World of tanks

• Topicstarter Topicstarter marcelvries
  • Startdatum Startdatum
doe mij maar de is-3... alles afknaller mits goed gebruikt. en om credits een beetje bij te houden raggen met de type 59.. ja ja huuu paypal warrior.. lol ..
en toch zeggen de meeste dat die zelf dan ook een type of lowe of kv 5 hebben. of amper in tanks hebben gespeeld en wel een e-75 of e-100 hebben zonder de rest daarvoor gebruikt te hebben.. oftewel free exp converten wat ook weer real money kost..

edit.. ingame nick langeb85

Hoi Mark,

Hieronder een heel verhaal:

Op zich logisch dat jij met je 10,5 van korte afstand mist.
De 10,5 cm is namelijk een houwitzer en geen tankkanon.
De Duitsers hebben de 10,5 ingebouwd als infanterieondersteuningswapen.
Oftewel, deze versie van de Stug (Sturmhaubitze 42, Sd.Kfz 142/2) werd in het echt niet ingezet als antitankwapen. Het doel van deze Stug was dus om met zijn zware kaliber de infanterie te ondersteuning door vijandelijke versterkingen te beschieten en met HE granaten vijandelijke infanterie uit te schakelen.
Nauwkeurigheid mag je niet verwachten van een houwitzer. Een houwitzer geeft van nature krombaan vuur af. Oftewel met een grote boog richting doel, voordeel grote afstand overbruggen, nadeel, niet echt nauwkeurig. Terwijl een kanon vlakbaanvuur af geeft en daardoor nauwkeuriger is. (Hoewel het projectiel van een kanon ook een boogje maakt). De reden waarom jij op korte afstand mist is dat het projectiel, vrijwel direct na het verlaten van de loop enigzins een baan omhoog aan neemt (versterkt door de korte loop). Wil je dus goede treffers maken, dan dien je lager te richten op korte afstand.

Om een praktijk voorbeeld te geven hoe lastig schieten kan zijn. Het nederlandse leger gebruikt als standaard persoonlijk wapen de Diemaco C7. Deze zijn ingeschoten op 300 meter, dat wil zeggen, richtpunt is ook trefpunt. (Het punt waar je op richt op 300 meter wordt ook daadwerkelijk geraakt). De Diemaco is een vlakbaanwapen en de kogel maakt dus ook een klein boogje na het verlaten van de loop en komt op 300 meter weer op dezelfde hoogte als de loop van het wapen (richtpunt, trefpunt)
Zijn je doelen dichterbij dan dien je lager te richten, op 100 meter een centimeter of 5 op 200 meter wel een 10 a 15 cm lager.
Is je doel verder dan 300 meter dan dien je dus steeds hoger te mikken naarmate het doel verder ligt, soms zelfs helemaal boven het doel. En dan heb ik in dit verhaal nog geen weersinvloeden mee genomen

In WoT hoef je daar gelukkig niet al te veel rekening mee te houden, aangezien de computer dat allemaal automatisch corrigeerd, maar WoT houd wel degelijk rekening met het soort wapen wat je gebruikt en hoe effectief en nauwkeurig het wapen was in het echt en dus is de 10,5 cm ook in WoT een stuk onnauwkeuriger. Je kan voor je stug veel beter overstappen op de 7.5 cm Kwk 42/L70. (veel nauwkeuriger en een echt tankwapen)

gr Jaap

Hoi Mark,

Hieronder een heel verhaal:

Op zich logisch dat jij met je 10,5 van korte afstand mist.
De 10,5 cm is namelijk een houwitzer en geen tankkanon.
De Duitsers hebben de 10,5 ingebouwd als infanterieondersteuningswapen.
Oftewel, deze versie van de Stug (Sturmhaubitze 42, Sd.Kfz 142/2) werd in het echt niet ingezet als antitankwapen. Het doel van deze Stug was dus om met zijn zware kaliber de infanterie te ondersteuning door vijandelijke versterkingen te beschieten en met HE granaten vijandelijke infanterie uit te schakelen.
Nauwkeurigheid mag je niet verwachten van een houwitzer. Een houwitzer geeft van nature krombaan vuur af. Oftewel met een grote boog richting doel, voordeel grote afstand overbruggen, nadeel, niet echt nauwkeurig. Terwijl een kanon vlakbaanvuur af geeft en daardoor nauwkeuriger is. (Hoewel het projectiel van een kanon ook een boogje maakt). De reden waarom jij op korte afstand mist is dat het projectiel, vrijwel direct na het verlaten van de loop enigzins een baan omhoog aan neemt (versterkt door de korte loop). Wil je dus goede treffers maken, dan dien je lager te richten op korte afstand.

Om een praktijk voorbeeld te geven hoe lastig schieten kan zijn. Het nederlandse leger gebruikt als standaard persoonlijk wapen de Diemaco C7. Deze zijn ingeschoten op 300 meter, dat wil zeggen, richtpunt is ook trefpunt. (Het punt waar je op richt op 300 meter wordt ook daadwerkelijk geraakt). De Diemaco is een vlakbaanwapen en de kogel maakt dus ook een klein boogje na het verlaten van de loop en komt op 300 meter weer op dezelfde hoogte als de loop van het wapen (richtpunt, trefpunt)
Zijn je doelen dichterbij dan dien je lager te richten, op 100 meter een centimeter of 5 op 200 meter wel een 10 a 15 cm lager.
Is je doel verder dan 300 meter dan dien je dus steeds hoger te mikken naarmate het doel verder ligt, soms zelfs helemaal boven het doel. En dan heb ik in dit verhaal nog geen weersinvloeden mee genomen

In WoT hoef je daar gelukkig niet al te veel rekening mee te houden, aangezien de computer dat allemaal automatisch corrigeerd, maar WoT houd wel degelijk rekening met het soort wapen wat je gebruikt en hoe effectief en nauwkeurig het wapen was in het echt en dus is de 10,5 cm ook in WoT een stuk onnauwkeuriger. Je kan voor je stug veel beter overstappen op de 7.5 cm Kwk 42/L70. (veel nauwkeuriger en een echt tankwapen)

gr Jaap

Net verhaal, en duidelijk. Zelf gebruik ik nooit de 10,5 ook op andere tanks niet, vaak omdat deze onnauwkeuriger is, en laden duurt net te lang.

Stug is verkocht, vanavond de laatste euries bij elkaar sparen voor de JgdPz ! :mrgreen:

10,5cm had ik er voor de lol terug op gezet, is leuk voor kamikaze acties :mrgreen: Weet dat ie op lange afstand idd heel onnauwkeurig is, maar meestal als de enemy binnen de 50 meter is raak ik hem toch wel!

Groeten

Weer een puik verhaal Jaap, voor diegene die T34 vs Tiger kent van Lighthouse Interactive, hierbij richt je op grote afstand het vizier van de Tiger ook echt een stuk boven het doel om te treffen...verhaal van dichterbij schieten gaat hier ook op...bij WOT zijn deze zaken niet bijster duidelijk vind ik. Het schieten is met dit spel dan ook erg veel realistischer en dus ook lastiger dan bij WOT. Maar op den duur richt je op gevoel net als bij een echt wapen, dat gaat ook snel...
Groeten,

Bram

LOL ja van dat andere spel wel...maar bij WOT hoef je daar dus echt niet om te komen...andere tip bij WOT...verdwijnt een target uit zicht maar vermoed je dat dit nog op dezelfde plaats staat, gewoon doorschieten op dezelfde positie...heeft mij al de nodige kills opgeleverd terwijl anderen ws dachten waar schiet die gek nu weer op LOL. Bij Malinovka is het dan handig om te schieten op plaatsen waar men meestal staat, dus links en rechts van de grote schuren...ook niet zelden bingo!
Groeten,

Bram

Grappig, doe ik ook regelmatig. Binnen de verschillende speelgronden heb je veel standaardplekken waar de vijand zich opstelt. In het begin werd ik op die manier zelf ook wel eens afgemaakt door de vijand zonder dat ik hem zag, heel irritant. Heb daar van geleerd en ga daar dus meestal niet meer staan:p Ook meer ervaren arty beschiet die standaardplekken regelmatig en zoals iedere WoT speler wel weet, een direct hit van een 155 mm is niet echt goed voor je gezondheid.

Hee Jaap, WOT fanaat, kijk nog even bij mijn KV-1 post ik kwam nl terug op jouw vraag inzake aantallen Beutepanzer, groeten,

Bram

Hallo allemaal,
Sinds ik de laatste update geïnstalleerd heb zegt ie dat ik een incorrect wachtwoord en mail adres heb. Zijn er meer mensen met die problemen?

gr Geert

Nee dat heb ik gecontroleerd. Ik heb het een paar keer opnieuw geïnstalleerd maar geen verandering:( Ik wilde net de T-29 kopen, waar ik zo lang voor gespaard heb. Ik heb gemailt naar de makers. Nog geen antwoord terug.

Gr Geert

Hoi Geert,

De database van WOT is m.i. een beetje een grabbelton, soms herkent deze mij ook een dag lang niet bij inloggen op de site of kopen van goud en het volgende moment gaat alles weer vanzelf. Ik denk dat de heren wat capaciteitsproblemen hebben zo af en toe of hun back ups niet goed terugzetten of iets in die geest. Gewoon na 12 uur nog eens opnieuw proberen, kwam bij mij altijd goed, groeten,

Bram

Hoe is het met de 7 Provinciën trouwens??

Back