Wobbel in tandwiel HK450

Hoi iedereen, Ik heb mijn HK450 inelkaargezet, nu test ik de motor even, en ik zie dat er een wobbel zit in het tandwiel ( main-gear )
Hebben degenen hier met een HK450 dat tandwiel ook vervangen?
Of zou dit iets met de plastic motormount van doen hebben?, of zou ik iets verkeerd hebben gedaan?
Het gaat hier voornamelijks om het onderste gedeelte waar het meeste wobbel inzit, het gedeelte wat de staart aandrijft.
b.v.d.

hoi. Je hebt waarschijnlijk het boutje waar het tandwiel op de as vastzit te strak aangedraait, waardoor heu onderste tandwiel vervormt. Of je hebt het motortandwiel te strak op het tandwiel zitten. Groetjes remon

Dan zijn nu allebij de tandwielen uit beide kits van mij gebochelt door het te strakke scroefje.
Wat zou er gebeuren als ik hiermee ga vliegen?

Als je pech hebt strip je midden in de lucht je maingear. Aangezien je nog niet kan vliegen heb je daar je crash al te pakken, mits je al zover komt ;)

Volgens mij heb ik niets te strak aangedraait,
De motor heb ik er wel strak tegen aangeduwd, daardoor kom het eerder denk ik, omdat de motormount van plastic is?.

Nee, ik draai aan de gear los van de heli, en de wobbel zit er nogsteeds in helaas.
Ik heb trouwens in veel youtube filmpjes gezien waar de main gear vervangen word van de HK450,
niemand hier op dit forum met dit probleem ?

ik had het zelfde probleem met mijn t-rex 450.
probeer het boutje eens wat losser te draaien onder in het tandwiel.

dat was bij mij het probleem

ps: als je de motor tandwiel tegen het grote tandwiel drukt dan moet je er een papiertje tussen doen
want zo te horen loop dat ook veelste zwaar.

gr. ronald

Laatst bewerkt:
Ik heb nu wat meer speling op de head, lijkt al iets beter, maar als je hem optilt aan de rotorkop, zakt ie iets naar beneden ( main gear gaat omhoog ),
ik weet echter niet of dit wel zo goed is ?

Bijna alle main gears van align hebben dit, vooral bij de kleinere. Zolang het niet te gek is, gewoon vliegen. Hij zal niet zo snel (s)trippen zolang het tandwiel wat naar boven en naar onderen kan op het pinion. Vooral de verbinding naar de staart toe is vaak maar millimeter werk.

Ik heb de hele constructie onder de loep genomen en ben tot de volgende tijdelijke conclusie gekomen :
Stap 1 : zet het boutje in de main gear aan de juiste kant.
Stap 2 : schroef erindraaien, waardoor dus kracht op het boutje, en uiteindelijk op het onderste gedeelte van de main gear zet, waardoor die in mijn ogen zou kunnen verdraaien.
Lijkt mij logies, ofwat.
Als het boutje er gewoon uit zou steken, dat je hem met een tang vast kan houden, lijkt mij tog veel beter!

Klopt wat vinnie pinnie zegt,

In mijn eerste reactie op blz 1 ging ik ervan uit dat alleen het onderste tandwiel wobbelde (wobbelt, wobbeld.....:confused: ).
Nu ik het filmpje gezien heb is het me duidelijk.
In het grote tandwiel zit je een-weg lager, wat door middel van 4 kleine schroefjes aan je main gear word vastgedraaid, deze zit er niet juist in.

Je kunt het zien dat die scheef zit door aan de zijkant van de gear te kijken op het plaatje met de schroefjes, die staat dan ten opzichte van het main gear scheef, deze kun je er recht indraaien door niet alle 4 schroefjes na elkaar aan te draaien maar door middel van het kruislings aandraaien, dus eerst rechts dan links dan onder en dan boven, een kruis als het ware.

Probeer maar en laat wat horen.

Trouwens probeer de op en neer speling van je main as weg te krijgen. is niet goed dat daar speling op zit.

groetjes remon

Back