wolf k10 70 cm

Goeden avond,

Aangezien ik van epp ..... geen enkele reaktie krijg stel ik de vraag hier maar.

Tijd geleden heb ik via het forum een Wolf -k10 70 cm gekocht helaas zonder bouwbeschrijving.

Mijn vraag is.

A). Waar moet het zwaarte punt nu precies liggen 10 cm of 15 cm van de neuspunt?

B). Moet ik de wolf ook nog versterken voor ik hem bekleed met folie enzo ja waar?

Hierbij hoop ik dat iemand me een antwoord kan geven op deze vragen.

groetjes

Hey Marcel.

Geloof dat het 15 cm was, maar weet niet zeker. Staat het niet op het epp.... forum?

Versterken is voor die 70 cm niet nodig. Kunt eventueel een staafje carbon erinlijmen zoals ik heb (heb ik nog wel liggen, mag je zo hebben). En anders met tape slim inbinden zoals ik heb. Zie RCpilotenforum.nl :: Bekijk onderwerp - Raoul aan de Swift II! voor voorbeelden :).

En die 70 cm is dat die motorversie? Die moet heeel mooie vliegen. Zelf beter dan de Swift! Ruilen :p:p:p?

hey,

van ruilen komt huilen lol.

Carbon staafje ( heb ik al liggen) die moet zover ik weet komen op het balanspunt, maar dat is het hem juist de ander zegt 10 cm en de een 15cm.

Waar kan ik het verschil zien tussen de zwever en de motor versie ????

Wolf k10 info

Goeden avond,

Aangezien ik van epp ..... geen enkele reaktie krijg stel ik de vraag hier maar.

Tijd geleden heb ik via het forum een Wolf -k10 70 cm gekocht helaas zonder bouwbeschrijving.

Mijn vraag is.

A). Waar moet het zwaarte punt nu precies liggen 10 cm of 15 cm van de neuspunt?

B). Moet ik de wolf ook nog versterken voor ik hem bekleed met folie enzo ja waar?

groetjes

Goedeavond. Wolf k10 vlieger :p

A). Het zwaartepunt moet bij een 70 cm versie ca. 100 mm van de neuslijst liggen. (uitvoering zonder motor.)

B). Versterken ja. Of met glasvezel tape. Of zo als ik mijn 120 cm versie versterkt heb, met een koolstof staaf.
Deze heb ik erin gelijmd met epoxy. Gewoon met een scherp hobby mes 2 maal insnijden op de breedte van de koolstof buis.
met een schroevendraaier het materiaal eruit krabben.

Op deze wijze krijg je een stijve plank. En blijft het geheel een stuk lichter dan met al dat plakband.
Ik vindt het ook niet mooi.;)

Als je folie over de wolf k10 wilt doen dan heb ik de volgende tip:)
Folie blijft niet vast zitten op dat rare epp materiaa.
1. schuur met een fijn schuurpapier de hele vleugel. met iets gladder aanvoelen dan wat hij nu is.
2. strijk het geheel in met witte houtlijm verdund met water. 1:1
3. schuur nadat het droog is weer de hele vleugel.
4. stijk het geheel weer met verdunde lijm in.
5. Ja, weer schuren.

nu heb je een goede basis om op te folieen. Bij mij is dit zeer goed gelukt.:p

Nog een tip.
snij ook een atenne sleuf uit. Waar een plastic buisje in kan zodat je altijd je ontvanger kabel nadat het met folie bespannen is door de vleugel kunt krijgen.

Zo, ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

Groet, Gerhard

hey is de bedoeling dat het een motor versie gaat worden.

Die tip van de ontvanger antenne is een verdomde goede tip, daar zou ik zelf niet meteen bij nagedacht hebben.

Zie hier het verschil tussen de normale 70 die jij hebt en de motor versie.
6_2.jpg

Op die kleine versie die jij hebt kun je een kleine motor zetten, niet zo groot en sterk zoals op die motor versie.
Als je dinsdag naar de clubavond komt dan zal ik je uitleggen hoe je het zwaartepunt kunt berekenen, neem dan wel het model effe mee, dat maakt het uitleggen makkelijker.

Die zweef is leuk op de dijk bij Ohe en Laak met pal westenwind...........

6_2.jpg

Op die kleine versie die jij hebt kun je een kleine motor zetten, niet zo groot en sterk zoals op die motor versie.
Als je dinsdag naar de clubavond komt dan zal ik je uitleggen hoe je het zwaartepunt kunt berekenen, neem dan wel het model effe mee, dat maakt het uitleggen makkelijker.

okedo,

neem hem dinsdag wel mee.

6_2.jpg

Nou, dan kom je er wel uit dacht ik.
Ik denk dat een klein brushless motortje met een 2s lipo prima zal werken. Een motor steuntje er achterop plakken en je ontvanger accu voor een lipo vervangen. Ik denk dat het zwaarte punt dan wel gelijk kan blijven.

Succes met bouwen. Zie het eind resultaat wel verschijen:p

Groet, Gerhard

Goeden avond,

Mijn vraag is.

groetjes

PS geen bericht gezien??

Zwaartepunt:

Ligt bij:

- Spanwijdte 700mm = ca. 100 mm van de neuslijst
- Spanwijdte 900 mm = ca. 150 mm van de neuslijst
- Spanwijdte 1050mm = ca 150 mm van de neuslijst
- Spanwijdte 1200 mm = ca. 180 mm van de neuslijst
- Spanwijdte 1250 mm = ca. 185 mm van de neuslijst
- Spanwijdte 1300 mm = ca. 190 mm van de neuslijst
- Spanwijdte 1450 mm = ca. 210 mm van de neuslijst
- Spanwijdte 1600 mm = ca. 230 mm van de neuslijst
- Spanwijdte 2200 mm = ca 220 mm van de neuslijst (bij lieren ca 210 mm)
- Delta versie 900 mm = ca. 175 mm van de neuslijst
- Delta Speed 700 mm = ca 150 mm van de neuslijst
- Spanwijdte 700 mm = ca 150 mm (wolf K-10 70 cm motor nieuw model!!) van de neuslijst

Back