World’s first manned flight with an electric multicopter

World’s first manned flight with an electric multicopter
e-volo - Home
At the end of October 2011, Thomas Senkel of e-volo made the first manned flight with an e-powered multicopter at an airstrip in the southwest of Germany. The flight lasted one minute and 30 seconds, after which the constructor and test pilot stated: "The flight characteristics are good natured. Without any steering input it would just hover there on the spot". This could be the future of flight, piloting a device as simple as a car.

Laatst bewerkt door een moderator:
Whaha, wat een baas.
Zon frame is zelfs makkelijk inklapbaar te maken.
Schuif je em zo in et fietsenhok. :lol:

Geweldig!

Da moet je durven.. Gelukkig wel wat redudantie met extra motoren en propellers en lipos..
Tot de eerste lipo afslag.

En eraf cq weg springen lukt ook nie.. Te veel propellers.. Hak!

Hoeveel watt zoui die nodig hebben?

Laatst bewerkt:
Maar daarom heb je ook de Darwin Awards:

Darwin Award - Wikipedia

De Darwin Award (vertaald: de "Darwinonderscheiding") is een "eer" die wordt gegeven aan mensen die "bijdragen" aan de menselijke evolutie door zichzelf op een spectaculair domme manier te laten verongelukken en dus de mogelijkheid om zichzelf voort te planten verliezen

Maar hij is trouwens niet de eerste met een multicopter.
Er is volgens mij een Indier die het geprobeert heeft met benzine motoren.
Twee takt, dus hij zal eerder omkomen door de uitlaat dampen dan door neer te storten.

Laatst bewerkt:
Prachtig. Hacker zal ook wel blij geweest zijn met die order ;)

Effe wat bij HK bestellen en langs de bouwmarkt voor wat alu profiel. En langs de speelgoed winkel voor een skippybal :)

Ik zou er ook voor kiezen om et stoeltje eronder te hangen inderdaad.
Lijkt me voor dat apparaat ook een heel stuk makkelijker om stabiel te blijven dan,
want nu is et een bezem op een vinger ipv hangend onder de vinger.

En zijn dat echt hacker motoren joh?
Dan heeft die beste man teveel poen en is daarom misschien ook een beetje levens moe. ;)

Als iemand een testpiloot voor versie 2 nodig heeft. lemeknow.

Maar daarom heb je ook de Darwin Awards:

Darwin Award - Wikipedia

Maar hij is trouwens niet de eerste met een multicopter.
Er is volgens mij een Indier die het geprobeert heeft met benzine motoren.
Twee takt, dus hij zal eerder omkomen door de uitlaat dampen dan door neer te storten.

Die aziaat met zijn benzinemotoren heeft nooit gevlogen, enkel wat hopjes gemaakt en zijn biljarttafel omver gevlogen.
Deze heeft effectief een duidelijk stabiel vluchtje gedaan !

De motoren zijn relatief klein. Met een dik pak een denk ik niet dat je in mootjes gehakt wordt, maar dat je er met wat blauwe plekken en misschien snijwonden vanaf komt.

Zeer knap gedaan ! Je moet het maar doen he...

Back