Wolf K10 145 cm

• Topicstarter Topicstarter WuTangcl
  • Startdatum Startdatum
W

WuTangcl

Guest
Eindelijk een vleugeltje van Formaat, 1 meter 45

Helemaal af en een leuk verfje gegeven, model zat lekker snel in elkaar
en was ook lekker goedkoop bij EPPShop.nl, hier ga ik zeker meer modelletjes kopen.

Zijn wel niet zo mooi beprint/gespoten als bij RCtechnics, maar ag,
kan ik ook een beetje creativiteit kwijt.

De setup die erop zat vanavond bij zijn maiden:

3200Kv 30Ampere motor
30A ESC
2200 Mah 20/30C LiPo
Futaba R146IP PCM ontvangertje
2x 9 grams HXT servootjes
en een 5x5 APC speedpropje

Nou dat heb ik geweten bij de maiden vanavond!!!
Deze setup voor dit toestel is absoluut een afrader !!!

Bij voorbaat had ik een extra 4mm carbonstaaf ingefreesd en ook nog getaped
met glasvezel tape... Maar het was echt niet te doen, zodra ik een beetje gas gaf
om wat snelheid op te pakken begon het ding te zwieberen en te buigen als een natte
lap aan een waslijn bij windkracht 5. Dit maakte hem dus ook zeer onbestuurbaar want
de balsa ailerons zitten over de gehele lengte van de vleugel, dus toen het ding ver doorboog,
was er echt geen sturen meer aan... Heb tot 2x toe een "Close call" gehad en kon hem
ternauwernood redden van een crash...

Daarna nog een iets te harde landing gemaakt waardoor een halve radslag werd behaald,
maar dat resulteerde wel in een gebroken aileron, Gelukkig niets wat een beetje pattex
secondelijm niet kon oplossen op het veld.

Hierbij heb ik dus een Harde maar wijze les geleerd !!!
Raad van Theo ter harte nemen, en een rustig sterk motortje erop met een grote prop met
weinig spoed, want zo bleek tijdens de maiden, met rustige vlucht (oftewel 40% gas) was het
genot om te vliegen. Heerlijk rustig en mooie sierlijke bewegingen.

Dus morgen gelijk maar effe andere motor en een aanzienlijk grotere prop erop en een
gemotoriseerde zwever van maken. Sorry Theo dat ik niet direct luisterde :oops:

Maar helaas was dat niet echt een toestel waar ik naar opzoek was, nu moet ik weer effe verder
gaan zoeken naar een toestelletje waar ik wel wat lekkere snelheid in kan krijgen.
Maar goed das wel weer voer voor een ander draadje, Hier nu eerst maar effe wat foto's,

Men Dochter houd het ding vast om een goede indruk van zen grootte te krijgen.

Back