Wordt er nog gevlogen in Den Haag?

Discussie in 'meeting algemeen' gestart door marfdaman, 19 sep 2009.

  1. marfdaman

    marfdaman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Den Haag
    He Sandifort, je bent van harte welkom als we we gaan vliegen, gewoon dit draadje volgen en dan zie je vanzelf wanneer het zover is.

    Gr. Marvin
     
  2. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Hee, wat een gezellig draadje is dit ineens geworden :D.

    Zoals Fer zegt: Ik kom (ook ) uit Wateirngen, dus ben als 't ff kan van de partij!

    Ik zit ook nog midden in de leercurve, dus verwacht geen ( vrijwillig) stuntwerk :D

    Vloot tot nog toe:
    CopterX 450 in aanbouw ( winterprojekt)
    T-Rex 250 ( durf ik nog niet de lucht in te sturen!)
    E-Flite MSR ( klein maar heeeel fijn!)
    E-Sky Honey Bee FP ( te koop )
    E-Sky Honey Bee King V3 ( eerste stappen in CP en uiteraard nu in reparatie)

    Hoi,
    Arthur
     
  3. Relisys

    Relisys

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Almere
    Heb mijn HK inmiddels zover dat ik morgen of maandag alleen nog de pitchinstellingen moet doen en controleren of er evt bladspoor is. Daarna met een beetje geluk maandag de eerste lipo's weer leegvliegen als het allemaal meezit!

    Maar zoals ik al zei, met of zonder heli, ik vind het sowieso interessant om andere piloten te zien vliegen!
     
  4. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Kijk ook eens hier mannen:
    heli-agenda-2010-a
    Staan geweldig leuke evenementen tussen, waar je alle nederlandse piloten tegen komt en kan zien vliegen.
    En natuurlijk ook zelf kan vliegen, blijft het leukste :).
    Hoe meer zielen....

    Grt,
    Eric
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  5. Relisys

    Relisys

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Almere
    Natuurlijk altijd leuk, maar voor zover ik kan zien op dit moment weinig evenementen in de regio Den Haag. Het mooie van dit topic vind ik dat ik merk dat er toch heel wat meer piloten in de omgeving zitten dan ik dacht!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  6. wbplomp

    wbplomp

    Lid geworden:
    3 feb 2007
    Berichten:
    124
    Locatie:
    The Netherlands
    Als de zomer weer begint zou ik zeggen, kom ook eens bij Heli Club Westland kijken in HvH.
     
  7. marfdaman

    marfdaman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Den Haag
    Eric, bedankt voor de tip...staan een paar leuke evenementen tussen lijkt me :cool:

    Boudewijn, ik ben zeker van plan om daar een keer te komen kijken, heb al gekeken naar reiskosten en dat valt op zich wel mee...iets van 5 euro van en naar.
     
  8. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    maar dat is ook het leuke van de kleinere heli's : je kan ze in de tuin laten vliegen....
     
  9. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Is ook heel erg leuk natuurlijk om met piloten in de buurt samen te vliegen en kletsen!.
    Moet je zeker doen, ik hoop dat dat in mijn regio ook eens kan gebeuren en ben stilletjes jaloers ;)
    Maar ik hoop ook dat er ook lekker veel mensen op die evenementen gaan afkomen deze zomer, echt super leuk voor de beginnende RC helifreak en voor iedereen die meekomt.
    Vandaar even de reclame van mijn kant.
     
  10. Relisys

    Relisys

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Almere
    Vandaag de HK450 even buiten gehad...

    Tail draaide nog, dus denk dat de gyro gestoord wordt door trillingen of iets. Daarnaast de swashplate nog niet volledig level, dus binnenkort toch maar een leveler aanschaffen denk.

    Hoe staat het ervoor met de andere piloten in de regio? Wordt er nog gevlogen?
     
  11. Sandifort

    Sandifort

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Den Haag
    ben gister middag nog even wezen vliegen in de duinen, eerste 2 lipo's ging prima
    bij de derde ging het mis, was wat te enthousiast vloog net wat te ver en te hoog en kon niet goed meer zien welke kant me helitje op ging en verloor de controle.

    schade leek op het eerste gezicht wel mee te vallen, alleen thuis kwam ik er achter dat ie toch wel redelijk krom was.

    gister avond meteen maar een nieuwe besteld bij HK.
    voor die 34 euro incl verzenden vervang ik gelijk maar de complete heli.
     
  12. marfdaman

    marfdaman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Den Haag
    Voor vliegen is het wat mij betreft echt te koud nu! Daarnaast zit ik nu echt midden in de tentamens :nooo:
    Kon je de staartvin zien trillen? Nog op bladspoor gelet? Vibraties zijn voor bijna alle gyro's al snel funest inderdaad.

    Balen zeg...hoe lang duurt het denk je voor de nieuwe binnen is? Misschien is het ook een optie om gewoon de kapotte onderdelen te vervangen door Align?
    Ik weet niet of je er al mee bezig bent, maar simmen bespaart je echt een HOOP crashes.
     
  13. Sandifort

    Sandifort

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Den Haag
    nieuwe heli heb ik binnen 10 dagen wel binnen, ik ben goedkoper uit door een nieuwe heli te bestellen, en ben ook benieuwd naar de HK450 v2.
    ik ben uiteraard al een flinke poos aan het simmen (das toch de basis om te leren vliegen).
     
  14. Relisys

    Relisys

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Almere
    Laat op het forum ook even je bevinden met de v2 weten, liefst met foto's natuurlijk! Ben ook erg benieuwd namelijk.
     
  15. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    2e helft van deze week ziet het er qua weer goed uit...
     
  16. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Laat even weten wanneer en waar, heb alweer en tijdje niet gevlogen en begint te kriebelen.
     
  17. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Okay. Maar beter geef jij aan wanneer je kan/wilt. Ik heb op het moment overdag tijd, en ik ben er binnen een paar minuten.
    Het veld is, zoals je kan zien, niet onzettend groot maar ik denk dat je er wel uit de voeten kan met je logo(is die niet van Michel[mmd] geweest?! Dan heb ik die nog gevlogen..heerlijk!)

    Edit: Veld is +/- 100x85 meter
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2010
  18. Ferdy

    Ferdy

    Lid geworden:
    29 dec 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Wateringen
    Als het een beetje aardig weer is kom ik ook even spieken. Voorlopig is het wat mij betreft veeel te koud BBbbbrrrr
     
  19. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat klopt ! laten we het weer maar even afwachten.
     
  20. marfdaman

    marfdaman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Den Haag
    He klinkt goed! Ik kan op vrijdag en op zondag komen, maar vrijdag is er wel een vrij grote kans op regen zoals het er nu uitziet...
     

Deel Deze Pagina