfde bodies.
Bij die DTS zit er een motor in de staart, bij de Nine Eagles niet (da's een "echte") en die kan je ook van Robbe/Hirobo allemaal krijgen.
Een V911 is dat weer net iets anders dan mijn Bravo SX, maar veel onderdelen zijn exact hetzelfde.
En een Bravo SX is eigenlijk en Solo Pro in een jasje.

Ik heb vanavond een paar vluchten buiten gemaakt met de V931 :) Dat ging, ondanks dat ik niet heel goed kan heli-vliegen, best prima eigelijk.. Na al het quadcopter vliegen dat ik de laatste tijd heb gedaan, was het Wel enorm wennen.. Je moet meer zelf doen en de wind neemt hem makkelijk mee..
Maar hij heeft een 2 hover-sessies en enkele snellere vluchten prima doorstaan :)

Laatst bewerkt door een moderator:
De wind neemt een quadcopter net zo makkelijk mee hoor,
alleen zitten daar meestal allerlei gadgets in om 'm op zijn plek te houden.
Ik heb ze gezien dat noem ik geeneens meer "ergens mee vliegen".
Immers een magnetronmaaltijd opwarmen noem ik ook geen "koken"...

Hmm.. mijn quadcopters zijn toch wel aanmerkelijk minder windgevoelig, en in de meesten zit geen GPS om em op de plek te houden..

en DAT klopt inderdaad ;) haha

Ik wist niet eens dat ze er ook ZONDER waren...
Maar dan hebben ze vaak een camera of zoiets aan de onderkant, die 'm stabiel houdt.

Anyway, het gaat om de gyroscopische massa, die ZOU groter kunnen zijn.
Dat dan wegstrepen tegen de oppervlakte, die zal wellicht kleiner zijn.

Maar bij m'n Esky Belt CP (een 450) maakt de wind weinig uit.
Eigenlijk ben ik zelf meer aan het klooien dan de wind ooit zou kunnen.
Dat ding gaat zo hard niet normaal. Alhoewel, misschien is het wel normaal,
en kan ik er gewoon geen moer van (dikke kans...).

Bij de kleine Nine Eagles daar kan je mee vliegen totdat het zo hard waait
dat ie er niet eens meer tegenin komt... Bijna windkracht 3.
Niet dat er dan nog lol aan is, want in 5 seconden naar het eind van het veld,
en de rest van de acculading nodig om met veel moeite weer terug te frutten.

De ellende met een heli is, hij waait OOK schuin, en dan kachelt ie dus 1 kant op.
De gyro houdt de staart dan wel recht, maar gaat ie schuin dan trekt de rotor 'm weg.
Een quadkopter doet dat niet gezien die XYZ gyro 'm horizontaal houdt.

Laatst bewerkt:
Tijd voor een maiden flight voor deze kleine heli dan! :D
Het weer was eigelijk niet echt fantastisch, maar ik had wel genoeg gewacht (vond ik).. De lucht in met dat ding dus :D

En zo ging dat:

Nou dat vliegt aardig stabiel zo te zien. Ik ben benieuwd naar je video met alle "modes",
misschien dat ik er dan eindelijk een moer van ga begrijpen. En dan nog toepassen, jaja...

Wel een leuk ding om te zien, je hebt wel gelijk dat de batterijen vaak zwakjes zijn - hoewel, ik vlieg er soms meer dan 10 minuten mee.
Dat zal ook wel een item worden als ik er "voor het eggie" eentje ga bouwen. Moet toch minstens 15 minuten kunnen rondraggen.
Overigens moet deze ook wel langer kunnen vliegen dan jij er nu mee doet.
Maar ja, collective pitch, uitkijken dus (op = op), met die FP helis merk je het wel,
als vol gas niet meer genoeg is om omhoog te gaan dan landt ie vanzelf...

Ik de heli het inderdaad best aardig doen.. Maar lange vliegtijden haal ik echt Niet :$ Ik vlieg wellicht ook wat harder enzo.. Ik heb binnen wel eerst alleen ge-hovered..
Nu maar es op zoek naar betere lipo's voor deze heli.. De standaard lipo's kunnen het gewoon niet aan.. Ze worden veel te warm..

Als ze warm worden is het niet goed. Die van mij worden NOOIT warm. Al doe ik er nog zo idioot mee.

NB dat lieg ik, ik had er EENTJE die werd warm. Nadat ie met heli en al van 50 meter naar beneden was gestort.
Yup nieuw neusje op de romp nodig... lipo leek OK, stak wel vooruit de neus in... na opladen was ie bol als een ballon...
Ik denk kijken wat ie doet, ja niks dus, alleen warm worden... Die was dus verrot he die lipo!

Back