Wolf K-10 Nuri (90cm) bouwverslag

Er was niemand thuis vandaag daarom wellicht ophalen op het postkantoor mijn bestelde Wolf K-10 Nuri.

Mijn shop-list is als volgt:

1x Wolf K-10 Nuri EPP Wing 90cm

nuri0bk.gif

1x Motor Mount
1x Bison Spray Lijm
1x Oracover Chroom
1x Oracover Parelmoer Paars

1x HET-RC Typhoon 6/20
1x Tsunami 10 regelaar
1x Propadapter 3,2mm
1x Graupner Speedprop 5,5 x 4,3
2x 9 grams servo's (of 5 grams)
1x Webra 6 kanaals 35Mhz Ontvanger (of lichter een Jeti 5 Rex MPX)
1x ELE Diamond 11,1v 1500Mah LiPo

Ik ga op verzoek hier een bouwverslag met foto's plaatsen.
Doelstelling is hem begin volgende week af te hebben.

Als er tot nu toe al adviezen zijn dan hoor ik die graag.
Met name mensen die opmerkingen/suggesties hebben over mijn gekozen setup.

Wordt vervolgd...

Bedankt Noah, een bouwverslag is altijd leuk om
te lezen en vaak ook nog leerzaam.
Oracover over het EPP, heb je dat eerder gedaan ?

Nee niet eerder gedaan wel over gelezen. insprayen met lijm of insmeren met verdunde houtlijm. Eerst proefstrijken op een reststukje.
Voorzichtig met de temp spelen. Moet nog zien of het gaat lukken maar denk het wel :) Moet alleen nog een manier bedenken voor het patroon aangezien ik er mijn best op ga doen wil ik er een grafische voorstelling met uitgesneden oracover op verwerken.. afhankelijk hoe dit spul werkt weet ik of dat lukt.. als het bijvoorbeeld krimpt moet je weer rekening houden met buiten properties origineel van de tekening. Maargoed.. dat komt nog..

Heb de Nuri inmiddels in goede orde ontvangen. Alleen mis ik nog een motorsteun. Daardoor heeft het bouwverslag iets vertraging opgelopen aangezien ik alles compleet wil hebben alvorens ik begin. Motor krijgt waarschijnlijk een wijziging omdat ik die 6/20 in een Microjet heb gestopt.. wellicht een Speed 400 7,2v in de Nuri..

To be continued...

al enige voorderingen met de k-10?

ik ben namelijk zeer benieuwd naar de wing, ik heb hem zelf namelijk ook besteld!

he noah,

Waarom kies je voor deze wing i.p.v. de K10 "motor" van 70 CM. deze heeft een wat groter vleugeloppervlak.
En hoe lang duurt 't voordat je bestelling binnen was?

een speed 400 7,2 v loopt idd als een tierelier met 3s Lipo's
Ik heb deze opstelling nmlk op m'n swift 2 zitten en die is nog een stukje groter volgens mij.
Als ik die wing K10 "motor" koop van 70 cm wil ik echt het uiterste uit 3s lipo's halen Wat raad je me daarvoor aan?

Succes met het bouwen en ik kijk 'r naar uit hoe je 't doet

Groetjes!

Hoi,

Omdat de Motor er toen nog niet was.. levering is snel!

Heel toevallig heb ik deze avond geknutseld met de Nuri. Servo uitsparingen gemaakt.. koolstof staaf geplaatst. en wat met het zwaartepunt zitten klooien.. dat is het lastigste van allemaal.. heb een lipo uitsparing gemaakt. enz.. het enigste wat dadelijk nog zichtbaar is is de motorspant, motor en servo armpjes. Ik denk dat ik toch een eigen motorsteun ga maken en niet de meegeleverde.. ten eerste is deze lastig goed vast te krijgen en ten tweede.. een speed 400 met wat triplex geeft een lichtere steun. Van de week even alles wat globaal vast zit verwijderen en inspuiten met lijm. Dan even goed nadenken over de motor en het zwaartepunt en de roeren inkorten. Dan alles monteren en testen.. daarna oracoveren. (jawel.. de oracover OVER de componenten) als hij vliegt mag toch alles blijven zitten.. zal nog foto's maken en plaatsen alleen dan is het wel een reverse verslag. Ik ga namelijk pas een verslag maken als hij goed vliegt voordat ik ga coveren.. voor hetzelfde geld gaan mensen meebouwen of whatevah en dan heb ik het dadelijk gedaan :)

To be continued....

Als ik die wing K10 "motor" koop van 70 cm wil ik echt het uiterste uit 3s lipo's halen Wat raad je me daarvoor aan?

Brushless setup met bijvoorbeeld een Typhoon 6/20.. 15/10..

denk je dat dat sneller loopt dan een speed 400?

En wat denk je dat ik dan het beste kan doen?
de K10 motor of de normale nemen. Wat zouden de vliegeigenschappen hiermee kunnen doen?

ps. zou het niet handiger zijn om bv eerst te coveren. daarna de componenten erinbouwen en daarna nog een klein stukje coveren met een overblijfseltje, dan kun je ze altijd nog makkelijk eruit halen zonder je hele bespanning te versnijden, en blijf je hetzelfde "smooth" effect houden.

Idd. die motorsteun van aluminium kun je net zo goed zelf bouwen van een stukje hout ofzo.

Wat ik altijd doe is 2 balkjes van bv. 0,8 mm hard hout naast elkaar zodat de motor er precies tussen past. met 2 dwarsliggende balkjes waar de motor als het ware op ligt. Deze balkjes bevestig je op je vliegtuig bv met uitsparingen en lijm. De motor zet je gewoon vast met tie raps.

Dan kun je als je motor bv. ermee ophoud ofzo heel makkelijk de tie raps doorknippen en een nieuwe plaatsen. Is vaak steviger en lichter dan zo'n hele plaat van triplex

Is heel lastig uitleggen zo, maar anders teken ik 't wel een keer, succes!

Snap wat je bedoelt en dat was ook de bedoeling om het zo te doen met die motormount.. vraag aan Sanka hoe en wat die heeft de Nuri Motor gekocht paar dagen terug en is ook aan het bouwen..

Dit heb ik tot nu toe gedaan :

naamloos0bc.jpg

Nog niet zo heel erg ver dus ;) Tape zit er alleen op om het bij elkaar te houden ivm zwaartepunt.. er is nog niets gelijmd.

denk je dat dat sneller loopt dan een speed 400?
Kan een Porsche sneller dan een Lada?

zou het niet handiger zijn om bv eerst te coveren.
Ben eigenwijs maar wil 1 strak geheel zonder losse flapjes :)

@ steven_o87

Als je de motor met ty-raps bevestigt niet vergeten om aan de onderkant ook een plaatje triplex aan te brengen, anders trek je die ty-raps zo door de vleugel heen..

De K-10 motor heeft meer vleugeloppervlak. Het extra gewicht van de motor en accu zorg zo dus niet voor een te hoge vleugelbelasting.

Verder weet ik ook nog niet zo veel van deze modellen. Maar de mijne krijgt een Typhoon 6-15 als aandrijving met 4.7x4.7 of 5.2x5.2 prop.
Of de oude 6x5 die van mijn easy af komt. Maar ik vermoed dat de kleintjes het wel zullen redden. Alleen voor de lipo moet ik nog even wat verzinnen.

Ik ben ongeveer net zo ver als Noah met de mijne alleen heb ik de carbonstaaf er al in gelijmt. Maar ik folie eerst voordat ik de besturing er in maak. dus vanavond eerst met de houtlijm/water combo aan de gang.

Ik denk dat ik op ongeveer 400 gram uitkom. Vleugelbelasting rond de 30 gram per dm2.

@Noah,

Ik zie dat je een soort "glastape" hebt gebruikt. Ik zoek me helemaal suf naar dat type tape. Waar heb je dat gehaald ?

Ik zit zelf te twijfelen om een vleugel te kopen van Edge Rc type Pcw V2.
Kan mooi me Fieago (of hoe je het ook schrijft) in.
Maar die je nu aan het bouwen bent, is ook wel erg leuk :D

Die tape kun je bij de betere ijzerwaren/gereedschappenhandel krijgen.

De tape heet Sellotape Pro Bundeltape. Ik denk dat www.eppshop.nl deze wel zal kunnen leveren.

Ik was van plan om 2 hitec HS-81MG servo (19gram) te gaan gebruiken voor mijn "Wolf motor 70cm" met fietsbel. Maar zie dat men van die mini servo's gebruikt.
Zijn de HS-81MG ongeschikt? Misschien te zwaar?

Kan je gewoon over de tape heen folieën?

Heren enorm bedankt !

Ik hou dit draadje in de gaten,misschien vliegt dit leuker dan zo een pcw van edgerc.
En ik heb toevallig ook nog een fietsbel motortje liggen die er eventueel op kan.(1450Kv)
Is deze wing trouwens een beetje "crash proof" ?? Want ik zoek dus een wing (kleintje) waar ik lekker mee kan scheuren en hij mag niet bij de eerste de beste crash in 30 stukken liggen.(nee, niet plankgas van 30 meter de grond in :D )

Stukje uit de mail met Wilfred :

In de kwaliteit van EPP zitten ook nog grote verschillen . Ik gebruik hier RG-20 wat een hoge dichtheid heeft en als je er een koolstof staafje in lijmt is de vleugel al sterk genoeg voor de meeste capriolen! EPP kan je tot 60 graden buigen zonder problemen . Deze eigenschap maakt hem zo robuust want een verkeerde stuurbeweging(lees neerstorten) is eigenlijk geen probleem. Deze mail kreeg ik van een Engelse klant

Check the picture of when I buried my Nuri after taking my eyes off it for a few seconds too long in 30 knots of wind the other day! The only damage was to the gorse and bramble bushes! It’s such a perfect design ;-)

hmmm....

Ok, overgehaald... :D
Ik ga maar eens kijken naar een Wolf K-10 motor.
Zal ze even mailen voor een goeie setup met de fietsbel bijv.

Back