Wookong M gebruikersvraag

Ik vraag me af wat het verschil is tussen de Enchanced Failsafe methods en de go home switch.

Ik heb een schakelaar toegewezen om de Enchanced failsafe method: Alt go home te activeren, wanneer ik de zender uitschakel gaat hij ook in failsafe.

Nu vraag ik me af wat het nut ervan is om een aparte Go Home switch schakelaar toe te wijzen op X3,
Is volgens mij toch hetzelfde of zie ik nu compleet iets over het hoofd?

Ik vraag me af wat het verschil is tussen de Enchanced Failsafe methods en de go home switch.

Ik heb een schakelaar toegewezen om de Enchanced failsafe method: Alt go home te activeren, wanneer ik de zender uitschakel gaat hij ook in failsafe.

Nu vraag ik me af wat het nut ervan is om een aparte Go Home switch schakelaar toe te wijzen op X3,
Is volgens mij toch hetzelfde of zie ik nu compleet iets over het hoofd?

De go home kan je altijd annuleren. Zodra je de switch terug zet heb je gewoon weer volledige controle in de modus waarin je zit.

Ook als je de gps fix zou verliezen tijdens de gohome zal hij terug gaan naar atti zodat je weer controle heb.

in failsafe heb je dit niet. want hij is immers in failsafe.
Failsafe is alleen bedoelt voor geval van verbinding verlies.

om uit failsave te gaan moet je ook eerst weer naar atti of manueel switchen.

Het heeft dus wel degelijk verschil

Dank je wel Tazs voor je heldere antwoord, ik vroeg me af of ik zonder de go home functie veilig zou kunnen vliegen zodat ik op mijn MX-16 een kanaal over heb voor mijn retractable gear. Volgens mij is dat geen probleem.

Of weet jij of iemand anders of er nog andere mogelijkheden zijn om onderstaande functies van de wookong te gebruiken icm een MX-16 en een kanaal voor de gear overblijft?

-kan 1,2,3,4 besturing,
-kan 5 IOC:3 standen schakelaar
-kan 6 man, att en GPS3 standen schakelaar
-kan 7 schakelaar voor failsafe
-kan 8 gear

Groet Marcel

De go home kan je altijd annuleren. Zodra je de switch terug zet heb je gewoon weer volledige controle in de modus waarin je zit.

Ook als je de gps fix zou verliezen tijdens de gohome zal hij terug gaan naar atti zodat je weer controle heb.

in failsafe heb je dit niet. want hij is immers in failsafe.
Failsafe is alleen bedoelt voor geval van verbinding verlies.

om uit failsave te gaan moet je ook eerst weer naar atti of manueel switchen.

Het heeft dus wel degelijk verschil

Dank je wel Tazs voor je heldere antwoord, ik vroeg me af of ik zonder de go home functie veilig zou kunnen vliegen zodat ik op mijn MX-16 een kanaal over heb voor mijn retractable gear. Volgens mij is dat geen probleem.

Of weet jij of iemand anders of er nog andere mogelijkheden zijn om onderstaande functies van de wookong te gebruiken icm een MX-16 en een kanaal voor de gear overblijft?

-kan 1,2,3,4 besturing,
-kan 5 IOC:3 standen schakelaar
-kan 6 man, att en GPS3 standen schakelaar
-kan 7 schakelaar voor failsafe
-kan 8 gear

Groet Marcel

Waarom failsave op een schakelaar? Waar wil je dat voor gebruiken?

Ik zou daar gehome opzetten.

Ik vlieg sinds vandaag ook met een wookong op m'n F550. Ik zit met de volgende vraag: In het IOC menu moet je kiezen uit 3 modes. Maar er is geen enkele modus waar je zowel POI, Home lock als Course lock hebt. Is er een manier om deze nog steeds alle3 te kunnen gebruiken? Want de 3 te kiezen settings is er altijd 1 van de 3 die je niet meer kan gebruiken.. in tussentijd heb ik hem dan maar op POI en Home lock staan.

En om even terug te komen op bovenstaande verhaal. Ik zit met hetzelfde probleem, maar ik heb dit opgelost door daar waar je GPS mode, atti mode en manueel mode instelt de failsafe te laten triggeren met een switch op de taranis. Dus door het in de zender zelf in te stellen heb je geen extra kanaal meer nodig. Ik wou het X3 kanaal namelijk gebruiken voor de gains te kunnen afstellen. Het enige verschil is inderdaad dat als je failsafe triggert en de switch terug afzet hij nog steeds in return to home staat. Maar dan switch je even naar atti en terug naar GPS en dan heb je weer controle. Dus voor mij hoeft het niet op de bovenstaande beschreven manier :-)

Ik vlieg sinds vandaag ook met een wookong op m'n F550. Ik zit met de volgende vraag: In het IOC menu moet je kiezen uit 3 modes. Maar er is geen enkele modus waar je zowel POI, Home lock als Course lock hebt. Is er een manier om deze nog steeds alle3 te kunnen gebruiken? Want de 3 te kiezen settings is er altijd 1 van de 3 die je niet meer kan gebruiken.. in tussentijd heb ik hem dan maar op POI en Home lock staan.

nee helaas, je moet echt 2 van de 3 kiezen;)

beetje gerelateerd
weet iemand of naza m v2 failsafe funktie hetzelfde werkt als woekong ??
kwam een beschrijving voor m'n groupner mz18 tegen
maar op plaatje stond woekong maar bericht zij naza instellen

beetje gerelateerd
weet iemand of naza m v2 failsafe funktie hetzelfde werkt als woekong ??
kwam een beschrijving voor m'n groupner mz18 tegen
maar op plaatje stond woekong maar bericht zij naza instellen

Ja, je kan de model instellingen van je graupner 1 op 1 gebruiken voor de wookong of naza

Ik wel, om even iets snel in te stellen, of even bij te stellen als het echt HARD waait ;)
Normaal controleer je het nog nadien, neem ik aan, dus dat zou dan ook op moeten vallen, maar ja, je kent de mensch.. Die is van nature lui ;)

hartelijk dank voor de info
en psygo lijkt wel of je me kent hihi , ben een beetje lui wou een snelle fix
daarom zijn er zoveel uitvindingen ! !
om een klus makkelijker te maken

Back