wobbel (ja knikken)

Hallo,

Iemand ervaring met een zgn "ja knikken" van een heli?

Ik heb een trex 600 esp en vlieg met 1100-en 1300 rpm,dat gaat prima.
Zodra ik het toerenental een beetje verhoog naar rond de 1500 rpm,begint de heli te knikken.

Rond de 1300 rpm gaat het prima,ik ben een beginneling maar wilde even experimenteren met een hoger toerental(dan vliegt hij verder wel lekker strak en vlot!)

Ik weet eigelijk niet hoe ik dit eruit kan krijgen,volgens mij moet een hoger rpm toch makkelijk kunnen?

Is normaal bij de 600. of je moet laag gaan zitten(zoals 1300 rpm) , of je moet hoog gaan zitten(1700 of meer).

Overigens is 1300 toeren draaien zeer slecht met de standaard regelaar/motor... wordt loeiheet en is inefficient. grote kans op uitfikken dus...

Anko,

Oke.....
Heb een Jive 60 hv en een orbit heli expert erin zitten,dit is afgesteld door Helifun (joyce)voor mij,het toerental heeft zij voor mij ingesteld ivm de geringe ervaring van mij.

Zou het bij deze combi wel kunnen denk jij?

Hoeveel kv is die motor?

Vind t overigens een rare (aangeraden?) combo een 60A regelaar op een 600 size is wel heeel summier..

Heb je de zender gecalibreerd aan de jive, en zo ja, op hoeveel % staat je throttle curve?

Kv weet ik zo niet een orbit 25-8 heli expert.
De throttle staat bij 1300 rpm op 25 % vlak.

Bij dat toerental wordt hij ook niet warm o.i.d en de lipo 5000 mah 6cel gaat dan ruim 17 min. mee

Motor is 1210kv.. Wat voor pinion heb je erop?(motortandwiel.. aantal tanden).

1300 is echt te laag voor een 600 size. beter is gewoon om 1700 toeren te draaien. om zo het knikken ook weer te voorkomen..

Anko,

Ik heb het vanmorgen geprobeerd met 1700 rpm,dan knikt hij idd niet meer.
Pion weet ik zo niet,zal eens tellen.

Weet jij of ik met een graupner ultra duo plus lader ook nog apart moet balancen??ik heb tot nu toe alleen op het laadprogamma geladen,ik ging ervan uit dat hij automatisch zou balancen...

Back