WO II Flak-loopgraaf

Discussie in 'Diorama's' gestart door 076, 23 jun 2013.

  1. 076

    076 Guest

    Beste vrienden,

    Ik ben al een hele tijd bezig met een diorama over de Napoleontische tijd. Maar er moeten zoveel figuurtjes geschilderd worden, dat ik eigenlijk als ''pauze'' een klein diorama wil maken. En wel van het volgende:

    Er zit een scene in Band of Brothers waarin de Amerikanen een Duitse artillerie-positie veroveren. Ik wil dat een beetje na gaan maken. Er komen een paar ondiepe loopgraafjes, en een soort van kuil waar het artillerie stuk dan in komt te staan. Ik wil het op schaal 1:35 gaan maken. Het gaat om de volgende scene: [URL="[/URL]

    Ik wil morgen alle spullen gaan kopen, alleen weet ik nog niet welke ondergrond ik zal nemen. Ik zat te twijfelen tussen piepschuim of hout met gips. Het gaat om deze twee omdat ik dus loopgraven wil gaan maken, en dus moet ik een verdieping in de grond hebben. Graag jullie advies hierover.

    Met vriendelijke groet,

    Daan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. 076

    076 Guest

    Dit wordt het artillerie stuk waar het om gaat:

    [​IMG]

    Ik heb besloten om voor een tempex plaat te gaan, omdat dit mij makkelijker lijkt om mee te bouwen. Nu alleen nog zo'n ding weten te vinden... Weet iemand waar je deze aan kan schaffen?

    Ik hoop eind vandaag klaar te zijn met de figuren die bij de PAK zaten. :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. 076

    076 Guest

    Vandaag de hele dag geplakt en geverfd. Hier het resultaat:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het is trouwens mijn eerste weather-dingetje, maar ik ben er best tevreden mee :). Morgen maar eens op zoek naar een tempex plaat of anders naar een alternatief.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Mooi werk, maar zou je ze nog overspuiten met matte blanke lak?
    Hun kleding glimt wel erg nu.
     
  5. 076

    076 Guest

    Klopt, ik denk dat ik dat wel even ga doen, ik heb namelijk semi-matte verf gekocht ipv matte. Beter opletten volgende keer :p.
     
  6. Hans Udo

    Hans Udo

    Lid geworden:
    15 mei 2013
    Berichten:
    7
    Heel pak bij de Hornbach (Eur 28,--)

    Gr. Hans
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. 076

    076 Guest

    Bedankt voor de tip, ik denk dat ik dat ga doen dan. Helaas pas na de vakantie omdat ik nu 7 weken op vakantie aan het werk ben. Dus tot over ongeveer 7 weken!
     
  8. 076

    076 Guest

    Na een aantal weken meer dan de eerder vermeldde 7 weken, ben ik weer bezig! De bestelde dozen zijn binnen, dus hier binnenkort een foto van.
     
  9. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Alles op zijn tijd, hobby mag zo nu en dan even op een zijspoor.
     

Deel Deze Pagina